Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL]Zmiana rozstawu na 5x112 lub 5x100

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 09 wrz 2013, 13:17

o widzisz, tego nie wiedzialem ale ufam ze masz wieksza wiedze w tym temacie, ja osobiscie nie mierzylem tych lozysk

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 09 wrz 2013, 13:57

Dora, czyli reasumujac w moim wypadku (i wszystkich innych pojemnosci do 2.8 nie liczac S2) sa male lozyska na waskim wieloklinie.
Czyli jak kupie piaste z B5 1.6/1.8 to nie musze zmieniac zwrotnicy?

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 09 wrz 2013, 13:58

nie, s2 to P&P kazda inna piasta 5x112 to sa juz kombinacje alpejskie

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 09 wrz 2013, 14:11

To juz nie rozumiem... Sagem pisal wczesniej ze wystarczy piasta...

[ Dodano: 2013-09-09, 16:12 ]
Oofol pisze:To juz nie rozumiem... Sagem pisal wczesniej ze wystarczy piasta...
Z tego co widze na zdjeciach z neta to zwrotnice w A6C4 ca jednolite z McPersonami tak jak w B3 do '90 i tego si enei da zaadaptowac...

[ Dodano: 2013-09-09, 16:36 ]
Ok, znalazlem chwile i sprawdzilem w ETCE. Prosze poprawcie mniejesli sie myle.

Do konwersji w mojej B3 potrzebuje nastepujace elementy na przod:

- piasta A6C4
- zwrotnica B4 AAH/ABC/ACZ

Tyl wyglada calkiem prosto z jednym ale - na rysunkach neima zaznaczonego mocowania zaciskow... i teraz nei wiem czy jest ono przykrecane czy na stale na belce...

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 09 wrz 2013, 17:02

Oofol pisze:Do konwersji w mojej B3 potrzebuje nastepujace elementy na przod:

- piasta A6C4
- zwrotnica B4 AAH/ABC/ACZ
Tak, zgadza się, ale piasta od C4 od silników V6.
Oofol pisze:Tyl wyglada calkiem prosto z jednym ale - na rysunkach neima zaznaczonego mocowania zaciskow... i teraz nei wiem czy jest ono przykrecane czy na stale na belce...
Jarzma są przykręcane na śruby tak jak z przodu.

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 09 wrz 2013, 17:51

A dlaczego od V6?

ETKA pokazuje tylko jedno lozysko 82mm dla wszystkich..


Co do montazu jazm to jest oczywiste... Mi chodzi o montaz uchwytu jazma - czy jest do belki przykrecany czy z nia zespolony.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 09 wrz 2013, 18:48

Oofol pisze:Co do montazu jazm to jest oczywiste... Mi chodzi o montaz uchwytu jazma - czy jest do belki przykrecany czy z nia zespolony.
Szczerze to nie wiem co to "uchwyt" jarzma. Jarzmo normalnie jest przykręcane do miejsca w belce ( podobnie jak z przodu). Chodzi Ci o to, że jeszcze to do czego przykręca się jarzmo, jest odkręcane?
Oofol pisze:A dlaczego od V6?

ETKA pokazuje tylko jedno lozysko 82mm dla wszystkich..
A widzisz myślałem że w C4 też jest małe i duże łożysko, nie patrzyłem w etkę.

W tej sytuacji piasty od C4 kiedy mamy w B4 zwrotnice od ABC/AAH, a gdy mamy silniki na mniejsze łożysko bierzemy piastę z A4 B5 1.8 i 1.6. Chyba.

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 09 wrz 2013, 19:12

Szczerze to nie wiem co to "uchwyt" jarzma.
Moze slabo sie wyrazilem - ale ciezko to opisac. Jak w aucie sa tarcze to jazmo przykreca sie do zwrotnicy. Jesli ich nie ma to mie ma tego miejsa, a w moim pytaniu chodzi o to czy z tylu jak przeloze zwrotnice to ten elemen tez bedzie wystepowal bo gdzies czytalem ze ten element jest zintgrowany z belka, a w ETCE tego nie widac wogole...

W tej sytuacji piasty od C4 kiedy mamy w B4 zwrotnice od ABC/AAH, a gdy mamy silniki na mniejsze łożysko bierzemy piastę z A4 B5 1.8 i 1.6. Chyba.
Czyli znowu teraz wychodzi na to ze moge do siebie zalozyc piaste z A4B5 bez zmiany zwrotnicy bo lozyska sa takie same 75mm...

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 09 wrz 2013, 19:20

Oofol pisze:Jesli ich nie ma to mie ma tego miejsa, a w moim pytaniu chodzi o to czy z tylu jak przeloze zwrotnice to ten elemen tez bedzie wystepowal bo gdzies czytalem ze ten element jest zintgrowany z belka, a w ETCE tego nie widac wogole...
Czyli chcesz zaadaptować 5x112 z tyłu do auta z bębnami z tyłu, i nie wiesz czy z racji tego że masz bębny będziesz miał mocowanie jarzma. Otóż tego nie wiem, ale wydaje mi się że musisz zmienić belkę na tą z tarczami, a potem piasty na te z C4. Jak coś mam na zbyciu taka belkę od B4.
Oofol pisze:Cytat:

W tej sytuacji piasty od C4 kiedy mamy w B4 zwrotnice od ABC/AAH, a gdy mamy silniki na mniejsze łożysko bierzemy piastę z A4 B5 1.8 i 1.6. Chyba.
Czyli znowu teraz wychodzi na to ze moge do siebie zalozyc piaste z A4B5 bez zmiany zwrotnicy bo lozyska sa takie same 75mm...
Dokładnie o tym pisałem w pierwszym poście odpowiadając Tobie, że mając mniejsze łożysko to A4 z silnikami 1.6 i 1.8, mając duże od C4.

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 09 wrz 2013, 19:34

Czyli chcesz zaadaptować 5x112 z tyłu do auta z bębnami z tyłu, i nie wiesz czy z racji tego że masz bębny będziesz miał mocowanie jarzma. Otóż tego nie wiem, ale wydaje mi się że musisz zmienić belkę na tą z tarczami, a potem piasty na te z C4. Jak coś mam na zbyciu taka belkę od B4.
Wreszcie sie zrozumielismy:) Wiem ze lat kilka temu kolega emas robil takowa przekladke i nie zmienial belki. Co do belkiz B4 dzieki za oferte ale niestety sie troche ruzni i nie ma drazka Panharda..

Dokładnie o tym pisałem w pierwszym poście odpowiadając Tobie, że mając mniejsze łożysko to A4 z silnikami 1.6 i 1.8, mając duże od C4.
No wlasnie pisalem przedtem ze jak zaloze piaste z A4 to nei bede musial zwrotnicy zmieniac ale kolczat to znegowal i dla tego musialem to wyjasnic:)

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 10 wrz 2013, 06:44

dobrze, ale zeby to wszystko nie bylo takie proste, to samo wlozenie piasty w pasujaca zwrotnice to nie wszystko, bo trzeba zdystansowac w jakis sposob piaste od zwrotnicy, bo inaczej pasowac nie bedzie, dodatkowo ja majac piaste od a6c4 mam zmienione et o 13mm na strone do wewnatrz, oczywiscie pewnie powiesz ze to dobrze bo zawsze mozna dac dystans pod kolo i bedzie malina, ale jezeli chcesz ladnie spasowac kolo, to przy kole z duzym et a mala szerokoscia dystans moze byc naprawde gruby

ps: jezeli chodzi o moja negacje, to ja uwazalem ze wszystkie zwrotnice sa takie same

Awatar użytkownika
quattroBandit
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10

Post autor: quattroBandit » 10 wrz 2013, 12:09

a jak wygląda sprawa tył€ w quattro, z czego najprościej zaadaptować? Albo inaczej - taniej niż z S2... ;)

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 10 wrz 2013, 13:00

Kolczat pisze:dobrze, ale zeby to wszystko nie bylo takie proste, to samo wlozenie piasty w pasujaca zwrotnice to nie wszystko, bo trzeba zdystansowac w jakis sposob piaste od zwrotnicy, bo inaczej pasowac nie bedzie, dodatkowo ja majac piaste od a6c4 mam zmienione et o 13mm na strone do wewnatrz, oczywiscie pewnie powiesz ze to dobrze bo zawsze mozna dac dystans pod kolo i bedzie malina, ale jezeli chcesz ladnie spasowac kolo, to przy kole z duzym et a mala szerokoscia dystans moze byc naprawde gruby

ps: jezeli chodzi o moja negacje, to ja uwazalem ze wszystkie zwrotnice sa takie same
No wlasnie ET. Nikt o tym nie wspominal.
13mm to duzo. Lepiej jak by bylo na + niz -..

jedyna rzecz jaka pozostaje to po prostu mierzenie piast...

Awatar użytkownika
Bronek27
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 912
Rejestracja: 03 paź 2008, 17:01
Lokalizacja: KCH

Post autor: Bronek27 » 10 wrz 2013, 13:02

tylny zawias z A4 B5 :mrgreen: quattroBandit

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 10 wrz 2013, 18:24

Kolczat, to fakt, ja o tym nie pisałem bo tez uznaje to jako + <ok>
quattroBandit pisze:a jak wygląda sprawa tył&#8364; w quattro, z czego najprościej zaadaptować? Albo inaczej - taniej niż z S2... ;)
Taniej niż S2, to jedynie dorwać komplet z A4 B5, ale Ty np. u siebie możesz mieć kłopoty, bo masz inny dyfer :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła i felgi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl