Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] migająca kontrolka oleju

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
radek997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 03 paź 2010, 21:24
Lokalizacja: Błażowa

[B4 1Z] migająca kontrolka oleju

Post autor: radek997 » 13 wrz 2013, 15:45

siemka
mam taki problem ze zaczął mi mrugac olej.Akurat miałe mwymiane wymieniłem go i zarazem czunik ciśnienia oleju.Kontrolka dalej mruga.Co to moze być??

Dodam że jak mruga kontorlka piszczy takze komputer dawniej tego nie bylo a teraz zaczął piszczeć

Prosze o pomoc!!

Z góry dzieki

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 13 wrz 2013, 18:39


Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 13 wrz 2013, 22:37

radek997 pisze:i zarazem czunik ciśnienia oleju.
A jaki czujnik?
Ori?

Awatar użytkownika
radek997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 03 paź 2010, 21:24
Lokalizacja: Błażowa

Post autor: radek997 » 15 wrz 2013, 17:07

czujnik był ori
moze to być przez to ze dawniej był inny olej a teraz inny??
swieci t otylko gdy sie przygazuje

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 15 wrz 2013, 17:53

U mnie przy tych objawach był MC do wymiany

Awatar użytkownika
radek997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 03 paź 2010, 21:24
Lokalizacja: Błażowa

Post autor: radek997 » 16 wrz 2013, 10:05

czyli co?? :mrgreen:

Juz nie mam sił do tego auta tu ten olej wczoraj pękła szyba poszło łozysko odezwał sie przegłub i jeszcze tulejki belki do wymiany :-/

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 16 wrz 2013, 10:44

Podłącze się pod temat kolegi, bo od wyminy czujnika na zamiennik mam problem z kontrolką oleju powyżej 2 tyś obrotów (kolor czujnika szary). Tak jak napisałem wyżej problem zaczął się po wymianie czujnika na jakiś dziwny zamiennik; potem wymieniłem na kolejny zamiennik firmy Vernet niby lepszy od poprzedniego, ale też problem występuje. Z racji tego, że nie lubie jak coś jest nie tak zrobiłem mały eksperyment. Przewód idący do szarego czujnika odłączyłem i dałem go bezpośrednio do masy i problemu nie ma już pare miesięcy. Tak wiem, że to druciarsto, ale miało być zrobione na chwilę, ale tak wyszło, że zrobiłem już na tym sporo kmów.

Teraz pytanie do ogarniętyh w temacie jak to wkońcu jest z tym czujnikiem.

On ma mieć ciągle masę i będzie cisza; czy jednak w przypadku niskiego ciśnienia zwiera do masy i wtedy jest piszczek i kontrolka w mc. Jakoś nigdzie nie znalazłem odpowidzi na to pytanie. Chciałbym zacząć coś eliminować, bo tak jak jest nie powinno się jeździć.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 17 wrz 2013, 18:16

radek997
sprawdź na początek kable przy czujnikach bo może coś przez przypadek odłączyłeś jak odkręcałeś filtr i teraz kontrolka świeci.

tomekk666, kontrolka zapala się jeśli z czujnika wysokiego ciśnienia nie zostanie podana masa.Jeśli byś odpiął wtyczkę od szarego czujnika,wsiadł do samochodu i przygazował powyżej 2tys obrotów wtedy powinna się zaświecić kontrolka.Czyli w tym przypadku jak masz teraz kontrolka w życiu ci się nie zapali bo masz masę cały czas podaną...

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 17 wrz 2013, 21:16

hudy pisze:kontrolka zapala się jeśli z czujnika wysokiego ciśnienia nie zostanie podana masa.Jeśli byś odpiął wtyczkę od szarego czujnika,wsiadł do samochodu i przygazował powyżej 2tys obrotów wtedy powinna się zaświecić kontrolka.Czyli w tym przypadku jak masz teraz kontrolka w życiu ci się nie zapali bo masz masę cały czas podaną...
Dokładnie tak się robi jak kolego napisałeś. Jak jest podpięta ciągle pod masę to jest oki; jak ją odłącze i się przejade to za każdym razem jak mine 2 tyś obrotów zapala się kontrolka oleju. Tylko chodziło mi też o to czego to może być wina, bo z tego co napisałeś wyglada, że MC jest sprawne ;-) No chyba, że coś źle zrozumiałem to mnie popraw. Dzięki wielkie za info :-)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 17 wrz 2013, 22:31

Gdzieś był opisany sposób na sprawdzenie MC.Podpinasz np żarowkę pod czujnik i plus aku.Jak przekrecisz kluczyk to kontrolka i żarówka powinny świecić.Jak odpalisz silnik to powinny zgasnąć.Jak zgaśnie żarowka a kontrolka nie to wina leży po stronie MC.

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 18 paź 2013, 08:29

hudy pisze:Gdzieś był opisany sposób na sprawdzenie MC.Podpinasz np żarowkę pod czujnik i plus aku.Jak przekrecisz kluczyk to kontrolka i żarówka powinny świecić.Jak odpalisz silnik to powinny zgasnąć.Jak zgaśnie żarowka a kontrolka nie to wina leży po stronie MC.
Dzięki kolego za konkretny opis jak to zrobić, ale zapomniałem dodać, że problemu nie ma zawsze. Czasem wsiadam do auta robie 200km i kontrolka nie durnieje. Innym razem po przejechaniu kilku kilometrów zaczynają się wariacje. Jeszcze spróbuje wymienić konektorek odpowiednio go dogiąć i zapsiukać to jakąś wazeliną techniczną. Jeszcze raz dzięki za pomoc ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl