Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] dziwne zachowanie falujace obroty

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 02 wrz 2013, 22:37

koziolmc60 pisze:dzisiaj byl "nimiec" podlaczony pod VAGa i byl BLAD CZUJNIKA STUKOWEGO. Skasowalismy blad i przejechalismy ze 3 km i ponownie podlaczylismy "nimca" pod VAGa i tym razem byl SPORADYCZNY BLAD CZUJNIKA STUKOWEGO.

Ten czujnik stukowy moze mi tu siac takie zamieszanie??
zerknij na przewód od stukowego u mnie wywalało błąd czasami sporadyczny podobnie jak u ciebie po dokładnych oględzinach przewód rozleciał sie w palcach

Awatar użytkownika
jaro7427
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 272
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:30
Lokalizacja: ETM

Post autor: jaro7427 » 02 wrz 2013, 22:38

ale za to nówka,i co nie wiadomo dalej o co chodzi z tymi obrotami,podjedziesz kiedyś do mnie to podmienimy ten stukowy na inny i zobaczymy co się zmieni

koziolmc60
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 803
Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
Lokalizacja: Tomaszow Maz.

Post autor: koziolmc60 » 02 wrz 2013, 22:39

tomek1982, no tez prawda :-P a juz chcialem od razu jutro zamawiac czujnik hehe

[ Dodano: 2013-09-02, 22:40 ]
jaro7427, no dalej warjuje i do tego to szarpniecie nieraz jest ehhh

[ Dodano: 2013-09-02, 22:40 ]
tomek1982, a miales jakies objawy w pracy silnika jak ci ten przewod padl??

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 02 wrz 2013, 22:59

Stukowy się objawia zwykle nieco inaczej chociaż znam przypadek z forum, że nigdy bym go nie podejrzewał po takich objawach. Chyba go muliło i szarpało ale dokładnie nie pamiętam. Wiem, że to było do 4-5 miesięcy wstecz.

Odepnij stukowy i pojeździj to się przekonasz czy on miesza.

Do tego test "młoteczkowy", na wolnych obrotach uderzasz rytmicznie małym młotkiem w majzel między I i II cylinder gdy silnik pracuje na wolnych obrotach lub podpinasz pod oscyloskop. Tylko to daje w miarę miarodajny efekt. Jak stukaniem wywołasz "wypadanie" zapłonu stukowy ok. Po prostu podczas stukania powinien przerywać nieco.

Co do zapłonu jak było ok kiedyś i nikt tam nie kopał to sam się nie przestawił.

Co do strzałów też jest loteria. Nie wiadomo czy gdzieś nerka nie oberwała i puszcza lewe powietrze. LPG inne niż sekwencja dla ABK to syf i wydatki.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 02 wrz 2013, 23:21

koziolmc60 pisze:tomek1982, no tez prawda :-P a juz chcialem od razu jutro zamawiac czujnik hehe

[ Dodano: 2013-09-02, 22:40 ]
jaro7427, no dalej warjuje i do tego to szarpniecie nieraz jest ehhh

[ Dodano: 2013-09-02, 22:40 ]
tomek1982, a miales jakies objawy w pracy silnika jak ci ten przewod padl??
teraz to juz nie pamietam i nie chcial bym w błąd wprowadzic , napewno vag wywalal bląd non stop a ze ja z tych ze jak cos nie alo to szybko dzialam polecialem po nowy wymieniony i po problemie stary wala sie po garazu

[ Dodano: 2013-09-02, 23:27 ]
objaw z poszarpywaniem co u mnie był,francis wspomnial w blokach pomiarowych o wartosc przeplywki 12-15 % bodajże u mnie wsio niby było z nią ok ale nie kombinowalem tylko przeplywke wymienilem na drugą o dziwo auto zaczeło normalnie smigac po jakims czasie bylo podobne poszarpywanie doszlo jeszcze bujanie i smró z wydechu po kazzdym odpaleniu silnik dusilo okropnie dopiero po dodaniu gazu obroty ustawaly na 850 okazalo sie ze sonda boscha po niecalym roku zeswirowala konretnie zwarcie jakies robila grzalka w sondzie

koziolmc60
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 803
Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
Lokalizacja: Tomaszow Maz.

Post autor: koziolmc60 » 03 wrz 2013, 08:53

tomek1982, czyli jeszcze sonde wymieniac? kurde felek tu sonda tu przeplywka tu stukowiec ehh wnerwia juz mnie to auto a sonda pasuje od ABT ??

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 03 wrz 2013, 15:09

Po co wymieniać od razu?

Sprawdzić czy na białych jest 12V a na czarnym sygnałowym ma skakać od 0-1V podczas pracy auta. Zwykły multimeter wychwyci (zakres 2000mV). Jakiekolwiek inne wskazania są błędne. No i jak 12V nie będzie docierać do grzałki to nie będzie działać.

Do ABK pasuje każda 3 i 4 przewodowa napięciowa sonda. 4 szary dajemy do masy aku (tak mają zwykle NGK i inne zamienniki).

Osobiście uważam, że jak jest LPG nie ma sensu pakować po 300 zeta w dedykowane Bosche bo i tak para wodna źle wpływa na ori jak i zamienniki. A NGK 4-przewodową można wytargać za 80. Fachowo założyć (sprawdzone i najlepsze połączenia to kostki skręcane). Nie lutujemy bo przewody są stalowe i po kilku dniach mamy zimne luty.

koziolmc60
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 803
Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
Lokalizacja: Tomaszow Maz.

Post autor: koziolmc60 » 03 wrz 2013, 20:03

Francis1982, czyli najpierw radzisz za sade sie wziasc?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 03 wrz 2013, 21:07

Radzę wziąć miernik i sprawdzić czy sonda pracuje.
Masa z aku i plus na czarny sygnałowy. Co ma pokazywać napisałem wyżej.

Sprawdź też czy we wtyczce zasilającej masz 12V jak pracuje auto i czy we wtyczce sondy jest zwarcie (jak będzie przerwa to znaczy że grzałka padła i też nie będzie działać). Albo gdzieś się kabel przetarł....

koziolmc60
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 803
Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
Lokalizacja: Tomaszow Maz.

Post autor: koziolmc60 » 04 wrz 2013, 20:06

Nizej linkacz jak sie potrafia bawic dobrze obroty hehe Najpier faluja a pozniej staje w jednym miejscu do puki gazem nie rusze. I tak sie dzieje jak silnik ma juz temperature miedzy 80 a 90 stopni.


Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 04 wrz 2013, 20:23

Wcale to nie jest dziwne zachowanie ABK bo to dość częsty problem.

Łap:

http://www.google.com/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1

1. Przekaźnik 30, niebieski czujnik, nieszczelność w dolocie i niesprawny grzybek odmy to na początek.

2. potem dopiero TPS sonda i ustawienie zapłonu.

3. Profilaktycznie krokowiec do przemycia i nasmarowania.

Punkt 1 można wykonać za darmo samemu a wskazania niebieskiego publikował kiedyś Tomek1982.

koziolmc60
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 803
Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
Lokalizacja: Tomaszow Maz.

Post autor: koziolmc60 » 13 lis 2013, 21:18

przekaznik 30 podmieniony na drugi nie pomoglo
potencjometr przepustnicy dobry
krokowiec podmieniony na drugi nie pomoglo

Teraz poleci stukowy na podmianke bo caly czas VAG pokazuje ze blad stukowca jest i moze jutro kupie niebieski czujnik bo to sie dzieje zawsze powyzej 80 stopni. Bede dalej opisywal postepy w doprowadzeniu tego padla do ładu.

[ Dodano: 2013-09-07, 08:27 ]
Wczoraj zostal podmieniony czujnik stukowy, wymieniony na nowy niebieski czujnik i ustawiony zaplon tak jak powinien byc bo byl przestawiony o 4 stopnie. Jutro niedziela wiec pojezdze troche i zobacze czy to cos pomoglo.

[ Dodano: 2013-09-08, 19:45 ]
Niestety problem nadal jest. Troche mniej juz faluje ale faluje no i nie blokuje sie na jednych obrotach na przyklad na 2 tysiach. Sonda sprawdzana miernikiem i wedlug miernika dziala. Zauwazylem ze nieraz jak nei chce zapalic to jak "pomacam" wtyczke i czujnik halla przy aparacie zaplonowym to odpala. Moze to ten halla pada??

[ Dodano: 2013-09-09, 21:39 ]
Dzisiaj podlaczylem nimca pod VAG zeby bledy pokasowac. I bkledy skasowane pojezdzilem troche bledow nie pokazuje zadnych a nadal faluja obroty.

[ Dodano: 2013-11-11, 17:15 ]
No i nastal ten piekny dzien kiedy wymienilem przeplywke. Obroty ladnie trzyma ladnie schodzi z obrotow nic nie szarpie. Czyli ewidentnie moja przeplywka juz byla zmasakrowana niezle :P Ostatnio wywalolo 2 bledy caly czas a mianowicie blad potencjometru przeplywomierza i blad czujnika temperatury powietrza zasysanego ktory jest w przeplywce. Przeplywke dorwalem od golfa 2 litry 8v. Kosztowala mnie "az" 100zl. Tylko nie ltwo bylo dorwac w takiej cenie. Jutro podlacze nimca do vaga pokasujemy bledy i przejedziemy sie po miescie i znowu podlaczymy czy bledy powroca na tej nowej przeplywce. W kazdym razie problem rozwiazany z falujacymi obrotami. Dzieki wszystkim za podpowiedzi i zainteresowanie tematem. Pozdro <ok> <piwo>

[ Dodano: 2013-11-13, 21:20 ]
Bledow nie ma zadnym juz. Ah zapomnialem dodac ze przed wymiana przeplywki auto po nocy odpalalo za 2-3 razem i to musialem gaz trzymac wcisniety (odpalam zawsze na benzynie czy to zimny czy cieply silnik) a po zmianie przeplywki odpala za 1 razem i bez ruszania pedalu gazu.

kubabart
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 07 lip 2010, 23:43
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: kubabart » 01 gru 2013, 15:56

może ktoś przybliżyć gdzie dokładnie jest ten przewód od czujnika stukowego?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 01 gru 2013, 21:02

stukowiec jest przykręcony do bloku w okolicach II i III cylindra na śrubę M8 klucz 13mm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl