Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Golf 3 1.4i] problem z kontrolka

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

[Golf 3 1.4i] problem z kontrolka

Post autor: damianek1234561 » 27 maja 2013, 16:48

czesc koledzy mam bardzo nietypowy problem otoz w golfie zapalila sie kontrolka oleju dzwiek plus mruganie kontrolki ale po chwili zgasla problem powtarzal sie co jakis czas bez wzgledu na waruki i styl jazdy. wiec zmienilem czujnik ten z przodu glowicy jednopinowy na nowy lecz problem wystepowal nadal. Odlaczylem wiec ten czujnik i jezdzilem bez niego i co? efekt ten sam czasami sie zapala i gasnie a czasami jest ok a jeszcze czasami sie zapala i nie zgasnie dopoki nie wylacze silnika. Odnalazlem drugi czujnik na bloku tez go odlaczylem i tez brak jakichkolwieg efektow. Nadmieniam iz podlaczenie komputera nie daje efektow w postaci bledow. Czy moze byc tak ze fis w liczniku wariuje? gdzie szukac przyczyny takiego stanu zeczy?

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 27 maja 2013, 17:40

w glowicy masz dwa czujniki oleju obok siebie napewno do podmiany ale cisnienie oleju do sprawdzenia manometrem . Filtr oleju jakis dobry masz ?

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 27 maja 2013, 21:40

filtr oleju filtrona pisalem na szybko wiec nie dodalem po tym jak problem z kontrolka sie pojawil to wpierw zmienilem olej i filtr potem w koncu sciagnelem miche 2 panewki sie konczyly wiec zrobiona zostala generalka glowica zawory cala gora i caly dol pierscienie szlif walu nowe panewki nowa pompa oleju itp lwiec zero luzow pukania zaworow po prostu silnik igla a na glowicy mam tylko jeden czujnik a drugi w bloku obydwa kupione nowe z serwisu vw i problem nadal jest

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 28 maja 2013, 22:24

musisz popatrzec na czujniki bo byly na rozne cisnienia moze tam cos sie namieszalo

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 28 maja 2013, 22:47

damianek1234561 pisze:problem nadal jest
damianek1234561, Zrobiłeś generalkę silnika i nie pozbyłeś się problemu.

Przy jakiej prędkości obrotowej silnika zapalała się kontrolka silnika?

Zauważ, że zapalająca się kontrolka wcale nie musiała mieć nic wspólnego z poziomem ciśnienia oleju. Możliwe, że jest uszkodzony układ w liczniku, odpowiedzialny za pobieranie informacji z czujników i wyświetlanie ich na tablicy rozdzielczej.

Sprawdź poprawne działanie licznika.

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 28 maja 2013, 23:26

generalka i tak byla potrzebna bo miedz na panewkach sie pokazywala podlaczylismy i vag-a i texe i zadnych bledow posprawdzalem instalacje od czujnikow wzdluz przewodow wg danych z texy i doszlismy ze tak jak kolega wyzej pozostaje licznik do wymiany niedlugo bede mial na podmianke to zobaczymy i napisze

lewy13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 24 maja 2013, 21:30

Post autor: lewy13 » 01 cze 2013, 19:03

witam mam takie pytanko ponieważ mam 80 od 2 tygodni i mały problem
jak jadę trochę ostrzej czyli trochę wyższe obroty np na 4 dochodzę do 100 km/h i wrzucę na luz i zahamuje bo np są światła lub zakręt to zapala sie kontrolka oleju czasem gasnie po chwili a czasem trzeba chwile poczekać. olej jest w normie troche kapie pod jednym z czujników na stopie od filtra.
i co z tym fantem zrobić ? czego to wina? dzięki za pomoc z góry

Awatar użytkownika
sylwester28ET
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
Lokalizacja: Busko Zdrój

Post autor: sylwester28ET » 02 cze 2013, 00:43

Kontrolka sygnalizuje spadek ciśnienia oleju.

Kapie z pod czujnika czy z wsuwki na czujniku, w pierwszym przypadku sprawdź czy dobrze jest wkręcony i czy jest dokręcony a w drugim przypadku czujnik nadaje się do wymiany.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 02 cze 2013, 13:33

lewy13 pisze:witam mam takie pytanko ponieważ mam 80 od 2 tygodni i mały problem
jak jadę trochę ostrzej czyli trochę wyższe obroty np na 4 dochodzę do 100 km/h i wrzucę na luz i zahamuje bo np są światła lub zakręt to zapala sie kontrolka oleju czasem gasnie po chwili a czasem trzeba chwile poczekać. olej jest w normie troche kapie pod jednym z czujników na stopie od filtra.
i co z tym fantem zrobić ? czego to wina? dzięki za pomoc z góry
Sprawdź, jakie ciśnienie wytwarza pompa oleju podczas pracy silnika na wolnych i wysokich obrotach.
Podaj pomiary i zweryfikujemy.

lewy13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 24 maja 2013, 21:30

Post autor: lewy13 » 02 cze 2013, 14:39

zobacze co sie da zrobić ale tak sobię myśle że może to wina czujnika a koszt nie wielki więc zrobie wymiane i zobaczymy

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 02 cze 2013, 22:23

lewy13 pisze:zobacze co sie da zrobić ale tak sobię myśle że może to wina czujnika a koszt nie wielki więc zrobie wymiane i zobaczymy
Do pomiaru potrzebujesz tylko manometru i tyle.

Ale jeśli wymienisz czujnik ciśnienia oleju i problem zniknie to będzie bardzo dobrze.

lewy13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 24 maja 2013, 21:30

Post autor: lewy13 » 07 wrz 2013, 18:52

panowie pojechałem bo mechanika bo i tak wymiana oleju się szykowała no i od razu te czujniki tej niebieski był peknity przez co sie zapalała kontrolka teraz jest oki a cisnienie sprawdzał i tez oki dzieki za pomoc

wudar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 19 gru 2012, 20:53
Lokalizacja: Radom

Post autor: wudar » 08 wrz 2013, 23:06

damianek1234567 a obrotomierz masz sprawny ?

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 09 wrz 2013, 13:39

cze, w moim przypadku to już po problemie. Okazało się zwarcie w liczniku

AMBlENTE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 19 sie 2013, 23:52

Post autor: AMBlENTE » 15 wrz 2013, 13:14

ja mialem podobny problem w golfi II i musialem wymienic czujnik z filtra oleju z ialego na brazowy bo opiewal na mniejsze cisnienie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl