Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] antywybuch

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
allegro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 11 gru 2012, 18:39

[B4 2.0 ABK] antywybuch

Post autor: allegro » 18 wrz 2013, 11:01

Witam,
prosze o informacje gdzie zamontowac antywybuch do B4 2.0 ABK oraz jaki powinien miec rozmiar.
Z gory dziekuje

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 18 wrz 2013, 11:51

Zwykle montuje się coś takiego: http://www.drypa.pl/produkt509_KLAPY_-_ ... filtr.html tylko zmierz średnicę "wyjścia" przepływomierza bo nie gwarantuje że to jest 65mm :!:
Tu masz całą kategorię w tym sklepie z różnymi śrenicami: http://www.drypa.pl/kategoria464_KLAPY_ ... chowe.html

Tylko po zastosowaniu tego zwykle cierpi gumą łącząca przepływomierz z przepustnicą, szczególnie jeśli masz mikser włożony na zewnątrz filtra.

allegro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 11 gru 2012, 18:39

Post autor: allegro » 18 wrz 2013, 12:05

Polecasz ten antywybuch? 3lata mam Audika i zdarzyl mi sie wybuch lpg pierwszy raz. Wymienilem swiece, kable, przeplywomierz zregenerowalem, to on dostal po dupie od wystrzalu.
Gdzie bys go zalozyl w ABK?
Dziekuje i pozdrawiam

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 18 wrz 2013, 13:22

Antywybuchy...

Ciekawe jak z tą gwarancją producenta? Czy zwrócą za uszkodzony przepływomierz na wypadek ewentualnego wybuchu i ciekawe jak zachowuje się klapa? Nie dość, że ABK jest wrażliwe na powietrze to na pewno klapa powoduje pewne zakłócenia w przepływie powietrza.

Osobiście według mnie najlepszym antywybuchem jest gaz sekwencyjny z należycie zachowanym układem WN, poprawnie ustawionym zapłonem i dobrze naciągniętą sprężyną przepływomierza. No i czasami sonda i niebieski lubią nieco namieszać.

Poprawnie założone instalacje LPG niesekwencyjne to raczej promil całości. Zresztą nawet sekwencje dużo gazowników potrafi schrzanić.

Sorki za małe OT ale jak jest już instalacja to lepiej to przerobić z głową na sekwencję niż używać półśrodków.

Poza tym kiedyś miałem do sprzedania 307B (ori jest u nas 307C) i każdy kto dzwonił to miał II generację. Wystarczy sobie samemu odpowiedzieć dlaczego (tylko II gen) i dlaczego przepływomierze oryginalne są takie drogie.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 18 wrz 2013, 13:27

Jakbym miał ABK to wrzuciłbym sekwencje albo blosa.

Jakbym musiał zostać przy instalacji I lub II generacji to bym dał ten antywybuch takiego typu jak wcześniej pokazałem. Do tego dałbym wydłubany mikser na przepustnicę (taki jak szedł do mechanicznego wtrysku taki) alby nie gięło gumy. Oczywiście mikser lpg dałbym wewnątrz filtra jakby był na zewnątrz.

Choć widziałem rozwalony przepływomierz w ABK nawet z takim antywybuchem. Drugą sprawa że to kolejna po mikserze zwężka która zmniejsza moc.
Francis1982 pisze:Poprawnie założone instalacje LPG niesekwencyjne to raczej promil całości. Zresztą nawet sekwencje dużo gazowników potrafi schrzanić.
Raczej 95% sekwencji jest zakładana najniższym nakładem pracy choć w większości przepadków to działa. W przypadku II generacji wystarczy trochę chęci + dużo wiedzy aby założyć zgodnie ze sztuką to w przypadku sekwencji praktycznie żaden gazownik nie ściąga kolektora do wiercenia.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 18 wrz 2013, 13:40

Dokładnie. A potem są narzekania że dupło i jaki ten gaz jest zły i niszczy silniki. Tylko że to nie wina gazu, a wsadzania I i II generacji tam gdzie powinna być sekwencja. Albo jeszcze gorzej do mechanicznego wtrysku.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 18 wrz 2013, 22:15

mam jedną z mechanicznym wtryskiem jak i pełny wtrysk a do tego też jednopunkt i problemu nie ma mimo że wszystkie mają II generację. Ale jak kupiłem ADA ( pełny wtrych ) miała ogólnie problem z jazdą, tu sonda miała winę, czasami też zdarzyło się jej kichnąć i tu studiowałem taki artykuł : http://forum.vectra-unlimited.pl/showthread.php?t=98067,
więc zrobiłem przerwę na świecy jak trzeba ustawiłem parownik, wywaliłem przepustnice od gazu wstawiając śrubkę ( bo jak dla mnie za wolno reagował na gaz ) i nie strzela.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl