Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.8 v6] Gwint świec w oleju

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
viper370
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 198
Rejestracja: 21 paź 2009, 16:41

[B4 2.8 v6] Gwint świec w oleju

Post autor: viper370 » 22 wrz 2013, 22:17

Witam

Panowie, co może być przyczyną mokrych od oleju gwintów świec tak do połowy gwintu ?
Uszczelka pod głowicą padła? Pod deklem sucho.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 23 wrz 2013, 11:10

Są w oleju od strony komory spalania czy od zewnętrznej strony silnika?

viper370
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 198
Rejestracja: 21 paź 2009, 16:41

Post autor: viper370 » 23 wrz 2013, 11:17

Od komory spalania.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 23 wrz 2013, 11:28

no to chyba silnik powolutku się kończy, ale na początek polecam zainteresować się odmą.

viper370
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 198
Rejestracja: 21 paź 2009, 16:41

Post autor: viper370 » 23 wrz 2013, 11:44

Odma jak odma, zawsze jakiś syf w niej jest.
Po 14 bar na każdym cylindrze, może uszczelniacze zaworowe do wymiany? Co prawda rano dymka nie puszcza.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 23 wrz 2013, 20:54

viper370 pisze:może uszczelniacze zaworowe do wymiany? Co prawda rano dymka nie puszcza.
Bo jak są zimne to nie przepuszczają. Przy rozgrzanym silniku, jeśli kopci można zainteresować się uszczelniaczami, tym bardziej że nie kopci pod obciążeniem. Jeśli natomiast wali dymkiem jak przyspieszasz to równie dobrze możesz podejrzewać pierścienie. Zobacz tę odmę.

viper370
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 198
Rejestracja: 21 paź 2009, 16:41

Post autor: viper370 » 23 wrz 2013, 23:02

Przy obciążeniu na wysokich obrotach robi się delikatnie niebiesko, ale jeżeli uszczelniacze są oryginalne od nowości silnika to mogą pod obciążeniem puszczać, nie? :/
Mogły pierścienie paść mimo dobrej kompresji ?
Ciekawe jaki jest koszt wymiany pierścieni :/

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 23 wrz 2013, 23:59

viper370 pisze:Ciekawe jaki jest koszt wymiany pierścieni :/
Z robocizną w legalnie działającym warsztacie w niedużym mieście z 1300-1500zł, gdzieś w stodole z 500-800zł.

johnybravo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
Lokalizacja: Staszów

Post autor: johnybravo » 24 wrz 2013, 13:05

Remont silnika - czyli pierścienie to jak ci się uda w 5000 zł zmieścić to będzie ok. Ja kiedyś rozważałem takie coś, ale na innym forum (C4) jak mnie podliczyli to wolę lać olej co 1000 km (zero dyma, kompresja po ok 13 barów, żłopie olej). Sam remont głowic mnie wyniósł 1,5 roku temu ok 2500 zł (rozrząd, szklanki, itp). Szkoda kasy - lepiej kupić nowszy silnik u kogoś zaufanego np. z forum co ma rozbitki.

Możesz mieć padnięte pierścienie olejowe, a te odpowiadające za kompresje będą ok - tak stwierdził jeden z mechaników. U mnie auto jeździ standardowo, kompresja w górnej normie a dolewam ok 0,5 litra/1000 km. Na stronie 12v.org jest w FAQ nawet informacja, że pierwsze AAH ..... miały wadliwe pierścienie :shock: :mrgreen:

Piotrekłdz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 26 cze 2013, 14:37

Post autor: Piotrekłdz » 24 wrz 2013, 20:12

Jeśli silnik nie jest zajechany to można spróbować go "odświeżyć" bez szlifowania całego silnika.
Czyli wymienic pierścienie, panewki, uszczelniacze, uszczelki, może i odrazu pompe oleju. Taki remont w brew obiegowej opini, potrafi przynieść bardzo dobre efekty i jest tani. Polecam spróbować jak chcesz sie pobawić, ale warunek jest taki że silnik nie może być zajechany.

Gdy ci rzeźnicy szlifierze dobiorą się do roboty to nie dość że idzie kupa hajsu to efekt jest najczęściej odwrotny od zamierzonego...
Warto pomierzyć wszystko a nie szlifować na pałe co popadnie, chociaż jak juz pan szlifierz weźmie się za mierzenie to i szlifować będzie trzeba.... ;)

PS faktycznie może być tak że peirścień olejowy puszcza a kompresyjne trzymają. Tak sie np dzieje kiedy wyjmie się tłoki i włoży spowrotem na tych samych pierścieniach. Kompresyjne będą ok a olejówka będzie puszczać i trzeba ją zmienić...

Moje aah też trochę kopci i wciąga olej jak się ciśnie powyżej 4tyś-przy spokojnej jeździ wgl nie ma tego problemu.
Miałem nadzieje ze to moze coś z odmą albo separatore(może jednak?)... Które dokładnie aah miały te wadliwe pierścienie? czy b4 z 92r może mieć?

johnybravo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
Lokalizacja: Staszów

Post autor: johnybravo » 25 wrz 2013, 07:50

"Engine Maintenance

My engine loses more than a quart of oil every 1000 miles. My dealer says this is normal -- is it?
The V6 engine uses low-tension piston rings, which give the engine better efficiency but let a bit more oil through than you might expect. Since this was a conscious design decision, most mechanics will tell you 'don't worry, they all do that.' Maybe it should, but there are limits.
Early V6 engines, generally the ones made before 1994, had leaky seals everywhere. Since the engine has a large cover under it, oil leaks tend to go unnoticed unless they're massive, so you should check for oil leaks first. Look for oil leaks at the valve cover gaskets, the head gaskets, the valley pan gasket, the rear main seal, the upper and lower oil pan gaskets, the camshaft oil seals, and the front crankshaft oil seal.
If you are sure that your oil is burning, then you may have defective rings or bad valve stem oil seals. Several early V6 engines had defective rings that did not seal properly, which would result in high oil consumption. This is bad for the catalytic converters, so it's something you should have checked.

http://www.12v.org/faq/index.php?q=maint&r=2

Piotrekłdz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 26 cze 2013, 14:37

Post autor: Piotrekłdz » 25 wrz 2013, 15:31

Czyli na wiosne wyjmuje i rozkładam dziada tak jak planowałem, bo cały się poci mniej lub bardziej... Niby nie przeszkadza to jakos bardzo i duzó oleju też nie schodzi ale jest wkurzające..
A miał być bezobsługowy dupowóz... :roll:

A kwesta odm, separatora? Warto tam spojrzać?

viper370
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 198
Rejestracja: 21 paź 2009, 16:41

Post autor: viper370 » 17 sie 2014, 14:44

Witam ponownie

Dzisiaj wyciągnąłem odmy i... O dziwo były suche w środku żadnego szlamu, mazi itd...
Dodatkowo wykręcilem 2 pierwsze świece i jedna ostatnią obie pierwsze były suche jedynie ostatnia tam gdzie spod uszczelki pod głowicą sączy się olej to jest mokra na gwincie więc chyba jednak jest możliwe ze świece są mokre od uszkodzonej uszczelki pod glowica.
Olej jak brał tak bierze, zaobserwowałem jedna rzecz, strzelanie w kolektorze wylotowym podczas hamowania silnikiem np schodząc z biegu na bieg.
Sekwencja ustawiona a strzela na gazie i na benzynie.
Ciśnienie zsysa olej przez uszczelniacze zaworowe???

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 503
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Imię: Bartek
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 17 sie 2014, 19:59

ilu elektrodowe świece masz??? najlepiej 1-elektrodowa przy gazie, możesz wymień na nowe i wtedy zobacz czy będzie strzelało dalej, koszt 50 zł i godzina roboty <ok>

viper370
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 198
Rejestracja: 21 paź 2009, 16:41

Post autor: viper370 » 17 sie 2014, 22:10

Jedno elektrodowe Denso.
Co do ilości elektrod to zdania są podzielone, osobiście myślę o powrocie na oryginalne 3 elektrodowe NGK takie jakie były stosowane na pierwszy montaż.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl