[ALL]Zmiana rozstawu na 5x112 lub 5x100
- Oofol
- Forum Audi 80
- Posty: 3143
- Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
- Lokalizacja: Karkonosze/ORK
- Kontakt:
To juz nie rozumiem... Sagem pisal wczesniej ze wystarczy piasta...
[ Dodano: 2013-09-09, 16:12 ]
[ Dodano: 2013-09-09, 16:36 ]
Ok, znalazlem chwile i sprawdzilem w ETCE. Prosze poprawcie mniejesli sie myle.
Do konwersji w mojej B3 potrzebuje nastepujace elementy na przod:
- piasta A6C4
- zwrotnica B4 AAH/ABC/ACZ
Tyl wyglada calkiem prosto z jednym ale - na rysunkach neima zaznaczonego mocowania zaciskow... i teraz nei wiem czy jest ono przykrecane czy na stale na belce...
[ Dodano: 2013-09-09, 16:12 ]
Z tego co widze na zdjeciach z neta to zwrotnice w A6C4 ca jednolite z McPersonami tak jak w B3 do '90 i tego si enei da zaadaptowac...Oofol pisze:To juz nie rozumiem... Sagem pisal wczesniej ze wystarczy piasta...
[ Dodano: 2013-09-09, 16:36 ]
Ok, znalazlem chwile i sprawdzilem w ETCE. Prosze poprawcie mniejesli sie myle.
Do konwersji w mojej B3 potrzebuje nastepujace elementy na przod:
- piasta A6C4
- zwrotnica B4 AAH/ABC/ACZ
Tyl wyglada calkiem prosto z jednym ale - na rysunkach neima zaznaczonego mocowania zaciskow... i teraz nei wiem czy jest ono przykrecane czy na stale na belce...
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Tak, zgadza się, ale piasta od C4 od silników V6.Oofol pisze:Do konwersji w mojej B3 potrzebuje nastepujace elementy na przod:
- piasta A6C4
- zwrotnica B4 AAH/ABC/ACZ
Jarzma są przykręcane na śruby tak jak z przodu.Oofol pisze:Tyl wyglada calkiem prosto z jednym ale - na rysunkach neima zaznaczonego mocowania zaciskow... i teraz nei wiem czy jest ono przykrecane czy na stale na belce...
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Szczerze to nie wiem co to "uchwyt" jarzma. Jarzmo normalnie jest przykręcane do miejsca w belce ( podobnie jak z przodu). Chodzi Ci o to, że jeszcze to do czego przykręca się jarzmo, jest odkręcane?Oofol pisze:Co do montazu jazm to jest oczywiste... Mi chodzi o montaz uchwytu jazma - czy jest do belki przykrecany czy z nia zespolony.
A widzisz myślałem że w C4 też jest małe i duże łożysko, nie patrzyłem w etkę.Oofol pisze:A dlaczego od V6?
ETKA pokazuje tylko jedno lozysko 82mm dla wszystkich..
W tej sytuacji piasty od C4 kiedy mamy w B4 zwrotnice od ABC/AAH, a gdy mamy silniki na mniejsze łożysko bierzemy piastę z A4 B5 1.8 i 1.6. Chyba.
- Oofol
- Forum Audi 80
- Posty: 3143
- Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
- Lokalizacja: Karkonosze/ORK
- Kontakt:
Moze slabo sie wyrazilem - ale ciezko to opisac. Jak w aucie sa tarcze to jazmo przykreca sie do zwrotnicy. Jesli ich nie ma to mie ma tego miejsa, a w moim pytaniu chodzi o to czy z tylu jak przeloze zwrotnice to ten elemen tez bedzie wystepowal bo gdzies czytalem ze ten element jest zintgrowany z belka, a w ETCE tego nie widac wogole...Szczerze to nie wiem co to "uchwyt" jarzma.
Czyli znowu teraz wychodzi na to ze moge do siebie zalozyc piaste z A4B5 bez zmiany zwrotnicy bo lozyska sa takie same 75mm...W tej sytuacji piasty od C4 kiedy mamy w B4 zwrotnice od ABC/AAH, a gdy mamy silniki na mniejsze łożysko bierzemy piastę z A4 B5 1.8 i 1.6. Chyba.
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Czyli chcesz zaadaptować 5x112 z tyłu do auta z bębnami z tyłu, i nie wiesz czy z racji tego że masz bębny będziesz miał mocowanie jarzma. Otóż tego nie wiem, ale wydaje mi się że musisz zmienić belkę na tą z tarczami, a potem piasty na te z C4. Jak coś mam na zbyciu taka belkę od B4.Oofol pisze:Jesli ich nie ma to mie ma tego miejsa, a w moim pytaniu chodzi o to czy z tylu jak przeloze zwrotnice to ten elemen tez bedzie wystepowal bo gdzies czytalem ze ten element jest zintgrowany z belka, a w ETCE tego nie widac wogole...
Dokładnie o tym pisałem w pierwszym poście odpowiadając Tobie, że mając mniejsze łożysko to A4 z silnikami 1.6 i 1.8, mając duże od C4.Oofol pisze:Cytat:
W tej sytuacji piasty od C4 kiedy mamy w B4 zwrotnice od ABC/AAH, a gdy mamy silniki na mniejsze łożysko bierzemy piastę z A4 B5 1.8 i 1.6. Chyba.
Czyli znowu teraz wychodzi na to ze moge do siebie zalozyc piaste z A4B5 bez zmiany zwrotnicy bo lozyska sa takie same 75mm...
- Oofol
- Forum Audi 80
- Posty: 3143
- Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
- Lokalizacja: Karkonosze/ORK
- Kontakt:
Wreszcie sie zrozumielismy:) Wiem ze lat kilka temu kolega emas robil takowa przekladke i nie zmienial belki. Co do belkiz B4 dzieki za oferte ale niestety sie troche ruzni i nie ma drazka Panharda..Czyli chcesz zaadaptować 5x112 z tyłu do auta z bębnami z tyłu, i nie wiesz czy z racji tego że masz bębny będziesz miał mocowanie jarzma. Otóż tego nie wiem, ale wydaje mi się że musisz zmienić belkę na tą z tarczami, a potem piasty na te z C4. Jak coś mam na zbyciu taka belkę od B4.
No wlasnie pisalem przedtem ze jak zaloze piaste z A4 to nei bede musial zwrotnicy zmieniac ale kolczat to znegowal i dla tego musialem to wyjasnic:)Dokładnie o tym pisałem w pierwszym poście odpowiadając Tobie, że mając mniejsze łożysko to A4 z silnikami 1.6 i 1.8, mając duże od C4.
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
dobrze, ale zeby to wszystko nie bylo takie proste, to samo wlozenie piasty w pasujaca zwrotnice to nie wszystko, bo trzeba zdystansowac w jakis sposob piaste od zwrotnicy, bo inaczej pasowac nie bedzie, dodatkowo ja majac piaste od a6c4 mam zmienione et o 13mm na strone do wewnatrz, oczywiscie pewnie powiesz ze to dobrze bo zawsze mozna dac dystans pod kolo i bedzie malina, ale jezeli chcesz ladnie spasowac kolo, to przy kole z duzym et a mala szerokoscia dystans moze byc naprawde gruby
ps: jezeli chodzi o moja negacje, to ja uwazalem ze wszystkie zwrotnice sa takie same
ps: jezeli chodzi o moja negacje, to ja uwazalem ze wszystkie zwrotnice sa takie same
- quattroBandit
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10
- Oofol
- Forum Audi 80
- Posty: 3143
- Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
- Lokalizacja: Karkonosze/ORK
- Kontakt:
No wlasnie ET. Nikt o tym nie wspominal.Kolczat pisze:dobrze, ale zeby to wszystko nie bylo takie proste, to samo wlozenie piasty w pasujaca zwrotnice to nie wszystko, bo trzeba zdystansowac w jakis sposob piaste od zwrotnicy, bo inaczej pasowac nie bedzie, dodatkowo ja majac piaste od a6c4 mam zmienione et o 13mm na strone do wewnatrz, oczywiscie pewnie powiesz ze to dobrze bo zawsze mozna dac dystans pod kolo i bedzie malina, ale jezeli chcesz ladnie spasowac kolo, to przy kole z duzym et a mala szerokoscia dystans moze byc naprawde gruby
ps: jezeli chodzi o moja negacje, to ja uwazalem ze wszystkie zwrotnice sa takie same
13mm to duzo. Lepiej jak by bylo na + niz -..
jedyna rzecz jaka pozostaje to po prostu mierzenie piast...
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Kolczat, to fakt, ja o tym nie pisałem bo tez uznaje to jako + <ok>
Taniej niż S2, to jedynie dorwać komplet z A4 B5, ale Ty np. u siebie możesz mieć kłopoty, bo masz inny dyferquattroBandit pisze:a jak wygląda sprawa tył€ w quattro, z czego najprościej zaadaptować? Albo inaczej - taniej niż z S2...