[b4 1.9tdi 1z] wymiana płynu chłodniczego
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
[b4 1.9tdi 1z] wymiana płynu chłodniczego
witam.panowie co najlepiej zrobić by płyn chłodniczy w całości spuścić z układu.wiem ze zawsze coś zostanie ale jak zrobić by jak najwiecej spuścic. a druga sprawa to w jaki sposób go nalewać by nie zapowietrzyć układu a jeśli juz sie to stanie to jak go odpowietrzyć??
- RaKo
- Forum Audi 80
- Posty: 674
- Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Kraśnik
Odkręć opaskę na dolnym wężu przy pompie wodnej,zdejmij wąż,odkręć korek od zbiorniczka,włącz ogrzewanie na maxa.Później załóż wąż i opaskę w to samo miejsce.Nalej płynu,wejdzie z 7 litrów.Pewnie się zapowietrzy troche niech sobie pochodzi i dolewaj tan płyn n a bierząco tylko powoli odkręcaj korek rzeby nie kipiało.Ewentualnie przejedź się z ze 2 kilometry powinien już mieć temperaturkę,sprawdź płyn czy jest w normie na koniec.
Zmieniasz płyn ,może warto zmienic też termostat,chyba że łapie Ci temperaturkę jak trzeba. <ok>
Zmieniasz płyn ,może warto zmienic też termostat,chyba że łapie Ci temperaturkę jak trzeba. <ok>
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
podobno do odpowietrzania układu sa jakieś sróbki które sie odkreca i dopiero wtedy nalewa płynu do układu a te sróbki zakreca się gdy zacznie z nich wyciekac płyn.w 1Z jest tak samo a jesli tak to gdzie sa te śróbki?? trzeba w taki sposób odpowietrzyc układ czy tak jak ty mówisz ze odpowietrzy sie sam jak uruchomie silnik...aha i jeszcze jedno jak wleje płyn i uruchomie silnik to mam zakrecić korek wlewu do zbiorniczka czy nie??
co do termostatu to wymieniałem 2 lata temu i jak narazie na szczeście jest wszytko ok
co do termostatu to wymieniałem 2 lata temu i jak narazie na szczeście jest wszytko ok
o ile mnie jest wiadomo, B4 maja samoodpowietrzajacy sie uklad. Srobki o ktorych mowisz, wystepowaly moze w starszych wersjach. Ja na wiosne wymienialem plyn i zadnych srubek nie odkrecalem, tylko tak jak kolega wyzej to wygladalo. Wypuszczasz, nalewasz, zakrecasz, niech troche pochodzi na stojaco i sie zagrzeje, odkrecasz, dolewasz i zakrecasz. Pozniej jeszcze za pare dni mozna skontrolowac poziom - to wszystko.
- krzysiek_kw15
- Forum Audi 80
- Posty: 287
- Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: CW/DW
- radziobiker
- Forum Audi 80
- Posty: 346
- Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
- Lokalizacja: Bożepole Małe
kolego masz silnik benzynowy a piszesz w dziale diesla co do spuszczania płynu odkręcasz korek na zbiorniczku do płynu z chłodnicy z prawej strony jest potem odkręcasz dolny wąż z chłodnicy i spuszczasz płyn, przestanie lecieć zakręcasz i zalewasz nowym płynem, silniki audi odpowietrzają się same, w razie odpowietrzenia jest taka mała śrubka na środku komory silnik czarna plastykowa przynajmniej w 1Z tak jest, a w ABK nie wiem i tam też sie odpowietrza w razie problemów, oczywiście kurek odkręcasz z zbiornika na zimnym silniku inaczej może cie poparzyć możesz później sprawdzić czy masz wystarczająco płynu nalane i ewentualnie braki dolać,oczywiście też na zimnym silniku.To ci chyba powinno wystarczyć
- radziobiker
- Forum Audi 80
- Posty: 346
- Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
- Lokalizacja: Bożepole Małe
Nie chciałem zakładać nowego tematu. A co z płynem w bloku? Jak go zlać?diablo228 pisze:kolego masz silnik benzynowy a piszesz w dziale diesla co do spuszczania płynu odkręcasz korek na zbiorniczku do płynu z chłodnicy z prawej strony jest potem odkręcasz dolny wąż z chłodnicy i spuszczasz płyn, przestanie lecieć zakręcasz i zalewasz nowym płynem, silniki audi odpowietrzają się same, w razie odpowietrzenia jest taka mała śrubka na środku komory silnik czarna plastykowa przynajmniej w 1Z tak jest, a w ABK nie wiem i tam też sie odpowietrza w razie problemów, oczywiście kurek odkręcasz z zbiornika na zimnym silniku inaczej może cie poparzyć możesz później sprawdzić czy masz wystarczająco płynu nalane i ewentualnie braki dolać,oczywiście też na zimnym silniku.To ci chyba powinno wystarczyć
Pozdrawiam
Można jeszcze podnieść prawą stronę auta na lewarku trochę, wtedy tez coś skapnie dodatkowo a przy zalewaniu nowego płynu zawsze wlewałem zbiorniczek do pełna, potem górny wąż chłodnicy trzeba trochę podusić "pomacać" jak kto woli, wtedy mi płyn ubywał ze zbiorniczka, potem dolewka znowu i znowu duszenie aż płynu ubędzie. w taki sposób wlewałem cały potrzebny płyn jeszcze zanim odpalałem silnik, jak zostawało to do 0.5 litra max trzeba było później dolać.