Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1Z] Wymiana nastawnika

ODPOWIEDZ
noxious
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 08 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Łódź

[80 B4 1Z] Wymiana nastawnika

Post autor: noxious » 20 wrz 2013, 23:31

Witam

Panowie taki problem:
Brak reakcji na gaz przy ponownym naciśnięciu. - Oczywiście nastawnik do wymiany, chyba wszyscy znamy ten temat.
Otwożyłem nastawnik (górna kopułka) ścieżki wytarte prawie do płytki. Poprzesuwałem troszkę, podociskałem i gaz działa normalnie, ale auto straciło moc na wolnych obrotach. Idzie podobnie do osiołka czy muła jakiegoś.

Mam jakiś nastawnik od BMW (TDS) i chcę go przłożyć. Wiem że kabelki to 1-1,2-2,3-3,4-4,5-5,6-6,7-7, więc problem żaden. Boję się troszkę samej przekładki bo wiem, że można pompę uszkodzić. I tu proszę o jakieś rady.

Jak to zrobić najbezpieczniej?
W co ma wejść ta kuleczka na ''wałku'' nastawnika?
Jak sprawdzic czy dobrze założony.?
Czy jeśli załeże poprawnie to na zdiętej górnej kopułce powinienem swobodnie ruszać tym ''paluchem'' w nastawniku?

Wiem, że po tym muszę ustawić dawkę, ale vaga mam więc tu też żaden problem.

Z góry dzięki za wszelkie info

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 20 wrz 2013, 23:48

Nic trudnego. Jak będziesz wkładał nastawnik to będziesz wiedział o co chodzi. Ja jak pierwszy raz czyścilem to też się bałem tego właśnie etapu. Ale jak przyszło co doczego to się okazało że to nic trudnego. Życzę powodzenia

noxious
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 08 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Łódź

Post autor: noxious » 20 wrz 2013, 23:58

Dzięki. Mam nadzieję że będzie tak łatwo jak piszesz.

Pozdro

Awatar użytkownika
lord17_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość

Post autor: lord17_1991 » 21 wrz 2013, 00:05

noxious pisze:W co ma wejść ta kuleczka na ''wałku'' nastawnika?
w dziurkę na pierścieniu, wyjmiesz stary będziesz widział <ok>
zakładaj powoli obserwując do końca w szczelinie czy dobrze wchodzi w pierścień, jeśli trafisz to dojdzie do pompy bez problemu :mrgreen:
noxious pisze:Czy jeśli załeże poprawnie to na zdiętej górnej kopułce powinienem swobodnie ruszać tym ''paluchem'' w nastawniku?
tak jeśli siedzi tam gdzie trzeba, no chyba że pierścień się podsunie to też ruszysz raczej bez problemu :-)
jak pisze kamsta,
kamsta pisze:Nic trudnego. Jak będziesz wkładał nastawnik to będziesz wiedział o co chodzi.
<ok>

[ Dodano: 2013-09-21, 00:08 ]
temat poruszany n razy: http://www.google.com/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 21 wrz 2013, 08:53

noxious pisze:W co ma wejść ta kuleczka na ''wałku'' nastawnika?
Jak sprawdzic czy dobrze założony.?
Czy jeśli załeże poprawnie to na zdiętej górnej kopułce powinienem swobodnie ruszać tym ''paluchem'' w nastawniku?
Dokładnie tak 8-)

[ Dodano: 2013-09-21, 08:55 ]
noxious pisze:Otwożyłem nastawnik (górna kopułka) ścieżki wytarte prawie do płytki. Poprzesuwałem troszkę, podociskałem i gaz działa normalnie, ale auto straciło moc na wolnych obrotach. Idzie podobnie do osiołka czy muła jakiegoś.
Bo dociskajac styki ,zmieniłeś zakresy oporności ,a według tego ,komp steruje dawką ;-) A żeby dobrze sterował ,zakresy oporności muszą mieścić się w odpowiednich granicach . Dokładnie tak samo jak z napięciem RSW w nastawniku indukcyjnym ...tylko że tam ,regulacja jest dziecinnie prosta ;-)

noxious
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 08 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Łódź

Post autor: noxious » 21 wrz 2013, 19:14

MUNIOR napisał/a:
Bo dociskajac styki ,zmieniłeś zakresy oporności ,a według tego ,komp steruje dawką A żeby dobrze sterował ,zakresy oporności muszą mieścić się w odpowiednich granicach .
Tak też myślełem. Ale zastanawia mnie pewien fakt. Przewód od nastawnika BMW jest dużo krótszy, więc oporność na nim też jest inna chyba. Czy to bedzie poprawnie działać w mojej niuni. Czy jest jakaś możliwość regulacji?

Dodam jeszcze, że po tej mojej ''regeneracj'' odczyty vag na biegu jałowym były poprawne. Próby dynamicznej nie mogę zrobić bo jakiś błąd wyskakuje.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 21 wrz 2013, 20:53

noxious pisze: Przewód od nastawnika BMW jest dużo krótszy, więc oporność na nim też jest inna chyba.
:roll: Przewody o takim przekroju i długości, to nie oporniki :roll: musiałyby mieć kikaset metrów ,żeby to miało jakieś znaczenie 8-)
noxious pisze:Czy jest jakaś możliwość regulacji?
Nie ma i nie ma takiej potrzeby ...wszytko jest ustawione przez fabrykę , jak nikt nie grzebał przy stykach na płytce i nastawnik jest sprawny ,to będzie działał jak nalezy

noxious
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 08 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Łódź

Post autor: noxious » 06 paź 2013, 21:21

W końcu się zabrałem i udało się.
Nastawnik miałem kupiony na allegro jako uszkodzony (w opisie było że obroty falują ), ale ścieżki miał "zdrowe"Nie wiem, ale jak narazie u mnie chula jak szalony.. Wyczyściłem go oczywiście ile mogłem. Auto odzyskało moc, aż mi się morda cieszy.

Faktycznie przy założeniu trzeba mieć pewność że się dobrze celuje i poprostu włożyć, mi się udało. Żeby nie przerabiać wtyczek dorobiłem przejściówkę z BMW na Audi.

Wszystko gra ustawiłem dawkę i jest super.

Dzięki za pomoc bez tego forum nic bym nie zrobił.Najśmieszniejsze jest to, że gadałem z kilkoma mechanikami i mówili, że tak przeróbka jest niemożliwa, że nastawnik od BMW nie bedzie dzialac poprawnie. Takich mamy fachowców w warsztatach (oczywiscie nie wszystkich).

Mam jeszcze pytanie co do dawki. Nie wiedziałem w którą stronę się zmniejsza i najpierw zwiększyłem do 85 - niunia ciężko odpaliła. Potem zmniejszyłem za dużo - vag pokazał 1 - auto odpaliło prawie wcześniej niż przekręciłem kluczyk (przy pierwszy półobrocie wału). Jak to działa mniejsza dawka - lepiej pali??? Gdy było to 1 to aż miałem ochotę tak zostawić tak pięknie odpaliła i może paliłaby mniej?

Ustawiłem na 30 (górna granica) dobrze czy za dużo??

Pozdrawiam

Wostok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 22 mar 2011, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wostok » 06 paź 2013, 21:45

Kolego, im mniejsza wartość liczbowa tym większa dawka paliwa.
30 to troszkę mało, proponuje 15-17 i bedzie git.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 paź 2013, 21:49

noxious pisze:Dzięki za pomoc bez tego forum nic bym nie zrobił.Najśmieszniejsze jest to, że gadałem z kilkoma mechanikami i mówili, że tak przeróbka jest niemożliwa, że nastawnik od BMW nie bedzie dzialac poprawnie.
Mówią o czymś ,o czym nie mają zielonego pojęcia :roll: zresztą nie takie bzdury można od nich usłyszeć :roll: a podobno "w internecie bzdury wypisują " taaaa, wypisują tacy sami mądrzy jak ci "mechanicy bez pojecia ....trzeba wiedzieć kogo słuchać i tyle .A to co zrobiłeś ,to żadna przeróbka ,tylko wymiana ;-)
noxious pisze:Ustawiłem na 30 (górna granica) dobrze czy za dużo??
O ile to było na rozgrzanym do ok.85 stopni silniku ,to wartość 30 ,to 5 mg ...trochę mało ...Ustaw sobie na 20 ,to bedzie 4mg ,czyli ciut więcej niż ori ,bo ori to 4,4 mg ,czyli na boschu w 4 tym okienku ok.24

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 06 paź 2013, 21:50

Wostok pisze:Kolego, im mniejsza wartość liczbowa tym większa dawka paliwa.
30 to troszkę mało, proponuje 15-17 i bedzie git.
Ustaw jak kolega pisze 15 na bocha jest oki im mniejsza wartość tym dawka większa.

noxious
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 08 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Łódź

Post autor: noxious » 06 paź 2013, 22:19

Rozumiem im wieksza tym mniejsza he he.

Ustawiałem na rozgrzanym do 87 C.

Na razie zostawie to 30. Odpala tez super i wszystko jest oki wiec na razie nic nie ruszam. Zobacze jak bedzie ze spalaniem.

Dzieki za pomoc.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 06 paź 2013, 23:17

noxious pisze:Rozumiem im wieksza tym mniejsza he he.

Ustawiałem na rozgrzanym do 87 C.

Na razie zostawie to 30. Odpala tez super i wszystko jest oki wiec na razie nic nie ruszam. Zobacze jak bedzie ze spalaniem.

Dzieki za pomoc.

Pozdrawiam.
Co, z tego, że spalanie może spadnie Ci te max 0,5l choć i w to wątpię jak nie będzie czym wyprzedzić... 4.0 będzie ok.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl