[b3] 1.6TD - Tłokorozdzielacz 10 mm i problem
[b3] 1.6TD - Tłokorozdzielacz 10 mm i problem
Problem następujący,
1.6TD
tłokorzdzielacz 10mm z 1z
wtryskiwacze od SB (155bar) nowe
fala TD z SB standardowa
Silnik tarabani jakby 100 nakrętek wrzucił pod kape zaworową, z tego co czytam to jest to sprawdzona konfiguracja, nie za mało nie za dużo... w sam raz na 100 koni bez dymu. Ale nie wiem co się dzieje z tym klepaniem
Wtryski próbowałem 297 od kolegi sprawne to samo, próbowałem wtryski z AAZ dwusprężynkowe... sporoo naprawdę pomogly choć denerwujący grzechot dalej jest.
Czy ktoś przerabiał swoją pompe w ten sposób? jakie efekty? czy macie podobne doświadczenia?
1.6TD
tłokorzdzielacz 10mm z 1z
wtryskiwacze od SB (155bar) nowe
fala TD z SB standardowa
Silnik tarabani jakby 100 nakrętek wrzucił pod kape zaworową, z tego co czytam to jest to sprawdzona konfiguracja, nie za mało nie za dużo... w sam raz na 100 koni bez dymu. Ale nie wiem co się dzieje z tym klepaniem
Wtryski próbowałem 297 od kolegi sprawne to samo, próbowałem wtryski z AAZ dwusprężynkowe... sporoo naprawdę pomogly choć denerwujący grzechot dalej jest.
Czy ktoś przerabiał swoją pompe w ten sposób? jakie efekty? czy macie podobne doświadczenia?
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2013, 23:19 przez szopenn, łącznie zmieniany 1 raz.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Dzięki za podpowiedź, ale nie pozwoliłbym sobie napisać tego wątku zanim by tego nie sprawdził i zmiana kąta wtrysku nie za wiele zmienia.Nie mówie też, że nie jest przeoczony jakiś szczegół, ale na pewno nie jest to kąt wtrysku...
Teraz, żeby nie wyciągać pochopnych wniosków bo silnik pracuje ładnie, mimo że wydaje się głośny to głośny nie jest. Chodzi tylko o tarabanienie jakby 100 nakrętek wrzucił pod kape zaworową.
Nie mogę dojść ładu...... jest o wiele bardziej miękko na wtryskach AAZ.... ale.. jeszcze nie idelanie.
Czy wy stosując u siebie tłokorozdzielacz 10 mm z 1z, również takich problemów doświadczyliście? Czy dzieje się tak dlatego po prostu że sama sekcja ma o wiele większą wydajność i coś się dzieje z wtryskami?
[ Dodano: 2013-09-17, 08:52 ]
Noe nie wierze kurde żę nikt nie założył na forum głowiczki TDI do pompy od TD...
Teraz, żeby nie wyciągać pochopnych wniosków bo silnik pracuje ładnie, mimo że wydaje się głośny to głośny nie jest. Chodzi tylko o tarabanienie jakby 100 nakrętek wrzucił pod kape zaworową.
Nie mogę dojść ładu...... jest o wiele bardziej miękko na wtryskach AAZ.... ale.. jeszcze nie idelanie.
Czy wy stosując u siebie tłokorozdzielacz 10 mm z 1z, również takich problemów doświadczyliście? Czy dzieje się tak dlatego po prostu że sama sekcja ma o wiele większą wydajność i coś się dzieje z wtryskami?
[ Dodano: 2013-09-17, 08:52 ]
Noe nie wierze kurde żę nikt nie założył na forum głowiczki TDI do pompy od TD...
Ostatnio zmieniony 19 sty 2014, 21:11 przez szopenn, łącznie zmieniany 2 razy.
zamiast fali od SB, proponuję wrzucić falę "600" z silników z pół-elektroniczną pompą. jeśli nie przesadzisz z kątem wtrysku, to silnik powinien pracować dość miękko nawet na wtryskach jednosprężynowych.
. jak chcesz mam dwusprężynówki w bdb stanie, ale sądzę że bardziej Ci chodzi o moc silnika niż o kulturę pracy silnika. natomiast jeśli chodzi o kulturę pracy silnika, to czeka Cięmozolna walka, nie koniecznie wygrana, poprostu 1.6TD będzie twardo i głośno pracował. dźwięk podobny do starych ducato i jego natężenie nasila się wraz z obciążeniem?
jeśli tak to mi się jeszcze za starych dobrych czasów kiedy miałem 1.6TD pod maską w golfie, udało problem z co prawda głowiczą 11mm zmniejszyć tylko z dwusprężynowymi wtryskami i właśnie falą "600", jest łagodniejsza niż fale z TDI czy z starszych silników TD.
1.6 z natury jest głośny więc nie liczyłbym na cuda.
. jak chcesz mam dwusprężynówki w bdb stanie, ale sądzę że bardziej Ci chodzi o moc silnika niż o kulturę pracy silnika. natomiast jeśli chodzi o kulturę pracy silnika, to czeka Cięmozolna walka, nie koniecznie wygrana, poprostu 1.6TD będzie twardo i głośno pracował. dźwięk podobny do starych ducato i jego natężenie nasila się wraz z obciążeniem?
jeśli tak to mi się jeszcze za starych dobrych czasów kiedy miałem 1.6TD pod maską w golfie, udało problem z co prawda głowiczą 11mm zmniejszyć tylko z dwusprężynowymi wtryskami i właśnie falą "600", jest łagodniejsza niż fale z TDI czy z starszych silników TD.
1.6 z natury jest głośny więc nie liczyłbym na cuda.
więc na jakiej odpowiedniej fali jest cisza jeśli to nie tajemnica?spatz pisze: a z odpowiednią falą będzie i cisza
bo ja uwazam że te wszystkie zmoty są pi razy drzwi robione bardzo na czuja.... i wiem że na fali TDI chodzić ciszej nie będzie bo akurat już rozmawiałem z ludźmi, którzy to przerabiali i kto wie czy nie tarabani im jeszcze mocniej...
chodzi mi o obydwa...arwam pisze:ale sądzę że bardziej Ci chodzi o moc silnika niż o kulturę pracy silnika.
ciepły silnik troche bardziej niby miękki..
I nie sądze żeby fala AAZ coś tu zmienila, winę za klepanie wtryskiwaczy ponosi zła sekcja tłocząca niedobrana do wtrysków TD....
Jeżeli chodzi zaś o kulture pracy TD, są różne silniki, ale mój przed wymianą tłoczka chodził nie gorzej niż TDI...
I nie sądze żeby fala AAZ coś tu zmienila, winę za klepanie wtryskiwaczy ponosi zła sekcja tłocząca niedobrana do wtrysków TD....
Jeżeli chodzi zaś o kulture pracy TD, są różne silniki, ale mój przed wymianą tłoczka chodził nie gorzej niż TDI...
Ostatnio zmieniony 19 sty 2014, 21:12 przez szopenn, łącznie zmieniany 1 raz.
szopenn, możesz spróbować, ale nie musisz.
wielkość tłoczka ma znaczenie, ale nie ona decyduje o kulturze pracy silnika.
natomiast jeśli chodzi o kulturę to fala kształt krzywek na decydujące słowo o prpzebiegu wtrysku, czy jest on łagodny, czy gwałtowny, a może się zaczynać łagodnie i dynamika ruchu tłoczka gwatłownie rośnie.
wielkość tłoczka ma znaczenie, ale nie ona decyduje o kulturze pracy silnika.
natomiast jeśli chodzi o kulturę to fala kształt krzywek na decydujące słowo o prpzebiegu wtrysku, czy jest on łagodny, czy gwałtowny, a może się zaczynać łagodnie i dynamika ruchu tłoczka gwatłownie rośnie.
niezależnie od sposobu narastania ciśnienia na danej fali, na tłoczku TDI te ciśnienie ma wartości rzędu 80mpa, a przy tłoczku TD 40mpa, niestety falą tego nie zmienisz.... a różnice między falą AAZ a SB są znikome..., nie na tyle duże żeby nawet 10mpa zbić...
a propo, masz dane regulacyjne oraz wartości fabryczne dla obydwu pomp? SB oraz TDI??? możesz zamieścić... od tego wyjdźmy...
a propo, masz dane regulacyjne oraz wartości fabryczne dla obydwu pomp? SB oraz TDI??? możesz zamieścić... od tego wyjdźmy...
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt: