[B3 1.6 `89r gażnik] Przejście z półsyntetyka na mineralny
[B3 1.6 `89r gażnik] Przejście z półsyntetyka na mineralny
Witam
Mam zapytanie dotyczące oleju mianowicie jeżdżę na półsyntetyku od bardzo dawna a przebieg już jest 290k ale oleju nie pali nic się nie dzieje nawet po trasie z obciążeniem 1kkm stan jak przed wyjazdem tylko sączy się z pod pokrywy zaworów (podobno bardzo znana usterka z tych modeli) i trochę poci się w filtrze powietrza nawet na śrubce widać od pokrywy filtra pocenie się.
Kiedy tak naprawdę powinno się przejść z półsyntetyka na mineral i czy w ogóle jak te sprawy się mają? Czy o tym decyduję przejechane kilometry czy też stan techniczny silnika?
Silnik dobrze chodzi nie kopci jeździ na gazie odpala z benzyny.
Mam zapytanie dotyczące oleju mianowicie jeżdżę na półsyntetyku od bardzo dawna a przebieg już jest 290k ale oleju nie pali nic się nie dzieje nawet po trasie z obciążeniem 1kkm stan jak przed wyjazdem tylko sączy się z pod pokrywy zaworów (podobno bardzo znana usterka z tych modeli) i trochę poci się w filtrze powietrza nawet na śrubce widać od pokrywy filtra pocenie się.
Kiedy tak naprawdę powinno się przejść z półsyntetyka na mineral i czy w ogóle jak te sprawy się mają? Czy o tym decyduję przejechane kilometry czy też stan techniczny silnika?
Silnik dobrze chodzi nie kopci jeździ na gazie odpala z benzyny.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 234
- Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
- Lokalizacja: Okolice Łodzi
Prawde mowiąc ja bym nie zmieniał oleju skoro nic go nie bierze z reguly zmienia sie olej z polsyntetyka na mineralny w momencie gdy ma spory apetyt na olej
Ja w twoim przypadku nic bym nie ruszal poki jest dobrze
Decyzja o zmianie oleju zaczal bym sie dopiero martwic w momencie kiedy zacznie go ubywac
Znam takich co na polsyntetyka jezdza a maja przejechane po 400 tys km a apetyt na olej maja znikomy
Takie jest moje zdanie, chetnie poznam rowniez zdanie inncyh
Ja w twoim przypadku nic bym nie ruszal poki jest dobrze
Decyzja o zmianie oleju zaczal bym sie dopiero martwic w momencie kiedy zacznie go ubywac
Znam takich co na polsyntetyka jezdza a maja przejechane po 400 tys km a apetyt na olej maja znikomy
Takie jest moje zdanie, chetnie poznam rowniez zdanie inncyh
Kolego zależy jaki też olej lejesz. Ja na 10W40 mobila musiałem co chwile dolewać mimo, że wymieniłem uszczelniacze zaworowe mowie trzeba chyba zmienić olej. Zalałem teraz motula 10W40 przejechałem 3tyś km w tym parę razy butowane na autostradzie na Vmax i co sie okazało? oleju cały czas w "stanie". mogę powiedzieć ze zjadł max 100ml. Jakby ktoś pytał to uprzedzę, płyn chłodniczy i inne płyny eksploatacyjne cały czas w normie bez jakichkolwiek ubytków.
Ps. Auto ma nalatane ok 500tyś. Da sie? da
Ps. Auto ma nalatane ok 500tyś. Da sie? da
- Wino
- Forum Audi 80
- Posty: 1015
- Rejestracja: 10 paź 2010, 21:46
- Imię: Wino
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Te ślady oleju w obudowie filtra to standard. Pytanie tylko czy jest to czysty olej czy olej zmieszany z wodą tak biała maź. Jeśli są to tylko drobne ślady to nie ma się czym przejmować. Gorzej jeśli cały filtr byłby upaprany w olej. Co do oleju to puki silnik go nie bierze to nie zmieniaj zwłaszcza że w tej chwili cena półsyntetyka i mineralnego jest bardzo podobna.
Wino pisze:Te ślady oleju w obudowie filtra to standard. Pytanie tylko czy jest to czysty olej czy olej zmieszany z wodą tak biała maź. Jeśli są to tylko drobne ślady to nie ma się czym przejmować. Gorzej jeśli cały filtr byłby upaprany w olej. Co do oleju to puki silnik go nie bierze to nie zmieniaj zwłaszcza że w tej chwili cena półsyntetyka i mineralnego jest bardzo podobna.
sam olej bez żadnej mazii., narazie będę latał na półsyn i tyle