Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL]Zmiana rozstawu na 5x112 lub 5x100

Awatar użytkownika
Brylant
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 17 sie 2013, 19:54

[ALL]Zmiana rozstawu na 5x112 lub 5x100

Post autor: Brylant » 03 wrz 2013, 20:24

Witam czy jest możliwość zaadoptować piasty do 80 cabrio 2.3 z innego auta VAG grupy z w/w rozstawem ? :))
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2013, 20:38 przez Brylant, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
quattroBandit
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10

Post autor: quattroBandit » 04 wrz 2013, 19:58

możliwość taka istnieje, ale kosztowna ;)

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 04 wrz 2013, 20:06

Brylant pisze:Witam czy jest możliwość zaadoptować piasty do 80 cabrio 2.3 z innego auta VAG grupy z w/w rozstawem ? :))
Przód to kombinacja A4 B5 lub C4, a tył C4 jeśli chodzi o ośkę. Sama zmiana piast nie wchodzi w grę. No i potem inne tarcze hamulcowe, zaciski i takie tam różne drobnostki.

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 08 wrz 2013, 20:07

Witam,

Panowie rozumiem, że przekładamy same piasty (+ notabene tarcze). Pasują z każdej C4/B5?

A powiedzcie mi jak to ogarnąć jak z tyłu są bębny - kompletne zwrotnice z C4 podejdą?

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 08 wrz 2013, 20:44

Oofol pisze:Witam,

Panowie rozumiem, że przekładamy same piasty (+ notabene tarcze). Pasują z każdej C4/B5?
Mając małe łożyska w B4 ( ABT/ABK/NG/ACE ) szukamy kompletu z A4 b5 1.6 i 1.8.

Mając duże łożyska w B4 ( ABC/AAH ) szukamy kompletu z A6 C4 V6 lub R5 Turbo.

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 08 wrz 2013, 20:53

Ja mam PM i tam są takie jak w ABT/ABK chyba...


A jak wygląda sprawa z przekładką bębnów? Bo to jest najciekawsze..

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 08 wrz 2013, 21:58

Oofol, pomógł bym z tyłem, ale tylko w quattro. Możesz pogadać z kolczatem, on w ośce z tyłu przerabiał temat.

Awatar użytkownika
Brylant
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 17 sie 2013, 19:54

Post autor: Brylant » 08 wrz 2013, 22:31

To ze trzeba zaciski tarczę to wiem , ale chodziło mi o to czy piasty pasują P&P .

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 08 wrz 2013, 22:36

Brylant pisze:To ze trzeba zaciski tarczę to wiem , ale chodziło mi o to czy piasty pasują P&P .
Brylant napisał/a:
Witam czy jest możliwość zaadoptować piasty do 80 cabrio 2.3 z innego auta VAG grupy z w/w rozstawem ? :))


Przód to kombinacja A4 B5 lub C4, a tył C4 jeśli chodzi o ośkę. Sama zmiana piast nie wchodzi w grę. No i potem inne tarcze hamulcowe, zaciski i takie tam różne drobnostki.
Jesli z tego postu nie potrafisz wywnioskować, to napiszę wprost - Sama zmiana piast NIE wchodzi w grę.

Awatar użytkownika
Brylant
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 17 sie 2013, 19:54

Post autor: Brylant » 08 wrz 2013, 22:45

To chyba Ty mnie nie zrozumiałeś :) to ze po zmianie piasty z 4x108 na 5xXXX trzeba zmieniać tracze hamulcowe , zaciski itp. to wiem (było to dla mnie logiczne ) :) chodzi mi o to czy w zwrotnicę 80 da sie wprasować piasty z innego VAG , bez jakiego kolwiek druciarstwa w stylu coś trzeba przytoczyć bądź inne sprawy .

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 08 wrz 2013, 23:27

Brylant pisze:To chyba Ty mnie nie zrozumiałeś :)
Jednak chyba Ty ;-)
Cytat:
Brylant napisał/a:
Witam czy jest możliwość zaadoptować piasty do 80 cabrio 2.3 z innego auta VAG grupy z w/w rozstawem ? :))


Przód to kombinacja A4 B5 lub C4, a tył C4 jeśli chodzi o ośkę. Sama zmiana piast nie wchodzi w grę. No i potem inne tarcze hamulcowe, zaciski i takie tam różne drobnostki.
Trzy posty wyżej jest napisany ten post, i z niego jasno wynika że sama zmiana PIAST nie wchodzi w grę, bo nie da się i dopasować do zwrotnic z 4x108. Czemu tak uparłeś się na te tarcze hamulcowe?

Awatar użytkownika
Brylant
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 17 sie 2013, 19:54

Post autor: Brylant » 08 wrz 2013, 23:35

To co jeszcze trzeba zmieniać ? Konkretnie prosił bym

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 08 wrz 2013, 23:39

Brylant pisze:To co jeszcze trzeba zmieniać ? Konkretnie prosił bym
Albo kupić oryginalne piasty i zwrotnice z S2 ( drogo i ciężko znaleźć ), wtedy tylko przekładasz i się cieszysz ( w przypadku Cabrio tył to kombinowanie z A6 C4 ), a przód to zmiana zwrotnic, piast i łożysk pod odpowiednie.

Masz NG, więc przodu możesz szukać z A4 B5 z silnikami 1.6 i 1.8 - a dokładnie piast. Tył to "kombinacja" i trzeba sobie samemu mierzyć, sprawdzać i pasować.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 09 wrz 2013, 12:39

moze ja pomoge, przod to tak jak Sagem pisze, z tym ze zwrotnice wszedzie poza rs2 sa takie same, ale dla pewnosci lepiej zalozyc piasty z lozyskami i zwrotnicami od s2, do tego jezeli nie masz aktualnie samochodu z silnikiem 2.8 V6 to musisz wymienic przeguby na duzy wieloklin, wszystkie inne silniki 2.6 2.3 2.0 abt abk 1z ahu maja przegub na maly wieloklin, a piasta od s2 duzy

jezeli chodzi o tyl, to jezeli mas bebny, obawiam sie ze musisz zmienic belke pod tarcze, przynajmniej jezeli chcesz to zrobic tak jak ja... u mnie, w przypadku gdzie w kazdym cabrio masz tarcze z tylu seryjnie, wystarczylo sciagnac stara piaste, zalozyc nowa z nowymi lozyskami i nowe tarcze i tyl caly udalo sie poskladac

o szczegolu przodu u mnie prosze mnie nie pytac bo nie chce nikogo wprowadzac w blad jak to jest bo kupilem gotowy sprawdzony zestaw, natomiast jezeli mowimy o P&P fabrycznym to droga piasta od s2 plus wspomniane przeguby na duzy wieloklin to najdrozsze wydatki, kolejnym w kolejnosci wydatkiem sa nieszczesne tarcze :mrgreen:

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 09 wrz 2013, 13:14

Kolczat pisze: przod to tak jak Sagem pisze, z tym ze zwrotnice wszedzie poza rs2 sa takie same
Tutaj małe sprostowanie, ale tak nie jest.

Zwrotnica jest na małe i duże łożysko ( 75 i 82MM ).

Te mniejsze to silniki ABT/ABK/NG/ACE/ADA/1Z, większe to ABC/AAH.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła i felgi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl