Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3] 1.6TD - Tłokorozdzielacz 10 mm i problem

ODPOWIEDZ
szopenn

[b3] 1.6TD - Tłokorozdzielacz 10 mm i problem

Post autor: szopenn » 14 wrz 2013, 23:19

Problem następujący,
1.6TD

tłokorzdzielacz 10mm z 1z
wtryskiwacze od SB (155bar) nowe
fala TD z SB standardowa


Silnik tarabani jakby 100 nakrętek wrzucił pod kape zaworową, z tego co czytam to jest to sprawdzona konfiguracja, nie za mało nie za dużo... w sam raz na 100 koni bez dymu. Ale nie wiem co się dzieje z tym klepaniem

Wtryski próbowałem 297 od kolegi sprawne to samo, próbowałem wtryski z AAZ dwusprężynkowe... sporoo naprawdę pomogly choć denerwujący grzechot dalej jest.


Czy ktoś przerabiał swoją pompe w ten sposób? jakie efekty? czy macie podobne doświadczenia?
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2013, 23:19 przez szopenn, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 15 wrz 2013, 13:43

A może coś nie tak z kątem wtrysku ? Spróbuj na słuch ustawić kąt wtrysku skoro przy ustawieniu na zegar tak paskudnie pracuje :roll:

szopenn

Post autor: szopenn » 15 wrz 2013, 17:22

Dzięki za podpowiedź, ale nie pozwoliłbym sobie napisać tego wątku zanim by tego nie sprawdził i zmiana kąta wtrysku nie za wiele zmienia.Nie mówie też, że nie jest przeoczony jakiś szczegół, ale na pewno nie jest to kąt wtrysku...


Teraz, żeby nie wyciągać pochopnych wniosków bo silnik pracuje ładnie, mimo że wydaje się głośny to głośny nie jest. Chodzi tylko o tarabanienie jakby 100 nakrętek wrzucił pod kape zaworową.


Nie mogę dojść ładu...... jest o wiele bardziej miękko na wtryskach AAZ.... ale.. jeszcze nie idelanie.


Czy wy stosując u siebie tłokorozdzielacz 10 mm z 1z, również takich problemów doświadczyliście? Czy dzieje się tak dlatego po prostu że sama sekcja ma o wiele większą wydajność i coś się dzieje z wtryskami?



[ Dodano: 2013-09-17, 08:52 ]
Noe nie wierze kurde żę nikt nie założył na forum głowiczki TDI do pompy od TD...
Ostatnio zmieniony 19 sty 2014, 21:11 przez szopenn, łącznie zmieniany 2 razy.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 20 wrz 2013, 10:10

zamiast fali od SB, proponuję wrzucić falę "600" z silników z pół-elektroniczną pompą. jeśli nie przesadzisz z kątem wtrysku, to silnik powinien pracować dość miękko nawet na wtryskach jednosprężynowych.
. jak chcesz mam dwusprężynówki w bdb stanie, ale sądzę że bardziej Ci chodzi o moc silnika niż o kulturę pracy silnika. natomiast jeśli chodzi o kulturę pracy silnika, to czeka Cięmozolna walka, nie koniecznie wygrana, poprostu 1.6TD będzie twardo i głośno pracował. dźwięk podobny do starych ducato i jego natężenie nasila się wraz z obciążeniem?
jeśli tak to mi się jeszcze za starych dobrych czasów kiedy miałem 1.6TD pod maską w golfie, udało problem z co prawda głowiczą 11mm zmniejszyć tylko z dwusprężynowymi wtryskami i właśnie falą "600", jest łagodniejsza niż fale z TDI czy z starszych silników TD.
1.6 z natury jest głośny więc nie liczyłbym na cuda.

spatz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 20 lip 2012, 21:29

Post autor: spatz » 21 wrz 2013, 10:20

tłok 10mm z 1Z fabrycznie nie pasuje do fali SB i tu może coś skopano ale jak się popieści to się zmieści , a z odpowiednią falą będzie i cisza

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 21 wrz 2013, 15:24

spatz, z młodszych silnikó SB trafiały się falę na większe gniazdo tłoko-rozdzielacza, a w zupełną ciszę z 1.6TD i żeby to miało moc to raczej bym nie liczył zbytnio

szopenn

Post autor: szopenn » 21 wrz 2013, 18:28

spatz pisze: a z odpowiednią falą będzie i cisza
więc na jakiej odpowiedniej fali jest cisza jeśli to nie tajemnica?

bo ja uwazam że te wszystkie zmoty są pi razy drzwi robione bardzo na czuja.... i wiem że na fali TDI chodzić ciszej nie będzie bo akurat już rozmawiałem z ludźmi, którzy to przerabiali i kto wie czy nie tarabani im jeszcze mocniej...
arwam pisze:ale sądzę że bardziej Ci chodzi o moc silnika niż o kulturę pracy silnika.
chodzi mi o obydwa...

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 21 wrz 2013, 21:08

to pakuj falę "600" z półelektronicznych pomp z silników 1.9D/TD z lat po 95' i wtryski dwusprężynowe

szopenn

Post autor: szopenn » 22 wrz 2013, 16:23

ciepły silnik troche bardziej niby miękki..

I nie sądze żeby fala AAZ coś tu zmienila, winę za klepanie wtryskiwaczy ponosi zła sekcja tłocząca niedobrana do wtrysków TD....

Jeżeli chodzi zaś o kulture pracy TD, są różne silniki, ale mój przed wymianą tłoczka chodził nie gorzej niż TDI...
Ostatnio zmieniony 19 sty 2014, 21:12 przez szopenn, łącznie zmieniany 1 raz.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 22 wrz 2013, 17:22

szopenn, możesz spróbować, ale nie musisz.
wielkość tłoczka ma znaczenie, ale nie ona decyduje o kulturze pracy silnika.


natomiast jeśli chodzi o kulturę to fala kształt krzywek na decydujące słowo o prpzebiegu wtrysku, czy jest on łagodny, czy gwałtowny, a może się zaczynać łagodnie i dynamika ruchu tłoczka gwatłownie rośnie.

szopenn

Post autor: szopenn » 22 wrz 2013, 19:30

niezależnie od sposobu narastania ciśnienia na danej fali, na tłoczku TDI te ciśnienie ma wartości rzędu 80mpa, a przy tłoczku TD 40mpa, niestety falą tego nie zmienisz.... a różnice między falą AAZ a SB są znikome..., nie na tyle duże żeby nawet 10mpa zbić...

a propo, masz dane regulacyjne oraz wartości fabryczne dla obydwu pomp? SB oraz TDI??? możesz zamieścić... od tego wyjdźmy...

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 04 lis 2013, 12:23

skok tłoczka masz nieodpowiedni

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga