[Audi Avant 2.2T Q]rodzinne kombi, MTM
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
To nie ma zadnego znaczenia audi rs2 ma hamulce z porsche 968 club sport i dlatego maja one taki a nie inny rozmiar. Sa duzo przewymiarowane poniewaz pochodza z auta o całkiem innym koncepcie (MR) Nie przelicza sie koni mechanicznych na hamowanie, bo przeciesz to masa jest tu kluczem. Poza tym taka tarcza wcale nie jest juz taka lekka a to juz spora dodatkowa masa nieresorowalna, nie mowiąc juz o kosztach. Zamiast pchać kase w duze heble warto pomyslec o balansie hamulcow. Auto z FWD zrobiło sie AWD jest spore pole do popisu z siłą hamowania.
Teoria terorią a praktyka jest taka że RS2 hamuje w miejscu. Kto miał przyjemnośc jeździć RS2 ten wie. Zresztą nie uważam że tam są za duże hamulce, nie muszą być przeciez 4 tłoczkowe ale średnica tarczy 300 mm z tyłu to nie jest nic wielkiego na mocny samochód.
PS. o takich rzeczach jak balans w hamowaniu nawet nie wspominam bo to oczywista oczywistość
PS. o takich rzeczach jak balans w hamowaniu nawet nie wspominam bo to oczywista oczywistość
Dobry hamulec to podstawa w każdym samochodzie, niema za dużych tarcz, są jedynie sa słabe samochody. Na miejscu Sagema, nie zastanawiałbym sie, nad jakimiś wynalazkami, tylko strzelał w min 4 tłoczki, z przodu jak i na tylnej osi. Trzeba jeszcze pamiętać, że zacisk i duża tarcza to nie wszystko, do tego dochodzą jeszcze, przewody już raczej koniecznie w przewodzie metalowym, rozsądny kolektor siły hamowania i sprawna pompa hamulcowa + servo, jeżeli nie jest hydrauliczne, dobra opona.
Sagem chętnie bym Cie przewiózł moim B4, wtedy miałbyś jakieś porównanie...
Szerokośći![;-)](https://audi80.pl/images/smilies/oczko.gif)
Sagem chętnie bym Cie przewiózł moim B4, wtedy miałbyś jakieś porównanie...
Szerokośći
![;-)](https://audi80.pl/images/smilies/oczko.gif)
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Ja wiem po co, raz że lepiej wypełni 18 calową felgę, dwa że będę mógł lżej wciskać pedał.karolas123 pisze:Po co 304 z tyłu? Przecież i połowa potencjału nie będzie wykorzystana?
Na razie założyłem tylko boczki i z tyłu elektrykę szyb, jak złożę wszystko włącznie z tylną kanapą to opiszę czy warto czy nie warto wygłuszać.oOo pisze:sagem, czy mógłbyś napisać swoje odczucia po nałożeniu mat na drzwi? Czy udało się zminimalizować szum?
Ja na pewno nie kieruje się wyglądem.karolas123 pisze:Myślałem, że hamulec ma hamować a nie wyglądać. Ale "Function over Fashion".
Koła z RS2 nie podejdą, a żadnych tam dystansów zmieniających rozstaw nie będę zakładał.grinch pisze:Samsung no to z czasem zapodaj koła z RS2 i po sprawie.
Chętnie Zobaczę jak to lata.
Może Buba znów coś w Toruniu zorganizuje.
Graty za upór i prace nad autem.
Na razie to spokojnie jeździ, kiedyś może będzie lepiej.
W zimę to ja mogę jechać co najwyżej Coupe, Avant śniegu już widział nie będzie, no chyba że mi się coś odwidzi.
![:-P](https://audi80.pl/images/smilies/jezyk_oko.gif)
Dzięki pozdro. <ok>
Bardzo dobrze powiedziane, myślę że rozsądnie będzie rozmiar między 300 a 320 mm i 4 tłoczki z tyłu, przód pewnie nie dużo większy, może 330-340. Oczywiście jak mówisz, wymiana praktycznie wszystkiego związanego z układem hamulcowym. Na pewno nie na jakieś drogie oploty jak u Ciebie, ale chociaż sztywna miedź.FranoF1 pisze:Dobry hamulec to podstawa w każdym samochodzie, niema za dużych tarcz, są jedynie za słabe samochody.
Bardzo chętnie.FranoF1 pisze:Sagem chętnie bym Cie przewiózł moim B4, wtedy miałbyś jakieś porównanie.
![<piwo>](https://audi80.pl/images/smilies/piwo.gif)
Ucinając na tą chwilę spekulacje na temat hamulców, na razie to jak widać szukam przednich piast 5x112 żeby nie bawić się z rezaniem od C4.
Wnętrze niedługo będę kończył, zdobędę piasty to uzbroję zawieszenie i założę koła na przymiarkę, a pod koniec zimy kupię opony. W trakcie chciał bym założyć kolektor MTM i chłodnicę z boku.
Może zdążę z hamulcami, może nie.
Pozdrówka
![;-)](https://audi80.pl/images/smilies/oczko.gif)
Update & 18 avus
Na razie przymiarka i to słaba, bo nie ma jak przykręcić, nie mogę opuścić auta do końca.
Felga fajna i dość dopasowana do bryły Avanta, Borbet przy niej zrobił się taki skromniutki. <ok>
Myślę nad kolorem, coś w ciemny szary/grafit.
http://imageshack.us/photo/my-images/198/wn1g.JPG/
Pozdro
![<piwo>](https://audi80.pl/images/smilies/piwo.gif)
Ostatnio zmieniony 31 paź 2013, 19:45 przez sagem, łącznie zmieniany 2 razy.
- AudiLaziska
- Forum Audi 80
- Posty: 281
- Rejestracja: 12 mar 2012, 05:06
- Lokalizacja: Łaziska Górne
Sagem moim zdaniem na przód pakuj największe tarcze jakie zmieścisz w koło, bo i tak musisz dorabiać adapter, więc jaki by nie był zacisk tarczę najrozsądniej zrobić dużą. Full wypas byłby oczywiści z tarczami dwu częściowymi, które będą lekkie.
![Obrazek]()
AudiLaziska, dlaczego? Avus bardzo ma bardzo spokojny wzór idealnie pasujący do linii audi 80.
Szkoda, że nie skręcanki, ale z tymi kołami sagem ma łatwość zakupienia 1szt. w razie poważnego rozwalenia. Bo chyba każde S8 D2 miało takie w bagażniku i pełno ich na allegro.
AudiLaziska, dlaczego? Avus bardzo ma bardzo spokojny wzór idealnie pasujący do linii audi 80.
Szkoda, że nie skręcanki, ale z tymi kołami sagem ma łatwość zakupienia 1szt. w razie poważnego rozwalenia. Bo chyba każde S8 D2 miało takie w bagażniku i pełno ich na allegro.