[B4 2.8 v6] Gwint świec w oleju
[B4 2.8 v6] Gwint świec w oleju
Witam
Panowie, co może być przyczyną mokrych od oleju gwintów świec tak do połowy gwintu ?
Uszczelka pod głowicą padła? Pod deklem sucho.
Panowie, co może być przyczyną mokrych od oleju gwintów świec tak do połowy gwintu ?
Uszczelka pod głowicą padła? Pod deklem sucho.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Bo jak są zimne to nie przepuszczają. Przy rozgrzanym silniku, jeśli kopci można zainteresować się uszczelniaczami, tym bardziej że nie kopci pod obciążeniem. Jeśli natomiast wali dymkiem jak przyspieszasz to równie dobrze możesz podejrzewać pierścienie. Zobacz tę odmę.viper370 pisze:może uszczelniacze zaworowe do wymiany? Co prawda rano dymka nie puszcza.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 95
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
- Lokalizacja: Staszów
Remont silnika - czyli pierścienie to jak ci się uda w 5000 zł zmieścić to będzie ok. Ja kiedyś rozważałem takie coś, ale na innym forum (C4) jak mnie podliczyli to wolę lać olej co 1000 km (zero dyma, kompresja po ok 13 barów, żłopie olej). Sam remont głowic mnie wyniósł 1,5 roku temu ok 2500 zł (rozrząd, szklanki, itp). Szkoda kasy - lepiej kupić nowszy silnik u kogoś zaufanego np. z forum co ma rozbitki.
Możesz mieć padnięte pierścienie olejowe, a te odpowiadające za kompresje będą ok - tak stwierdził jeden z mechaników. U mnie auto jeździ standardowo, kompresja w górnej normie a dolewam ok 0,5 litra/1000 km. Na stronie 12v.org jest w FAQ nawet informacja, że pierwsze AAH ..... miały wadliwe pierścienie :shock: :mrgreen:
Możesz mieć padnięte pierścienie olejowe, a te odpowiadające za kompresje będą ok - tak stwierdził jeden z mechaników. U mnie auto jeździ standardowo, kompresja w górnej normie a dolewam ok 0,5 litra/1000 km. Na stronie 12v.org jest w FAQ nawet informacja, że pierwsze AAH ..... miały wadliwe pierścienie :shock: :mrgreen:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 102
- Rejestracja: 26 cze 2013, 14:37
Jeśli silnik nie jest zajechany to można spróbować go "odświeżyć" bez szlifowania całego silnika.
Czyli wymienic pierścienie, panewki, uszczelniacze, uszczelki, może i odrazu pompe oleju. Taki remont w brew obiegowej opini, potrafi przynieść bardzo dobre efekty i jest tani. Polecam spróbować jak chcesz sie pobawić, ale warunek jest taki że silnik nie może być zajechany.
Gdy ci rzeźnicy szlifierze dobiorą się do roboty to nie dość że idzie kupa hajsu to efekt jest najczęściej odwrotny od zamierzonego...
Warto pomierzyć wszystko a nie szlifować na pałe co popadnie, chociaż jak juz pan szlifierz weźmie się za mierzenie to i szlifować będzie trzeba....
PS faktycznie może być tak że peirścień olejowy puszcza a kompresyjne trzymają. Tak sie np dzieje kiedy wyjmie się tłoki i włoży spowrotem na tych samych pierścieniach. Kompresyjne będą ok a olejówka będzie puszczać i trzeba ją zmienić...
Moje aah też trochę kopci i wciąga olej jak się ciśnie powyżej 4tyś-przy spokojnej jeździ wgl nie ma tego problemu.
Miałem nadzieje ze to moze coś z odmą albo separatore(może jednak?)... Które dokładnie aah miały te wadliwe pierścienie? czy b4 z 92r może mieć?
Czyli wymienic pierścienie, panewki, uszczelniacze, uszczelki, może i odrazu pompe oleju. Taki remont w brew obiegowej opini, potrafi przynieść bardzo dobre efekty i jest tani. Polecam spróbować jak chcesz sie pobawić, ale warunek jest taki że silnik nie może być zajechany.
Gdy ci rzeźnicy szlifierze dobiorą się do roboty to nie dość że idzie kupa hajsu to efekt jest najczęściej odwrotny od zamierzonego...
Warto pomierzyć wszystko a nie szlifować na pałe co popadnie, chociaż jak juz pan szlifierz weźmie się za mierzenie to i szlifować będzie trzeba....
PS faktycznie może być tak że peirścień olejowy puszcza a kompresyjne trzymają. Tak sie np dzieje kiedy wyjmie się tłoki i włoży spowrotem na tych samych pierścieniach. Kompresyjne będą ok a olejówka będzie puszczać i trzeba ją zmienić...
Moje aah też trochę kopci i wciąga olej jak się ciśnie powyżej 4tyś-przy spokojnej jeździ wgl nie ma tego problemu.
Miałem nadzieje ze to moze coś z odmą albo separatore(może jednak?)... Które dokładnie aah miały te wadliwe pierścienie? czy b4 z 92r może mieć?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 95
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
- Lokalizacja: Staszów
"Engine Maintenance
My engine loses more than a quart of oil every 1000 miles. My dealer says this is normal -- is it?
The V6 engine uses low-tension piston rings, which give the engine better efficiency but let a bit more oil through than you might expect. Since this was a conscious design decision, most mechanics will tell you 'don't worry, they all do that.' Maybe it should, but there are limits.
Early V6 engines, generally the ones made before 1994, had leaky seals everywhere. Since the engine has a large cover under it, oil leaks tend to go unnoticed unless they're massive, so you should check for oil leaks first. Look for oil leaks at the valve cover gaskets, the head gaskets, the valley pan gasket, the rear main seal, the upper and lower oil pan gaskets, the camshaft oil seals, and the front crankshaft oil seal.
If you are sure that your oil is burning, then you may have defective rings or bad valve stem oil seals. Several early V6 engines had defective rings that did not seal properly, which would result in high oil consumption. This is bad for the catalytic converters, so it's something you should have checked.
http://www.12v.org/faq/index.php?q=maint&r=2
My engine loses more than a quart of oil every 1000 miles. My dealer says this is normal -- is it?
The V6 engine uses low-tension piston rings, which give the engine better efficiency but let a bit more oil through than you might expect. Since this was a conscious design decision, most mechanics will tell you 'don't worry, they all do that.' Maybe it should, but there are limits.
Early V6 engines, generally the ones made before 1994, had leaky seals everywhere. Since the engine has a large cover under it, oil leaks tend to go unnoticed unless they're massive, so you should check for oil leaks first. Look for oil leaks at the valve cover gaskets, the head gaskets, the valley pan gasket, the rear main seal, the upper and lower oil pan gaskets, the camshaft oil seals, and the front crankshaft oil seal.
If you are sure that your oil is burning, then you may have defective rings or bad valve stem oil seals. Several early V6 engines had defective rings that did not seal properly, which would result in high oil consumption. This is bad for the catalytic converters, so it's something you should have checked.
http://www.12v.org/faq/index.php?q=maint&r=2
-
- Forum Audi 80
- Posty: 102
- Rejestracja: 26 cze 2013, 14:37
Witam ponownie
Dzisiaj wyciągnąłem odmy i... O dziwo były suche w środku żadnego szlamu, mazi itd...
Dodatkowo wykręcilem 2 pierwsze świece i jedna ostatnią obie pierwsze były suche jedynie ostatnia tam gdzie spod uszczelki pod głowicą sączy się olej to jest mokra na gwincie więc chyba jednak jest możliwe ze świece są mokre od uszkodzonej uszczelki pod glowica.
Olej jak brał tak bierze, zaobserwowałem jedna rzecz, strzelanie w kolektorze wylotowym podczas hamowania silnikiem np schodząc z biegu na bieg.
Sekwencja ustawiona a strzela na gazie i na benzynie.
Ciśnienie zsysa olej przez uszczelniacze zaworowe???
Dzisiaj wyciągnąłem odmy i... O dziwo były suche w środku żadnego szlamu, mazi itd...
Dodatkowo wykręcilem 2 pierwsze świece i jedna ostatnią obie pierwsze były suche jedynie ostatnia tam gdzie spod uszczelki pod głowicą sączy się olej to jest mokra na gwincie więc chyba jednak jest możliwe ze świece są mokre od uszkodzonej uszczelki pod glowica.
Olej jak brał tak bierze, zaobserwowałem jedna rzecz, strzelanie w kolektorze wylotowym podczas hamowania silnikiem np schodząc z biegu na bieg.
Sekwencja ustawiona a strzela na gazie i na benzynie.
Ciśnienie zsysa olej przez uszczelniacze zaworowe???