Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK 115KM] Silnik dławi się

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
ABKfan

[B4 2.0 ABK 115KM] Silnik dławi się

Post autor: ABKfan » 25 wrz 2013, 22:26

Witam. Mam od kilku dni problem z moim ABK.
Benzyna: po mocniejszym przyduszeniu silnik traci moc, należy wtedy wrzucić na luz bo jest możliwość zgaśnięcia. Występuje to często, widoczne przy przyśpieszaniu jak i jazdy ze stałą prędkością. Pozostawienie samochodu na biegu jałowym i po minucie gwałtowne przygazowanie sprawi zadławienie się silnika i telepanie obudowy filtra powietrza z przepływomierzem.
Gaz: jeszcze więcej szarpnięć i spadków obrotów, mocniej odczuwalne.

Co zostało zrobione:
-przelutowany przekaźnik 30
-przesunięta płytka przepływomierza aby chodził po nowej ścieżce (opis z forum), brak jakichkolwiek zacięć klapki. Nigdy ich nie było, żadnych śladów. Na komputerze doładowanie silnika w granicach 15%
-działanie sondy lambdy na biegu jałowym na ciepłym silniku wygląda mniej więcej tak: 0,33V --> 0,55V --> 0,42V --> 0,61V itd.
-nie ma widocznych żadnego przeskakiwania iskr

jarod7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 27 maja 2011, 10:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarod7 » 26 wrz 2013, 07:39

Sprawdź cały dolot pod kątem najmniejszej dziurki, może łapie gdzieś lewe powietrze

Po drugie: czy wymieniałeś przewody WN, świece, filtr powietrza?

Po trzecie sprawdż zapłon, ustawienie rozrządu
To tyle na początek

ABKfan

Post autor: ABKfan » 26 wrz 2013, 10:49

Wszystko sprawdzone, nie ma najmniejszej dziurki.

Kopułka, palec, przewody BERU wymieniane w tym roku, świece NGK również

Z zapłonem i rozrządem jest wszystko ok, zresztą auto jeździło i pewnego deszczowego dnia po prostu nie odpaliło. Później już odpalało tylko ma taki nagły spadek obrotów teraz i potrafi zgasnąć ale częściej obroty po prostu spadają do zera.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 26 wrz 2013, 11:27


ABKfan

Post autor: ABKfan » 26 wrz 2013, 11:55

Jakbym znalazł odpowiedz nie zakładałbym tematu. W każdym powtarzane są rzeczy które już sprawdziłem.

jarod7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 27 maja 2011, 10:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarod7 » 26 wrz 2013, 13:02

Jeśli masz sekwencje, sprawdż i podaj wartość MAP sensora

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 26 wrz 2013, 23:03

ABKfan, Jak ustawiałeś rozrząd i kąt wyprzedzenia zapłonu?

ABKfan

Post autor: ABKfan » 27 wrz 2013, 00:19

Zapłon ustawiony zgodnie z procedurą. Nie rozumiem pytania co do rozrządu, to łatwe silniki co do ustawiania paska. Ale to nie ma znaczenia ponieważ od 2 lat tego nie ruszałem a problem zaczął się kilka dni temu.

jarod7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 27 maja 2011, 10:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarod7 » 27 wrz 2013, 13:46

Rozrząd może przeskoczyć..
Ja tak miałem, szukałem wszystkiego ale znaków nie sprawdziłem, bo wcześniej też było Ok i mechanik też powiedział że OK
Okazało się że przeskoczył o 2 zęby.

Jeśli masz przewód od gazu, to w programie znajdziesz wartośc podciśnienia MAP (wartość nie może przekroczyć 0,5) Jeśli przekracza, to znaczy problemy właśnie z rozrządem i zaplonem

JARASACKI
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:55
Lokalizacja: kuj.pom Bydgoszcz

Post autor: JARASACKI » 27 wrz 2013, 14:27

Układ wydechowy ? katalizator ? Miałem podobne objawy

ABKfan

Post autor: ABKfan » 29 wrz 2013, 12:38

Rozrząd i zapłon ustawione dobrze.

Dzisiaj godz. 9 wyjechałem w plinej sprawie, 10km od domu Audi zaczeło słabnąć i zgasło.. Nie odpaliło i nie odpala do tej chwili. Nie sądziłem, że będe ciągał ten samochód na linie...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 wrz 2013, 13:19

Może pompa paliwa siadła.

ABKfan

Post autor: ABKfan » 29 wrz 2013, 13:41

Na gazie również nie odpala. Pompe słychać przez 2sec po przekręceniu kluczyka.

jarod7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 27 maja 2011, 10:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarod7 » 29 wrz 2013, 17:31

To że pompe słychac, nie znaczy że daje wystarczające cisnienie

Wykręć świece i sprawdz czy wogóle jest iskra. Jak nie, albo jest słaba, to padła cewka...

ABKfan

Post autor: ABKfan » 29 wrz 2013, 20:50

Nie odpala i dzisiaj. Sprawdzone - brak iskry. W poniedziałek podmieniam cewkę, jeśli nie pomoże padł pewnie czujnik Halla. Zobaczymy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl