Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0E ABK+Lpg] nierówna praca silnika i brak mocy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Sosna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 08 lis 2007, 20:48
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Sosna » 20 lis 2007, 20:56

Jestem umówiony z mechanikiem na przyszłą środę! Żeby podłączyć pod Vag-a posprawdzał błędy usunął i ustawił chodliwość na benie!!! Oczywiście i sonde wymieni. Tylko czy warto oddawca? Bo już sam nie wiem? I czy to nie popieprzy ustawień Lpg?

[ Dodano: 2007-11-20, 21:19 ]
Martwią mnie jeszcze obroty na ssaniu! Rano gdy odpalę wskakują ledwie na 1100 w porywach na 1200 i zaraz spadają na 1000! Przed usterkami jakie opisałem wskakiwał na 1600-1700 i po chwili spadały do 1100! Czy to może być jeszcze wina przepływomierza? Bo mogę wymienić i sprawdzić?

[ Dodano: 2007-11-20, 21:38 ]
czarekj pisze:
Sosna pisze:No ok! ale Vag potem sonda i znowu Vag! Troszkę monety pójdzie! Prawda? Może jakoś idzie obniżyć koszta?
Wymień samodzielnie sondę i powinno wystarczyć. Dasz sobie radę jeżeli masz jakiekolwiek o tym pojęcie. Nie ma co płacić mechanikowi, zwłaszcza, że nie masz pewności, że wszystko naprawi Ci tak jak należy.
Nawet jeżeli w pamięci sterownika zapisał się błąd, to po zniknięciu jego przyczyny (po wymianie sondy) błąd ten nie jest brany przez sterownik pod uwagę. Taki zapis błędu jest wtedy utrzymywany tylko i wyłącznie w celach informacyjnych. Z chwilą przywrócenia poprawności działania elementu (sonda) cały układ wtrysku działa poprawnie.
Z adaptacją też nie musisz się spieszyć. Jeżeli jej nie zrobisz to auto też będzie poprawnie jeździło.

Oczywiście ze mogę wymienić! Nie jestem aż takim ułomem i rączki mogę chce sobie pobrudzić bo lubię coś sam naprawić i cieszyć sie tym! A dzięki klubowi i wam wszystkim zdobywa sie wiedzę o której wcześniej nie miało sie pojęcia!! Ale jeśli okaże sie ze to nie to? ze tylko jakiś czujnik padł i wszystko miesza? Już sam nie wiem! Dlatego chcialbym oddac do mechanika! Pozdrawiam Wszystkich Klubowiczów. :-)

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 21 lis 2007, 08:18

Obrotami na ssaniu nie przejmuj sie bo sa poprawne, u siebie tez tak mam na zimnym mam około 1200 i po chwili spadaja na 1000. Jeżeli instalacja LPG była regulowana na uszkodzonej sondzie to napewno sie zmienia ustawienia i dlatego musisz jak najszybciej pojechac na ustawienie ponowne LPG. Tylko po wym sondy zrób adaptacje na PB i dopiero jedź na ustawienie LPG.

Sosna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 08 lis 2007, 20:48
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Sosna » 21 lis 2007, 20:17

Gaz nie był regulowany wszystko chodziło ok! Tak wiec po wymianie sondy nie muszę chyba jechać na regulacje?

Dodam coś jeszcze. Dzisiaj zamontowałem stary przepływomierz bo ten co kupiłem idzie na podmianek! Ale do rzeczy: i zdziwko :shock: wolne obroty ok!!! Żadnego bujania i skakania trzymają równo 900! A przepływka jest walnięta na bank! Zacina sie i ciężko chodzi! Sondy jeszcze nie wymieniłem! Jeżdżę na odłączonej. Co wy na to??? Dzieją sie czary!

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 21 lis 2007, 20:55

Żadne czary, najprawdopodobniej silnik pracuje w pełnym trybie awaryjnym. Dostaje stałą wzbogaconą mieszankę uzależnioną tylko od temperatury i wysokości obrotów. Prawdopodobnie również kąt wyprzedzenia zapłonu jest stały. Tylko, żebyś się nie zdziwił jak zobaczysz spalanie benzyny :-) .

Sosna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 08 lis 2007, 20:48
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Sosna » 21 lis 2007, 21:15

Danek pisze:Żadne czary, najprawdopodobniej silnik pracuje w pełnym trybie awaryjnym. Dostaje stałą wzbogaconą mieszankę uzależnioną tylko od temperatury i wysokości obrotów. Prawdopodobnie również kąt wyprzedzenia zapłonu jest stały. Tylko, żebyś się nie zdziwił jak zobaczysz spalanie benzyny :-) .

Rozumiem! Tylko dlaczego na nowym(używka)przepływomierzu silnik kulał na wolnych obrotach?A co do spalania wiem wiem już to widzę! Po wymianie sondy będzie wszystko ok?? I czy konieczne jest podłączenie do Vag-a żeby wykasować błędy? Czy tylko reset i adaptacja na pb?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 21 lis 2007, 21:24

Jak podłączysz sondę to z dobrą przepływką i po resecie oraz adaptacji powinno być ok. Vag nie jest konieczny. Chodziło mi bardziej o sprawdzenie czy wszystko jest ok. Reset wykasuje "automagicznie" błędy z ECU :-) , a adaptacja skoryguje mapę wtrysku.
Na nowym przepływomierzu i ze zwaloną sondą było nie halo bo sygnały z sondy i przepływki były sprzeczne i ECU "głupiał".

Sosna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 08 lis 2007, 20:48
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Sosna » 21 lis 2007, 21:41

No ok! Tylko że na nowym(umownie) przepływomierzu jeździłem z odłączoną sondą. Założyłem stary i także jeżdżę z odłączoną! Tyle ze na starym już nie ma objawów skaczących obrotów! Przeprasza za tyle pytań i dociekliwość ale chce poznać wszystko od podszewki i samemu oczywiście z wasza pomocą dochodzić co gdzie i jak! Uczeń :-)

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 21 lis 2007, 23:06

No tak, a myślisz, że ja to nie uczeń, każdy z nas wciąż się czegoś uczy. Ja również. Nie jestem ekspertem i to co tu piszę to wynik analizy schematów, zasad działania i wyciągania wniosków z pewnych sekwencji zdarzeń. Mogę się również mylić w swoich uwagach, choć staram się bardzo by tych pomyłek było jak najmniej. Wydaje mi się, że: 1. jak jeździłeś z "nową" przepływką i odpiętą sondą to bezwładność tego układu była zbyt duża, 2. Mapa benzynowa została już wcześniej zmodyfikowana przez jazdę z uszkodzoną przepływką i sondą, i ECU nie mógł sobie poradzić z korekcją zbyt dużych rozbieżności bo nie miał już sygnału z sondy (odłączona) - nie miał z czym porównać danych 3. Kiedy podpiąłeś starą (uszkodzoną) przepływkę ECU weszło w pełny tryb awaryjny i sterowało pracą na podstawie stałej, zapisanej w fabryce mapy awaryjnej i dlatego obroty się ustabilizowały.
To taka moja teoria w odpowiedzi na Twoje wątpliwości.

Sosna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 08 lis 2007, 20:48
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Sosna » 23 lis 2007, 20:48

Do Danek Masz racje człowiek uczy sie wszystkiego przez cale życie! I co? i okazuje sie ze i tak nie jest wstanie wiedzieć pojąć znać odpowiedzi na wszystko! Ale dzięki dzięki za podpowiedzi i sugestie! Oczywiście wszystkim dziękuję!!!

[ Dodano: 2007-11-23, 20:52 ]
A co do sondy to jaką i ile kosztuje?? Znalazłem chyba dwie "Boscha" zaraz znajdę numery i podam! Ale ceny ich mnie przerażają!!!

[ Dodano: 2007-11-23, 21:00 ]
To są te sondy:

0 258 003 957 355,15 zł

0 258 003 995 337,27 zł

A tu link żeby je zobaczyć: http://ekatalog.intercars.com.pl/?start=tree

Czym sie różnią?

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 24 lis 2007, 15:03

Mam pytanie co do resetu ECU.Konieczne jest żeby odłączyć tylko klemę ujemną - taka jest zasada, czy można cały akumulator?

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 24 lis 2007, 15:31

Wystarczy klema ujamna. Można cały aku ale pamiętać aby najpierw odłączyć kleme minusową a później plusową przy podłączaniu odwrotnie.

Awatar użytkownika
romeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 17 maja 2007, 11:20

Post autor: romeo » 24 lis 2007, 17:02

padło pytanie o ceny sond
własnie jakie sie opłaca kupic bo podobno te uniwersalne po 100zl to 20.000 km i konczą swój zywot
chyba jednak tylko orginał jakie jest wasze zdanie moze ktos ma te tansze zamienniki niech sie wypowie

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 24 lis 2007, 17:17

Ja kupiłem do siebie sonde DELPHI koszt około 150zł i jak na razie działa bez zarzutu, oby jak najdłużej

Awatar użytkownika
romeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 17 maja 2007, 11:20

Post autor: romeo » 24 lis 2007, 19:18

a długo jezdzisz?
ile na niej przejechałes?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 25 lis 2007, 13:14

Na razie przejechałem 5000 km i działa bez zarzutu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl