Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK 115KM] Minimalne dławienie przy ruszaniu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
mruty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 02 cze 2011, 17:26
Lokalizacja: Warm-Maz Miłomłyn

[B4 2.0 ABK 115KM] Minimalne dławienie przy ruszaniu

Post autor: mruty » 25 wrz 2013, 21:16

Witam.
Od dłuższego czasu zmagam się z moją Audi. Sprawa dzieje się na PB i LPG
Chodzi dokładnie o to że jak dodam delikatnie gazu, tak że dosłownie dotknę pedału, obroty najpierw mi delikatnie spadają z 1000 rpm do 950. O ile na luzie nie robi mi to różnicy to podczas jazdy jest to irytujące, jak stoję w korku i chcę poruszać się na 1 biegu nie dotykając gazu zaczyna szarpać.
Próbowałem delikatnie przestawiać zapłon o pół stopnia do przodu i do tyłu ale tylko się to uwydatnia, na LPG zaś trochę podregulowałem i prawie udało się to zniwelować.
Świece przewody kopułka i palec oczywiście wymienione. W zbiorniku mam zawsze przynajmniej 30 litrów paliwa. Podejrzewałem potencjometr przepustnicy ale nie mogłem go dostać. Obecnie jestem za granicą, ale za miesiąc wracam i chcę uporać się z tematem.
Do komputera auta nie podłączę bo kiedyś wspaniały mechanik spalił mi, robiąc zwarcie, podłączenie.
temat ustawienia zapłonu raczej odpada, rozrząd też 100% dobrze ustawiony, nie ma problemów ze startem silnika, moc też ma taką jak powinien. Ten sam efekt jest na zimnym i rozgrzanym silniku. Przepływomierz nie zacięty płynnie się porusza, zresztą gaz nigdy mi nie strzelił.
Jeżeli ktoś jest w stanie mi pomóc przez forum, albo mieszka w okolicach Ostródy, będę wdzięczny.

turekyeti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 09 lip 2013, 00:30
Lokalizacja: Legnica

Post autor: turekyeti » 25 wrz 2013, 21:24

Witam :)
ABK jest strasznie czuły i musi być bardzo szczelny :roll: jak mi zasysał lewego powietrza to miałem podobne objawy. Troszkę falowały obroty i lekki zmuł na początku. Sprawdź szczelność na drodze filtr-przepływomierz-guma przepływomierza i okolice odmy :)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
bialas1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 01 kwie 2011, 17:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bialas1 » 25 wrz 2013, 21:57

Ja mam identycznie a wszystko jest szczelne, wskazania przepływomierza wg VAG dobre. Sam jestem ciekawy rozwiązania.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 26 wrz 2013, 23:07

bialas1 pisze:Ja mam identycznie a wszystko jest szczelne, wskazania przepływomierza wg VAG dobre. Sam jestem ciekawy rozwiązania.
Sprawdźcie jeszcze wężyki od przepustnicy, czy wszystkie są podłączone i szczelne.

Uszkodzeniu mógł ulec stabilizator wolnych obrotów lub przekaźnik nr 30.

turekyeti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 09 lip 2013, 00:30
Lokalizacja: Legnica

Post autor: turekyeti » 27 wrz 2013, 00:18

Nawiązując do przekaźnika nr 30, mi działa auto tak samo bez niego jak z nim :shock: to chyba nie jest normalne?

Awatar użytkownika
mruty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 02 cze 2011, 17:26
Lokalizacja: Warm-Maz Miłomłyn

Post autor: mruty » 27 wrz 2013, 19:08

Zauważyłem też że dłużej mi z obrotów schodzi.
Przekaźnik już kiedyś przelutowałem więc on też odpada, a tak właściwie od czego dokładnie on jest?
Stabilizator wolnych obrotów? Co to takiego i gdzie to znajdę?

Edit:
Ach ok to jest tzw. "silniczek krokowy"

[ Dodano: 2013-10-05, 12:56 ]
Tak więc nikt kto miał taki problem go nie rozwiązał... szkoda.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl