Witam, mam pytanie odnośnie geometrii.
otóż po wymianie przednich elementów eksploatacyjnych (tuleje itp) pojechałem na geometrię, ustawili i co: podczas jazdy na wprost, auto ściąga delikatnie na lewo a kierownica delikatnie w prawo, podczas hamowania kiera się prostuje delikatnie drży, opony na pewno są w porządku, nie chcą poprawić bo twierdzą, że to wina tulei, może za miękka któraś jest, (ale to są meyle hd). Przed całą operacja wszystko było ok, kiera tylko trochę krzywa ale mi to nie przeszkadzało. Ewentualnie proszę o jakieś namiary na bardzo dobrego fachowca od geometrii w quattro.
[b4 avant q] ustawienie geometrii
Quattro czy nie, to nie ma znaczenia. Pierwsza rzecz do ustawienia geometrii to absolutnie żadnych luzów. U mnie w pracy jak ustawiamy geometrię sprawdzamy także ciśnienie w oponach, aby nikt nie wrócił zaraz bo "mu ściąga".
I pod żadnym pozorem nie jedź na laserówki. Tylko i wyłącznie cyfrowe ustawienie geometrii.
Przy ustawianiu geometrii obu osi jest trochę zabawy, bo gdy ustawi się najpierw tył, to po ustawieniu przodu odczyty tylnej osi zmienią się, także trzeba się bawić, aby wszystko wyszło na cacy.
To drżenie kierownicy wskazywałoby raczej na luzy, niż źle ustawioną geometrię.
I pod żadnym pozorem nie jedź na laserówki. Tylko i wyłącznie cyfrowe ustawienie geometrii.
Przy ustawianiu geometrii obu osi jest trochę zabawy, bo gdy ustawi się najpierw tył, to po ustawieniu przodu odczyty tylnej osi zmienią się, także trzeba się bawić, aby wszystko wyszło na cacy.
To drżenie kierownicy wskazywałoby raczej na luzy, niż źle ustawioną geometrię.