[b4 avant] zegar paliwa i temperatury
- przemas138
- Forum Audi 80
- Posty: 40
- Rejestracja: 11 lis 2007, 17:36
- Lokalizacja: Sokoły/Podlaskie
Mam podobny kłopot ze wskaznikiem poziomu paliwa. Najpewniejszą metodą sprawdzenia poziomu paliwa jest odczekanie ok.minutylub dwoch od właczenia zapłonu . Wówczas powinien wskazac faktyczny poziom bezolowiowki Nie zasze sie to sprawdza , ale na 90% przpadkow jest miarodajne taki juz urok naszych 80tek , ale gdyby ktos mial sprawdzona recepte na saklibrowanie wskaznika , chetnie podejme sie zadania .
Pozdro
Pozdro
mówisz i maszboomer86 pisze:ale gdyby ktos mial sprawdzona recepte na saklibrowanie wskaznika , chetnie podejme sie zadania
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=22 ... sc&start=0
- przemas138
- Forum Audi 80
- Posty: 40
- Rejestracja: 11 lis 2007, 17:36
- Lokalizacja: Sokoły/Podlaskie
Przyjmijmy,że około 10V,na wskaźnik temperatury i paliwa,także na schemacie widzę,że idzie też do modułu mini-checka(audi B4 1993rok).Na skrajną nóżkę prawą(tak na 99%bo zeszyt z rozpiską elementów mam daleko od domu) idzie napięcie z instalacji-więc powiedzmy 12-14,6 V,a na skrajnej lewej ma być cały czas około 10V,żeby wskazanie miernika(wskaźnika) nie wahało się w zależności od napięcia w instalacji(a ono się sporo zmienia w zależności od obrotów,ilości włączonych odbiorników itd.).Na środkowej nóżce i blaszce radiatora jest masa,więc łatwo pomierzyć.przemas138 pisze:takie napięcie jest na zasilaniu wskaźnika??
- przemas138
- Forum Audi 80
- Posty: 40
- Rejestracja: 11 lis 2007, 17:36
- Lokalizacja: Sokoły/Podlaskie
Mam takie same objawy, jak koledzy wcześniej (temp. i wskaźnik paliwa), zaniża mi również obrotomierz.cobra pisze: 4. Jeżeli wskaźnik paliwa szwankuje wraz ze wskaźnikiem temperatury to winny jest regulator (stabilizator napięcia), lub zaśniedziałe połączenia z jego "nóżkami" :!:
Czy zaśniedziałe styki, tudzież stabilizator napięcia mogą być również powodem przekłamań obrotomierza?
Remo666,
Stabilizator odpowiada tylko za wskaźnik paliwa i temperatury.
Jak wyjmiesz stabilizator to obrotomierz i tak będzie działał.
albo masz uwalony obrotek albo przy nim styki/luty są słabe
ewentualnie zasyfiony czujnik prędkości wału korbowego ale wtedy mogły by byc problemy z odpaleniem.
Może też ktoś wczesniej zmieniał obrotek i wsadził od silników R4 zamiast tego do V6 (ale moge się mylić z wersją obrotka bo na pewno cały licznik z R4 do V6 nie podejdzie bo we V6 jest dynamiczna kontrola ciśnienia oleju i by cały czas migała kontrolka ciśniea oleju)
Stabilizator odpowiada tylko za wskaźnik paliwa i temperatury.
Jak wyjmiesz stabilizator to obrotomierz i tak będzie działał.
albo masz uwalony obrotek albo przy nim styki/luty są słabe
ewentualnie zasyfiony czujnik prędkości wału korbowego ale wtedy mogły by byc problemy z odpaleniem.
Może też ktoś wczesniej zmieniał obrotek i wsadził od silników R4 zamiast tego do V6 (ale moge się mylić z wersją obrotka bo na pewno cały licznik z R4 do V6 nie podejdzie bo we V6 jest dynamiczna kontrola ciśnienia oleju i by cały czas migała kontrolka ciśniea oleju)