Witam,
prosze o informacje gdzie zamontowac antywybuch do B4 2.0 ABK oraz jaki powinien miec rozmiar.
Z gory dziekuje
[B4 2.0 ABK] antywybuch
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Zwykle montuje się coś takiego: http://www.drypa.pl/produkt509_KLAPY_-_ ... filtr.html tylko zmierz średnicę "wyjścia" przepływomierza bo nie gwarantuje że to jest 65mm :!:
Tu masz całą kategorię w tym sklepie z różnymi śrenicami: http://www.drypa.pl/kategoria464_KLAPY_ ... chowe.html
Tylko po zastosowaniu tego zwykle cierpi gumą łącząca przepływomierz z przepustnicą, szczególnie jeśli masz mikser włożony na zewnątrz filtra.
Tu masz całą kategorię w tym sklepie z różnymi śrenicami: http://www.drypa.pl/kategoria464_KLAPY_ ... chowe.html
Tylko po zastosowaniu tego zwykle cierpi gumą łącząca przepływomierz z przepustnicą, szczególnie jeśli masz mikser włożony na zewnątrz filtra.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Antywybuchy...
Ciekawe jak z tą gwarancją producenta? Czy zwrócą za uszkodzony przepływomierz na wypadek ewentualnego wybuchu i ciekawe jak zachowuje się klapa? Nie dość, że ABK jest wrażliwe na powietrze to na pewno klapa powoduje pewne zakłócenia w przepływie powietrza.
Osobiście według mnie najlepszym antywybuchem jest gaz sekwencyjny z należycie zachowanym układem WN, poprawnie ustawionym zapłonem i dobrze naciągniętą sprężyną przepływomierza. No i czasami sonda i niebieski lubią nieco namieszać.
Poprawnie założone instalacje LPG niesekwencyjne to raczej promil całości. Zresztą nawet sekwencje dużo gazowników potrafi schrzanić.
Sorki za małe OT ale jak jest już instalacja to lepiej to przerobić z głową na sekwencję niż używać półśrodków.
Poza tym kiedyś miałem do sprzedania 307B (ori jest u nas 307C) i każdy kto dzwonił to miał II generację. Wystarczy sobie samemu odpowiedzieć dlaczego (tylko II gen) i dlaczego przepływomierze oryginalne są takie drogie.
Ciekawe jak z tą gwarancją producenta? Czy zwrócą za uszkodzony przepływomierz na wypadek ewentualnego wybuchu i ciekawe jak zachowuje się klapa? Nie dość, że ABK jest wrażliwe na powietrze to na pewno klapa powoduje pewne zakłócenia w przepływie powietrza.
Osobiście według mnie najlepszym antywybuchem jest gaz sekwencyjny z należycie zachowanym układem WN, poprawnie ustawionym zapłonem i dobrze naciągniętą sprężyną przepływomierza. No i czasami sonda i niebieski lubią nieco namieszać.
Poprawnie założone instalacje LPG niesekwencyjne to raczej promil całości. Zresztą nawet sekwencje dużo gazowników potrafi schrzanić.
Sorki za małe OT ale jak jest już instalacja to lepiej to przerobić z głową na sekwencję niż używać półśrodków.
Poza tym kiedyś miałem do sprzedania 307B (ori jest u nas 307C) i każdy kto dzwonił to miał II generację. Wystarczy sobie samemu odpowiedzieć dlaczego (tylko II gen) i dlaczego przepływomierze oryginalne są takie drogie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jakbym miał ABK to wrzuciłbym sekwencje albo blosa.
Jakbym musiał zostać przy instalacji I lub II generacji to bym dał ten antywybuch takiego typu jak wcześniej pokazałem. Do tego dałbym wydłubany mikser na przepustnicę (taki jak szedł do mechanicznego wtrysku taki) alby nie gięło gumy. Oczywiście mikser lpg dałbym wewnątrz filtra jakby był na zewnątrz.
Choć widziałem rozwalony przepływomierz w ABK nawet z takim antywybuchem. Drugą sprawa że to kolejna po mikserze zwężka która zmniejsza moc.
Jakbym musiał zostać przy instalacji I lub II generacji to bym dał ten antywybuch takiego typu jak wcześniej pokazałem. Do tego dałbym wydłubany mikser na przepustnicę (taki jak szedł do mechanicznego wtrysku taki) alby nie gięło gumy. Oczywiście mikser lpg dałbym wewnątrz filtra jakby był na zewnątrz.
Choć widziałem rozwalony przepływomierz w ABK nawet z takim antywybuchem. Drugą sprawa że to kolejna po mikserze zwężka która zmniejsza moc.
Raczej 95% sekwencji jest zakładana najniższym nakładem pracy choć w większości przepadków to działa. W przypadku II generacji wystarczy trochę chęci + dużo wiedzy aby założyć zgodnie ze sztuką to w przypadku sekwencji praktycznie żaden gazownik nie ściąga kolektora do wiercenia.Francis1982 pisze:Poprawnie założone instalacje LPG niesekwencyjne to raczej promil całości. Zresztą nawet sekwencje dużo gazowników potrafi schrzanić.
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
mam jedną z mechanicznym wtryskiem jak i pełny wtrysk a do tego też jednopunkt i problemu nie ma mimo że wszystkie mają II generację. Ale jak kupiłem ADA ( pełny wtrych ) miała ogólnie problem z jazdą, tu sonda miała winę, czasami też zdarzyło się jej kichnąć i tu studiowałem taki artykuł : http://forum.vectra-unlimited.pl/showthread.php?t=98067,
więc zrobiłem przerwę na świecy jak trzeba ustawiłem parownik, wywaliłem przepustnice od gazu wstawiając śrubkę ( bo jak dla mnie za wolno reagował na gaz ) i nie strzela.
więc zrobiłem przerwę na świecy jak trzeba ustawiłem parownik, wywaliłem przepustnice od gazu wstawiając śrubkę ( bo jak dla mnie za wolno reagował na gaz ) i nie strzela.