Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9tdi 1z] wymiana płynu chłodniczego

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

[b4 1.9tdi 1z] wymiana płynu chłodniczego

Post autor: hudy » 19 lis 2007, 20:04

witam.panowie co najlepiej zrobić by płyn chłodniczy w całości spuścić z układu.wiem ze zawsze coś zostanie ale jak zrobić by jak najwiecej spuścic. a druga sprawa to w jaki sposób go nalewać by nie zapowietrzyć układu a jeśli juz sie to stanie to jak go odpowietrzyć??

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 19 lis 2007, 20:28

Odkręć opaskę na dolnym wężu przy pompie wodnej,zdejmij wąż,odkręć korek od zbiorniczka,włącz ogrzewanie na maxa.Później załóż wąż i opaskę w to samo miejsce.Nalej płynu,wejdzie z 7 litrów.Pewnie się zapowietrzy troche niech sobie pochodzi i dolewaj tan płyn n a bierząco tylko powoli odkręcaj korek rzeby nie kipiało.Ewentualnie przejedź się z ze 2 kilometry powinien już mieć temperaturkę,sprawdź płyn czy jest w normie na koniec.
Zmieniasz płyn ,może warto zmienic też termostat,chyba że łapie Ci temperaturkę jak trzeba. <ok>

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 20 lis 2007, 00:09

podobno do odpowietrzania układu sa jakieś sróbki które sie odkreca i dopiero wtedy nalewa płynu do układu a te sróbki zakreca się gdy zacznie z nich wyciekac płyn.w 1Z jest tak samo a jesli tak to gdzie sa te śróbki?? trzeba w taki sposób odpowietrzyc układ czy tak jak ty mówisz ze odpowietrzy sie sam jak uruchomie silnik...aha i jeszcze jedno jak wleje płyn i uruchomie silnik to mam zakrecić korek wlewu do zbiorniczka czy nie??

co do termostatu to wymieniałem 2 lata temu i jak narazie na szczeście jest wszytko ok

xavier

Post autor: xavier » 20 lis 2007, 00:21

o ile mnie jest wiadomo, B4 maja samoodpowietrzajacy sie uklad. Srobki o ktorych mowisz, wystepowaly moze w starszych wersjach. Ja na wiosne wymienialem plyn i zadnych srubek nie odkrecalem, tylko tak jak kolega wyzej to wygladalo. Wypuszczasz, nalewasz, zakrecasz, niech troche pochodzi na stojaco i sie zagrzeje, odkrecasz, dolewasz i zakrecasz. Pozniej jeszcze za pare dni mozna skontrolowac poziom - to wszystko.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 20 lis 2007, 07:21

ok dzieki za odpowiedź

Awatar użytkownika
krzysiek_kw15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 287
Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: CW/DW

Post autor: krzysiek_kw15 » 20 lis 2007, 13:46

w 1Z jest śruba odpowietrzająca układ i znajduje sie w górnej części komory silnika. na jednym z przewodów wodnych. Bardzo łatwo to zlokalizować. To czarna nakrętka którą odkręca sie palcami. Należy uważać bo bo gwint jest bardzo delikatny i bardzo łatwo go zerwać.

Awatar użytkownika
radziobiker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 346
Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
Lokalizacja: Bożepole Małe

Post autor: radziobiker » 28 lip 2010, 22:00

Witam
Chciałbym odnowić temat. Mam wielką prośbę. Czy mógłby ktoś tak dokładniej opisać jak zlać cały płyn z układu i zalać go nowym (ABT)?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 28 lip 2010, 22:12

kolego masz silnik benzynowy a piszesz w dziale diesla :-P co do spuszczania płynu odkręcasz korek na zbiorniczku do płynu z chłodnicy z prawej strony jest ;-) potem odkręcasz dolny wąż z chłodnicy i spuszczasz płyn, przestanie lecieć zakręcasz i zalewasz nowym płynem, silniki audi odpowietrzają się same, w razie odpowietrzenia jest taka mała śrubka na środku komory silnik czarna plastykowa przynajmniej w 1Z tak jest, a w ABK nie wiem i tam też sie odpowietrza w razie problemów, oczywiście kurek odkręcasz z zbiornika na zimnym silniku inaczej może cie poparzyć :-P możesz później sprawdzić czy masz wystarczająco płynu nalane i ewentualnie braki dolać,oczywiście też na zimnym silniku.To ci chyba powinno wystarczyć ;-)

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 28 lip 2010, 22:29

radziobiker pisze:Czy mógłby ktoś tak dokładniej opisać jak zlać cały płyn z układu i zalać go nowym (ABT)?
Całego nigdy nie zlejesz... Zawsze coś zostaje np w nagrzewnicy.

Nawet jak wyciągaliśmy motor ostatnio (ABT) to jeszcze był.
Najwięcej zleci po wyjęciu termostatu.

Awatar użytkownika
radziobiker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 346
Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
Lokalizacja: Bożepole Małe

Post autor: radziobiker » 29 lip 2010, 05:39

diablo228 pisze:kolego masz silnik benzynowy a piszesz w dziale diesla :-P co do spuszczania płynu odkręcasz korek na zbiorniczku do płynu z chłodnicy z prawej strony jest ;-) potem odkręcasz dolny wąż z chłodnicy i spuszczasz płyn, przestanie lecieć zakręcasz i zalewasz nowym płynem, silniki audi odpowietrzają się same, w razie odpowietrzenia jest taka mała śrubka na środku komory silnik czarna plastykowa przynajmniej w 1Z tak jest, a w ABK nie wiem i tam też sie odpowietrza w razie problemów, oczywiście kurek odkręcasz z zbiornika na zimnym silniku inaczej może cie poparzyć :-P możesz później sprawdzić czy masz wystarczająco płynu nalane i ewentualnie braki dolać,oczywiście też na zimnym silniku.To ci chyba powinno wystarczyć ;-)
Nie chciałem zakładać nowego tematu. A co z płynem w bloku? Jak go zlać?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 29 lip 2010, 08:14

radziobiker, odkręcasz węża u dołu i wyciągasz termostat i wszystko zleci. ;-)

Awatar użytkownika
Jarek3601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:18
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Jarek3601 » 29 lip 2010, 11:51

Można jeszcze podnieść prawą stronę auta na lewarku trochę, wtedy tez coś skapnie dodatkowo ;-) a przy zalewaniu nowego płynu zawsze wlewałem zbiorniczek do pełna, potem górny wąż chłodnicy trzeba trochę podusić "pomacać" jak kto woli, wtedy mi płyn ubywał ze zbiorniczka, potem dolewka znowu i znowu duszenie aż płynu ubędzie. w taki sposób wlewałem cały potrzebny płyn jeszcze zanim odpalałem silnik, jak zostawało to do 0.5 litra max trzeba było później dolać.

Tayso
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 20 mar 2016, 16:50
Lokalizacja: Głubczyce

Post autor: Tayso » 25 sie 2016, 10:32

Ja tylko dodam że przy 1Z nie trzeba żadnego węza odkręcać !

Jak stoisz przed samochodem po prawej stronie chłodnicy na dole masz taki czerwony zawór i go odkręcasz nic nie trzeba zdejmować.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl