zerknij na przewód od stukowego u mnie wywalało błąd czasami sporadyczny podobnie jak u ciebie po dokładnych oględzinach przewód rozleciał sie w palcachkoziolmc60 pisze:dzisiaj byl "nimiec" podlaczony pod VAGa i byl BLAD CZUJNIKA STUKOWEGO. Skasowalismy blad i przejechalismy ze 3 km i ponownie podlaczylismy "nimca" pod VAGa i tym razem byl SPORADYCZNY BLAD CZUJNIKA STUKOWEGO.
Ten czujnik stukowy moze mi tu siac takie zamieszanie??
[B4 ABK] dziwne zachowanie falujace obroty
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 803
- Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
- Lokalizacja: Tomaszow Maz.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Stukowy się objawia zwykle nieco inaczej chociaż znam przypadek z forum, że nigdy bym go nie podejrzewał po takich objawach. Chyba go muliło i szarpało ale dokładnie nie pamiętam. Wiem, że to było do 4-5 miesięcy wstecz.
Odepnij stukowy i pojeździj to się przekonasz czy on miesza.
Do tego test "młoteczkowy", na wolnych obrotach uderzasz rytmicznie małym młotkiem w majzel między I i II cylinder gdy silnik pracuje na wolnych obrotach lub podpinasz pod oscyloskop. Tylko to daje w miarę miarodajny efekt. Jak stukaniem wywołasz "wypadanie" zapłonu stukowy ok. Po prostu podczas stukania powinien przerywać nieco.
Co do zapłonu jak było ok kiedyś i nikt tam nie kopał to sam się nie przestawił.
Co do strzałów też jest loteria. Nie wiadomo czy gdzieś nerka nie oberwała i puszcza lewe powietrze. LPG inne niż sekwencja dla ABK to syf i wydatki.
Odepnij stukowy i pojeździj to się przekonasz czy on miesza.
Do tego test "młoteczkowy", na wolnych obrotach uderzasz rytmicznie małym młotkiem w majzel między I i II cylinder gdy silnik pracuje na wolnych obrotach lub podpinasz pod oscyloskop. Tylko to daje w miarę miarodajny efekt. Jak stukaniem wywołasz "wypadanie" zapłonu stukowy ok. Po prostu podczas stukania powinien przerywać nieco.
Co do zapłonu jak było ok kiedyś i nikt tam nie kopał to sam się nie przestawił.
Co do strzałów też jest loteria. Nie wiadomo czy gdzieś nerka nie oberwała i puszcza lewe powietrze. LPG inne niż sekwencja dla ABK to syf i wydatki.
teraz to juz nie pamietam i nie chcial bym w błąd wprowadzic , napewno vag wywalal bląd non stop a ze ja z tych ze jak cos nie alo to szybko dzialam polecialem po nowy wymieniony i po problemie stary wala sie po garazukoziolmc60 pisze:tomek1982, no tez prawda a juz chcialem od razu jutro zamawiac czujnik hehe
[ Dodano: 2013-09-02, 22:40 ]
jaro7427, no dalej warjuje i do tego to szarpniecie nieraz jest ehhh
[ Dodano: 2013-09-02, 22:40 ]
tomek1982, a miales jakies objawy w pracy silnika jak ci ten przewod padl??
[ Dodano: 2013-09-02, 23:27 ]
objaw z poszarpywaniem co u mnie był,francis wspomnial w blokach pomiarowych o wartosc przeplywki 12-15 % bodajże u mnie wsio niby było z nią ok ale nie kombinowalem tylko przeplywke wymienilem na drugą o dziwo auto zaczeło normalnie smigac po jakims czasie bylo podobne poszarpywanie doszlo jeszcze bujanie i smró z wydechu po kazzdym odpaleniu silnik dusilo okropnie dopiero po dodaniu gazu obroty ustawaly na 850 okazalo sie ze sonda boscha po niecalym roku zeswirowala konretnie zwarcie jakies robila grzalka w sondzie
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 803
- Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
- Lokalizacja: Tomaszow Maz.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Po co wymieniać od razu?
Sprawdzić czy na białych jest 12V a na czarnym sygnałowym ma skakać od 0-1V podczas pracy auta. Zwykły multimeter wychwyci (zakres 2000mV). Jakiekolwiek inne wskazania są błędne. No i jak 12V nie będzie docierać do grzałki to nie będzie działać.
Do ABK pasuje każda 3 i 4 przewodowa napięciowa sonda. 4 szary dajemy do masy aku (tak mają zwykle NGK i inne zamienniki).
Osobiście uważam, że jak jest LPG nie ma sensu pakować po 300 zeta w dedykowane Bosche bo i tak para wodna źle wpływa na ori jak i zamienniki. A NGK 4-przewodową można wytargać za 80. Fachowo założyć (sprawdzone i najlepsze połączenia to kostki skręcane). Nie lutujemy bo przewody są stalowe i po kilku dniach mamy zimne luty.
Sprawdzić czy na białych jest 12V a na czarnym sygnałowym ma skakać od 0-1V podczas pracy auta. Zwykły multimeter wychwyci (zakres 2000mV). Jakiekolwiek inne wskazania są błędne. No i jak 12V nie będzie docierać do grzałki to nie będzie działać.
Do ABK pasuje każda 3 i 4 przewodowa napięciowa sonda. 4 szary dajemy do masy aku (tak mają zwykle NGK i inne zamienniki).
Osobiście uważam, że jak jest LPG nie ma sensu pakować po 300 zeta w dedykowane Bosche bo i tak para wodna źle wpływa na ori jak i zamienniki. A NGK 4-przewodową można wytargać za 80. Fachowo założyć (sprawdzone i najlepsze połączenia to kostki skręcane). Nie lutujemy bo przewody są stalowe i po kilku dniach mamy zimne luty.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 803
- Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
- Lokalizacja: Tomaszow Maz.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Radzę wziąć miernik i sprawdzić czy sonda pracuje.
Masa z aku i plus na czarny sygnałowy. Co ma pokazywać napisałem wyżej.
Sprawdź też czy we wtyczce zasilającej masz 12V jak pracuje auto i czy we wtyczce sondy jest zwarcie (jak będzie przerwa to znaczy że grzałka padła i też nie będzie działać). Albo gdzieś się kabel przetarł....
Masa z aku i plus na czarny sygnałowy. Co ma pokazywać napisałem wyżej.
Sprawdź też czy we wtyczce zasilającej masz 12V jak pracuje auto i czy we wtyczce sondy jest zwarcie (jak będzie przerwa to znaczy że grzałka padła i też nie będzie działać). Albo gdzieś się kabel przetarł....
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 803
- Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
- Lokalizacja: Tomaszow Maz.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Wcale to nie jest dziwne zachowanie ABK bo to dość częsty problem.
Łap:
http://www.google.com/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1
1. Przekaźnik 30, niebieski czujnik, nieszczelność w dolocie i niesprawny grzybek odmy to na początek.
2. potem dopiero TPS sonda i ustawienie zapłonu.
3. Profilaktycznie krokowiec do przemycia i nasmarowania.
Punkt 1 można wykonać za darmo samemu a wskazania niebieskiego publikował kiedyś Tomek1982.
Łap:
http://www.google.com/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1
1. Przekaźnik 30, niebieski czujnik, nieszczelność w dolocie i niesprawny grzybek odmy to na początek.
2. potem dopiero TPS sonda i ustawienie zapłonu.
3. Profilaktycznie krokowiec do przemycia i nasmarowania.
Punkt 1 można wykonać za darmo samemu a wskazania niebieskiego publikował kiedyś Tomek1982.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 803
- Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
- Lokalizacja: Tomaszow Maz.
przekaznik 30 podmieniony na drugi nie pomoglo
potencjometr przepustnicy dobry
krokowiec podmieniony na drugi nie pomoglo
Teraz poleci stukowy na podmianke bo caly czas VAG pokazuje ze blad stukowca jest i moze jutro kupie niebieski czujnik bo to sie dzieje zawsze powyzej 80 stopni. Bede dalej opisywal postepy w doprowadzeniu tego padla do ładu.
[ Dodano: 2013-09-07, 08:27 ]
Wczoraj zostal podmieniony czujnik stukowy, wymieniony na nowy niebieski czujnik i ustawiony zaplon tak jak powinien byc bo byl przestawiony o 4 stopnie. Jutro niedziela wiec pojezdze troche i zobacze czy to cos pomoglo.
[ Dodano: 2013-09-08, 19:45 ]
Niestety problem nadal jest. Troche mniej juz faluje ale faluje no i nie blokuje sie na jednych obrotach na przyklad na 2 tysiach. Sonda sprawdzana miernikiem i wedlug miernika dziala. Zauwazylem ze nieraz jak nei chce zapalic to jak "pomacam" wtyczke i czujnik halla przy aparacie zaplonowym to odpala. Moze to ten halla pada??
[ Dodano: 2013-09-09, 21:39 ]
Dzisiaj podlaczylem nimca pod VAG zeby bledy pokasowac. I bkledy skasowane pojezdzilem troche bledow nie pokazuje zadnych a nadal faluja obroty.
[ Dodano: 2013-11-11, 17:15 ]
No i nastal ten piekny dzien kiedy wymienilem przeplywke. Obroty ladnie trzyma ladnie schodzi z obrotow nic nie szarpie. Czyli ewidentnie moja przeplywka juz byla zmasakrowana niezle Ostatnio wywalolo 2 bledy caly czas a mianowicie blad potencjometru przeplywomierza i blad czujnika temperatury powietrza zasysanego ktory jest w przeplywce. Przeplywke dorwalem od golfa 2 litry 8v. Kosztowala mnie "az" 100zl. Tylko nie ltwo bylo dorwac w takiej cenie. Jutro podlacze nimca do vaga pokasujemy bledy i przejedziemy sie po miescie i znowu podlaczymy czy bledy powroca na tej nowej przeplywce. W kazdym razie problem rozwiazany z falujacymi obrotami. Dzieki wszystkim za podpowiedzi i zainteresowanie tematem. Pozdro <ok>
[ Dodano: 2013-11-13, 21:20 ]
Bledow nie ma zadnym juz. Ah zapomnialem dodac ze przed wymiana przeplywki auto po nocy odpalalo za 2-3 razem i to musialem gaz trzymac wcisniety (odpalam zawsze na benzynie czy to zimny czy cieply silnik) a po zmianie przeplywki odpala za 1 razem i bez ruszania pedalu gazu.
potencjometr przepustnicy dobry
krokowiec podmieniony na drugi nie pomoglo
Teraz poleci stukowy na podmianke bo caly czas VAG pokazuje ze blad stukowca jest i moze jutro kupie niebieski czujnik bo to sie dzieje zawsze powyzej 80 stopni. Bede dalej opisywal postepy w doprowadzeniu tego padla do ładu.
[ Dodano: 2013-09-07, 08:27 ]
Wczoraj zostal podmieniony czujnik stukowy, wymieniony na nowy niebieski czujnik i ustawiony zaplon tak jak powinien byc bo byl przestawiony o 4 stopnie. Jutro niedziela wiec pojezdze troche i zobacze czy to cos pomoglo.
[ Dodano: 2013-09-08, 19:45 ]
Niestety problem nadal jest. Troche mniej juz faluje ale faluje no i nie blokuje sie na jednych obrotach na przyklad na 2 tysiach. Sonda sprawdzana miernikiem i wedlug miernika dziala. Zauwazylem ze nieraz jak nei chce zapalic to jak "pomacam" wtyczke i czujnik halla przy aparacie zaplonowym to odpala. Moze to ten halla pada??
[ Dodano: 2013-09-09, 21:39 ]
Dzisiaj podlaczylem nimca pod VAG zeby bledy pokasowac. I bkledy skasowane pojezdzilem troche bledow nie pokazuje zadnych a nadal faluja obroty.
[ Dodano: 2013-11-11, 17:15 ]
No i nastal ten piekny dzien kiedy wymienilem przeplywke. Obroty ladnie trzyma ladnie schodzi z obrotow nic nie szarpie. Czyli ewidentnie moja przeplywka juz byla zmasakrowana niezle Ostatnio wywalolo 2 bledy caly czas a mianowicie blad potencjometru przeplywomierza i blad czujnika temperatury powietrza zasysanego ktory jest w przeplywce. Przeplywke dorwalem od golfa 2 litry 8v. Kosztowala mnie "az" 100zl. Tylko nie ltwo bylo dorwac w takiej cenie. Jutro podlacze nimca do vaga pokasujemy bledy i przejedziemy sie po miescie i znowu podlaczymy czy bledy powroca na tej nowej przeplywce. W kazdym razie problem rozwiazany z falujacymi obrotami. Dzieki wszystkim za podpowiedzi i zainteresowanie tematem. Pozdro <ok>
[ Dodano: 2013-11-13, 21:20 ]
Bledow nie ma zadnym juz. Ah zapomnialem dodac ze przed wymiana przeplywki auto po nocy odpalalo za 2-3 razem i to musialem gaz trzymac wcisniety (odpalam zawsze na benzynie czy to zimny czy cieply silnik) a po zmianie przeplywki odpala za 1 razem i bez ruszania pedalu gazu.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt: