Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 `89r gażnik] Przejście z półsyntetyka na mineralny

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
siejkers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 27 sie 2013, 02:00

[B3 1.6 `89r gażnik] Przejście z półsyntetyka na mineralny

Post autor: siejkers » 16 wrz 2013, 15:09

Witam
Mam zapytanie dotyczące oleju mianowicie jeżdżę na półsyntetyku od bardzo dawna a przebieg już jest 290k ale oleju nie pali nic się nie dzieje nawet po trasie z obciążeniem 1kkm stan jak przed wyjazdem tylko sączy się z pod pokrywy zaworów (podobno bardzo znana usterka z tych modeli) i trochę poci się w filtrze powietrza nawet na śrubce widać od pokrywy filtra pocenie się.
Kiedy tak naprawdę powinno się przejść z półsyntetyka na mineral i czy w ogóle jak te sprawy się mają? Czy o tym decyduję przejechane kilometry czy też stan techniczny silnika?
Silnik dobrze chodzi nie kopci jeździ na gazie odpala z benzyny.

kyuubi1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
Lokalizacja: Okolice Łodzi

Post autor: kyuubi1990 » 16 wrz 2013, 16:34

Prawde mowiąc ja bym nie zmieniał oleju skoro nic go nie bierze :) z reguly zmienia sie olej z polsyntetyka na mineralny w momencie gdy ma spory apetyt na olej :)

Ja w twoim przypadku nic bym nie ruszal poki jest dobrze :P

Decyzja o zmianie oleju zaczal bym sie dopiero martwic w momencie kiedy zacznie go ubywac :)

Znam takich co na polsyntetyka jezdza a maja przejechane po 400 tys km :P a apetyt na olej maja znikomy :P

Takie jest moje zdanie, chetnie poznam rowniez zdanie inncyh :P

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 16 wrz 2013, 16:35

jak nie pali oleju to po co zmieniać ?? a poci się ?? sprawdź drożność odmy, uszczelkę pod pokrywką zmień ( toć z 15zł model nie ma nic do rzeczy mogę zrobić fote swojego silnika )

siejkers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 27 sie 2013, 02:00

Post autor: siejkers » 16 wrz 2013, 16:50

nie na siłe nie bede zmieniał oleju tylko podpytuje co i jak... martwi mnie tylko to zaolejenie w filtrze powietrza.... :-(

spnsr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 10 wrz 2009, 13:38
Lokalizacja: Tychy

Post autor: spnsr » 16 wrz 2013, 18:46

Kolego zależy jaki też olej lejesz. Ja na 10W40 mobila musiałem co chwile dolewać mimo, że wymieniłem uszczelniacze zaworowe mowie trzeba chyba zmienić olej. Zalałem teraz motula 10W40 przejechałem 3tyś km w tym parę razy butowane na autostradzie na Vmax i co sie okazało? oleju cały czas w "stanie". mogę powiedzieć ze zjadł max 100ml. Jakby ktoś pytał to uprzedzę, płyn chłodniczy i inne płyny eksploatacyjne cały czas w normie bez jakichkolwiek ubytków.
Ps. Auto ma nalatane ok 500tyś. ;) Da sie? da :)

siejkers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 27 sie 2013, 02:00

Post autor: siejkers » 16 wrz 2013, 21:04

no ja właśnie na tym mobila 10w40 latam i jest ok jedynie co mnie martwi to te ślady pocenia się oleju w filtrze powietrza :-/ to coś poważnego?

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 16 wrz 2013, 21:31

siejkers pisze: ślady pocenia się oleju w filtrze powietrza :-/ to coś poważnego?
może masz coś z odmą...?

Awatar użytkownika
Wino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1015
Rejestracja: 10 paź 2010, 21:46
Imię: Wino
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Wino » 16 wrz 2013, 22:45

Te ślady oleju w obudowie filtra to standard. Pytanie tylko czy jest to czysty olej czy olej zmieszany z wodą tak biała maź. Jeśli są to tylko drobne ślady to nie ma się czym przejmować. Gorzej jeśli cały filtr byłby upaprany w olej. Co do oleju to puki silnik go nie bierze to nie zmieniaj zwłaszcza że w tej chwili cena półsyntetyka i mineralnego jest bardzo podobna.

siejkers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 27 sie 2013, 02:00

Post autor: siejkers » 17 wrz 2013, 22:46

Wino pisze:Te ślady oleju w obudowie filtra to standard. Pytanie tylko czy jest to czysty olej czy olej zmieszany z wodą tak biała maź. Jeśli są to tylko drobne ślady to nie ma się czym przejmować. Gorzej jeśli cały filtr byłby upaprany w olej. Co do oleju to puki silnik go nie bierze to nie zmieniaj zwłaszcza że w tej chwili cena półsyntetyka i mineralnego jest bardzo podobna.

sam olej bez żadnej mazii., narazie będę latał na półsyn i tyle

alus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 29 sty 2011, 14:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: alus » 19 wrz 2013, 21:53

jeżeli nic się nie dzieje, nie zmieniaj nigdy na mineralny, to powolna śmierć dla silnika, olej mineralny jest do maszyn, a jeżeli zacznie brać ci olej, to znajdź przyczynę i ją wyeliminuj, a nigdy nie stosuj półśrodków, bo to leczenie syfa pudrem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl