[80 B4 1Z] Wymiana nastawnika
[80 B4 1Z] Wymiana nastawnika
Witam
Panowie taki problem:
Brak reakcji na gaz przy ponownym naciśnięciu. - Oczywiście nastawnik do wymiany, chyba wszyscy znamy ten temat.
Otwożyłem nastawnik (górna kopułka) ścieżki wytarte prawie do płytki. Poprzesuwałem troszkę, podociskałem i gaz działa normalnie, ale auto straciło moc na wolnych obrotach. Idzie podobnie do osiołka czy muła jakiegoś.
Mam jakiś nastawnik od BMW (TDS) i chcę go przłożyć. Wiem że kabelki to 1-1,2-2,3-3,4-4,5-5,6-6,7-7, więc problem żaden. Boję się troszkę samej przekładki bo wiem, że można pompę uszkodzić. I tu proszę o jakieś rady.
Jak to zrobić najbezpieczniej?
W co ma wejść ta kuleczka na ''wałku'' nastawnika?
Jak sprawdzic czy dobrze założony.?
Czy jeśli załeże poprawnie to na zdiętej górnej kopułce powinienem swobodnie ruszać tym ''paluchem'' w nastawniku?
Wiem, że po tym muszę ustawić dawkę, ale vaga mam więc tu też żaden problem.
Z góry dzięki za wszelkie info
Panowie taki problem:
Brak reakcji na gaz przy ponownym naciśnięciu. - Oczywiście nastawnik do wymiany, chyba wszyscy znamy ten temat.
Otwożyłem nastawnik (górna kopułka) ścieżki wytarte prawie do płytki. Poprzesuwałem troszkę, podociskałem i gaz działa normalnie, ale auto straciło moc na wolnych obrotach. Idzie podobnie do osiołka czy muła jakiegoś.
Mam jakiś nastawnik od BMW (TDS) i chcę go przłożyć. Wiem że kabelki to 1-1,2-2,3-3,4-4,5-5,6-6,7-7, więc problem żaden. Boję się troszkę samej przekładki bo wiem, że można pompę uszkodzić. I tu proszę o jakieś rady.
Jak to zrobić najbezpieczniej?
W co ma wejść ta kuleczka na ''wałku'' nastawnika?
Jak sprawdzic czy dobrze założony.?
Czy jeśli załeże poprawnie to na zdiętej górnej kopułce powinienem swobodnie ruszać tym ''paluchem'' w nastawniku?
Wiem, że po tym muszę ustawić dawkę, ale vaga mam więc tu też żaden problem.
Z góry dzięki za wszelkie info
- lord17_1991
- Forum Audi 80
- Posty: 133
- Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
- Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość
w dziurkę na pierścieniu, wyjmiesz stary będziesz widział <ok>noxious pisze:W co ma wejść ta kuleczka na ''wałku'' nastawnika?
zakładaj powoli obserwując do końca w szczelinie czy dobrze wchodzi w pierścień, jeśli trafisz to dojdzie do pompy bez problemu :mrgreen:
tak jeśli siedzi tam gdzie trzeba, no chyba że pierścień się podsunie to też ruszysz raczej bez problemunoxious pisze:Czy jeśli załeże poprawnie to na zdiętej górnej kopułce powinienem swobodnie ruszać tym ''paluchem'' w nastawniku?
jak pisze kamsta,
<ok>kamsta pisze:Nic trudnego. Jak będziesz wkładał nastawnik to będziesz wiedział o co chodzi.
[ Dodano: 2013-09-21, 00:08 ]
temat poruszany n razy: http://www.google.com/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Dokładnie tak 8-)noxious pisze:W co ma wejść ta kuleczka na ''wałku'' nastawnika?
Jak sprawdzic czy dobrze założony.?
Czy jeśli załeże poprawnie to na zdiętej górnej kopułce powinienem swobodnie ruszać tym ''paluchem'' w nastawniku?
[ Dodano: 2013-09-21, 08:55 ]
Bo dociskajac styki ,zmieniłeś zakresy oporności ,a według tego ,komp steruje dawką A żeby dobrze sterował ,zakresy oporności muszą mieścić się w odpowiednich granicach . Dokładnie tak samo jak z napięciem RSW w nastawniku indukcyjnym ...tylko że tam ,regulacja jest dziecinnie prostanoxious pisze:Otwożyłem nastawnik (górna kopułka) ścieżki wytarte prawie do płytki. Poprzesuwałem troszkę, podociskałem i gaz działa normalnie, ale auto straciło moc na wolnych obrotach. Idzie podobnie do osiołka czy muła jakiegoś.
MUNIOR napisał/a:
Dodam jeszcze, że po tej mojej ''regeneracj'' odczyty vag na biegu jałowym były poprawne. Próby dynamicznej nie mogę zrobić bo jakiś błąd wyskakuje.
Tak też myślełem. Ale zastanawia mnie pewien fakt. Przewód od nastawnika BMW jest dużo krótszy, więc oporność na nim też jest inna chyba. Czy to bedzie poprawnie działać w mojej niuni. Czy jest jakaś możliwość regulacji?Bo dociskajac styki ,zmieniłeś zakresy oporności ,a według tego ,komp steruje dawką A żeby dobrze sterował ,zakresy oporności muszą mieścić się w odpowiednich granicach .
Dodam jeszcze, że po tej mojej ''regeneracj'' odczyty vag na biegu jałowym były poprawne. Próby dynamicznej nie mogę zrobić bo jakiś błąd wyskakuje.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
:roll: Przewody o takim przekroju i długości, to nie oporniki :roll: musiałyby mieć kikaset metrów ,żeby to miało jakieś znaczenie 8-)noxious pisze: Przewód od nastawnika BMW jest dużo krótszy, więc oporność na nim też jest inna chyba.
Nie ma i nie ma takiej potrzeby ...wszytko jest ustawione przez fabrykę , jak nikt nie grzebał przy stykach na płytce i nastawnik jest sprawny ,to będzie działał jak nalezynoxious pisze:Czy jest jakaś możliwość regulacji?
W końcu się zabrałem i udało się.
Nastawnik miałem kupiony na allegro jako uszkodzony (w opisie było że obroty falują ), ale ścieżki miał "zdrowe"Nie wiem, ale jak narazie u mnie chula jak szalony.. Wyczyściłem go oczywiście ile mogłem. Auto odzyskało moc, aż mi się morda cieszy.
Faktycznie przy założeniu trzeba mieć pewność że się dobrze celuje i poprostu włożyć, mi się udało. Żeby nie przerabiać wtyczek dorobiłem przejściówkę z BMW na Audi.
Wszystko gra ustawiłem dawkę i jest super.
Dzięki za pomoc bez tego forum nic bym nie zrobił.Najśmieszniejsze jest to, że gadałem z kilkoma mechanikami i mówili, że tak przeróbka jest niemożliwa, że nastawnik od BMW nie bedzie dzialac poprawnie. Takich mamy fachowców w warsztatach (oczywiscie nie wszystkich).
Mam jeszcze pytanie co do dawki. Nie wiedziałem w którą stronę się zmniejsza i najpierw zwiększyłem do 85 - niunia ciężko odpaliła. Potem zmniejszyłem za dużo - vag pokazał 1 - auto odpaliło prawie wcześniej niż przekręciłem kluczyk (przy pierwszy półobrocie wału). Jak to działa mniejsza dawka - lepiej pali??? Gdy było to 1 to aż miałem ochotę tak zostawić tak pięknie odpaliła i może paliłaby mniej?
Ustawiłem na 30 (górna granica) dobrze czy za dużo??
Pozdrawiam
Nastawnik miałem kupiony na allegro jako uszkodzony (w opisie było że obroty falują ), ale ścieżki miał "zdrowe"Nie wiem, ale jak narazie u mnie chula jak szalony.. Wyczyściłem go oczywiście ile mogłem. Auto odzyskało moc, aż mi się morda cieszy.
Faktycznie przy założeniu trzeba mieć pewność że się dobrze celuje i poprostu włożyć, mi się udało. Żeby nie przerabiać wtyczek dorobiłem przejściówkę z BMW na Audi.
Wszystko gra ustawiłem dawkę i jest super.
Dzięki za pomoc bez tego forum nic bym nie zrobił.Najśmieszniejsze jest to, że gadałem z kilkoma mechanikami i mówili, że tak przeróbka jest niemożliwa, że nastawnik od BMW nie bedzie dzialac poprawnie. Takich mamy fachowców w warsztatach (oczywiscie nie wszystkich).
Mam jeszcze pytanie co do dawki. Nie wiedziałem w którą stronę się zmniejsza i najpierw zwiększyłem do 85 - niunia ciężko odpaliła. Potem zmniejszyłem za dużo - vag pokazał 1 - auto odpaliło prawie wcześniej niż przekręciłem kluczyk (przy pierwszy półobrocie wału). Jak to działa mniejsza dawka - lepiej pali??? Gdy było to 1 to aż miałem ochotę tak zostawić tak pięknie odpaliła i może paliłaby mniej?
Ustawiłem na 30 (górna granica) dobrze czy za dużo??
Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Mówią o czymś ,o czym nie mają zielonego pojęcia :roll: zresztą nie takie bzdury można od nich usłyszeć :roll: a podobno "w internecie bzdury wypisują " taaaa, wypisują tacy sami mądrzy jak ci "mechanicy bez pojecia ....trzeba wiedzieć kogo słuchać i tyle .A to co zrobiłeś ,to żadna przeróbka ,tylko wymiananoxious pisze:Dzięki za pomoc bez tego forum nic bym nie zrobił.Najśmieszniejsze jest to, że gadałem z kilkoma mechanikami i mówili, że tak przeróbka jest niemożliwa, że nastawnik od BMW nie bedzie dzialac poprawnie.
O ile to było na rozgrzanym do ok.85 stopni silniku ,to wartość 30 ,to 5 mg ...trochę mało ...Ustaw sobie na 20 ,to bedzie 4mg ,czyli ciut więcej niż ori ,bo ori to 4,4 mg ,czyli na boschu w 4 tym okienku ok.24noxious pisze:Ustawiłem na 30 (górna granica) dobrze czy za dużo??
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
Co, z tego, że spalanie może spadnie Ci te max 0,5l choć i w to wątpię jak nie będzie czym wyprzedzić... 4.0 będzie ok.noxious pisze:Rozumiem im wieksza tym mniejsza he he.
Ustawiałem na rozgrzanym do 87 C.
Na razie zostawie to 30. Odpala tez super i wszystko jest oki wiec na razie nic nie ruszam. Zobacze jak bedzie ze spalaniem.
Dzieki za pomoc.
Pozdrawiam.