Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT 90KM] Zalewa i kopci na czarno Audi 80 ABT+lpg

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
wilku142
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 01 paź 2012, 17:53
Lokalizacja: ERA 33xx RADOMSKO

[B4 2.0 ABT 90KM] Zalewa i kopci na czarno Audi 80 ABT+lpg

Post autor: wilku142 » 17 wrz 2013, 16:39

Witam! Chciałbym podzielic sie swoim problemem jako ze nigdy nie zakladalem tutaj tematu proszę wybaczyc błędy i niedociągnięcia ;-)

Mianowicie mam problem z odpalaniem na pb silnik jak wyzej w temacie 2.0 ABT 90KM. Przy przełączeniu na benzyne i przekręceniu kluczyka auto kręci ale delikatnie lapie lecz nie odpala a po kilku sekundach czuc benzyne, wiadomo moga to byc swiece ale gdyby tak bylo to i na gazie mial by problem a na gazie pali na dotyk chociaz tez czesto zdazy mu sie zalac ale to juz jak zauwazylem wina sterownika i wymontowanego krokowca od gazu. wracając do sprawy odpalam go na LPg i przy 3tys. przelączam na PB auto spadnie z obrotow ale zaraz zaczyna chodzic na tej benzynie tyle ze musze trzymac gaz min. na 2,5-3tys. obrotów innaczej zgasnie, bywają przypadki ze gdy braklo mi juz nerw i wcisnałem gaz do odciecia i pusciłem auto zaczelo pracowac na wolnych obrotach jednak nie długo bo zaraz słyszałem swist wtryskającej sie wiekszej dawki benzyny i automatycznie auto gasło, odkręciłem osłone filtra powietrza i i obserwowalem jak auto chodzi na pb i nagle znowu to samo, wtrysk podal wiekszą dawke ni stąd ni zowąt i zagsł po przez zalanie.... pytanie brzmi standardowo :) co moze byc tego przyczyną?
-Sonda?
-Wtrysk?
-jakis przekaznik (zapomnialem dodac ze czasem gdy jest dosc spora wilgoc i auto odpalam z samego rana, slysze jakies stukanie z puszki bezpiecznikow, jak by przekaznik)
-czujnik polozeniaprzepustnicy
-czy cos jeszcze?

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 17 wrz 2013, 19:39

Objawy jak przy walniętej sondzie.

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 17 wrz 2013, 22:21

Zobacz niebieski czujnik od ECU.

Awatar użytkownika
Lichy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 19 sie 2012, 14:38
Lokalizacja: Włoszczowa TLW

Post autor: Lichy » 18 wrz 2013, 10:47

Niebieski czujnik albo sonda, trzeba sprawdzać krok po kroku

wilku142
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 01 paź 2012, 17:53
Lokalizacja: ERA 33xx RADOMSKO

Post autor: wilku142 » 18 wrz 2013, 17:39

jezeli chodzi o czujnik to kiedys mialem takie domysly bo duzo pali i zastanawialem sie czy on caly ca nie chodzi na ssaniu ale ja zauwazylem kiey go odepnę obroty spadają i chodzi strasznie spokojnie tak sobie "cyka" a jak podepne to obroty wzrastaja o jakies 100 gora 200rpm i tak sie trzyma do puki nie dodam gazu wtedy obroty znow schodza jak by na wolniejsze... na kompie idzie to jakos sprawdzić np. tą sonde?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 18 wrz 2013, 18:16

Próbowałeś odłączyć akumulator aby skasować adaptacje?

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 18 wrz 2013, 22:10

wilku142 pisze: na kompie idzie to jakos sprawdzić np. tą sonde?
no tak... wyskoczy Ci błąd, a najprostszy i najtańszy sposób to miernik - voltomierz i zmierzyć napiecie pracy sondy , powinno sie zawierać w granicach od 0-1 Volta. ( w praktyce zazwyczaj jest ok. 0,2 do 0,8 V).

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 18 wrz 2013, 22:30

Jeśli ma gaz to na 99% procent będzie miał błąd sondy.

koral351

Post autor: koral351 » 19 wrz 2013, 16:14

albo ta membrana we wtrysku się przedziurawiła i zalewa silnik.

wilku142
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 01 paź 2012, 17:53
Lokalizacja: ERA 33xx RADOMSKO

Post autor: wilku142 » 19 wrz 2013, 16:40

sprawdze tą adaptacje no i jak podłączyć sonde pod miernik aby to wykryć?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 19 wrz 2013, 23:01

koral351 pisze:albo ta membrana we wtrysku się przedziurawiła i zalewa silnik.
to by też zalewało na gazie bo pompka paliwa zazwyczaj nie jest odłączała przy pracy na lpg.
wilku142 pisze: jak podłączyć sonde pod miernik aby to wykryć?
Miernik zazwyczaj może za wolno pokazywać napięcie, najlepiej byłoby by na VAGu albo jakimś testerze sondy.

koral351

Post autor: koral351 » 20 wrz 2013, 10:36

Ja w swojej mam odciętą pompkę w zbiorniku , bo właśnie membrana mi się poci, a nowa 70zł. na zamówienie.

wilku142
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 01 paź 2012, 17:53
Lokalizacja: ERA 33xx RADOMSKO

Post autor: wilku142 » 22 wrz 2013, 10:31

Jutro umowilem sie z gosciem ktory mi sprawdzi tą sonde bo nie ma w poblizu nikogo takiego ktory zrobil by to rzyczliwie i w normalnych pieniądzach.... jest taka mozliwosc ze wtrysk zacząl ciezko chodzic przez prace na lpg i w niktorych momentach sie zawiesza?

adaptacja zrobiona ale nic nie pomoglo :(

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 22 wrz 2013, 10:52

Nie.

TPS chłopie sprawdź typowy objaw uszkodzenia.

wilku142
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 01 paź 2012, 17:53
Lokalizacja: ERA 33xx RADOMSKO

Post autor: wilku142 » 23 wrz 2013, 15:55

auto chodzi na benzynie, odłączam sonde i... nic, dalej chodzi bez zadnych zmian ani nie gasnie ani nie wskakuje na obroty jak dodam gazu to tak jak z podpiętą wtyuczką czyli bez roznicy, jak odłącze niebieski czujnik to jest to samo tyle ze jak podepne to wskakuje na chwile na wieksze obroty i nic wiecej.... kumpel nie mial czasu zeby mie to sprawdzic pod kompem i musze puki co miernikiem sprawdzac...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl