Witam, mam pytanie odnośnie geometrii.
otóż po wymianie przednich elementów eksploatacyjnych (tuleje itp) pojechałem na geometrię, ustawili i co: podczas jazdy na wprost, auto ściąga delikatnie na lewo a kierownica delikatnie w prawo, podczas hamowania kiera się prostuje delikatnie drży, opony na pewno są w porządku, nie chcą poprawić bo twierdzą, że to wina tulei, może za miękka któraś jest, (ale to są meyle hd). Przed całą operacja wszystko było ok, kiera tylko trochę krzywa ale mi to nie przeszkadzało. Ewentualnie proszę o jakieś namiary na bardzo dobrego fachowca od geometrii w quattro.
[b4 avant q] ustawienie geometrii
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1933
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Jeśli geo jest ok to pozostaje kwestia krzywizny felgi, tarczy, piasty lub samej opony. Zwracałeś uwagę w jaki sposób robili geometrie? Która oś była pierwsza?
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG
Quattro czy nie, to nie ma znaczenia. Pierwsza rzecz do ustawienia geometrii to absolutnie żadnych luzów. U mnie w pracy jak ustawiamy geometrię sprawdzamy także ciśnienie w oponach, aby nikt nie wrócił zaraz bo "mu ściąga".
I pod żadnym pozorem nie jedź na laserówki. Tylko i wyłącznie cyfrowe ustawienie geometrii.
Przy ustawianiu geometrii obu osi jest trochę zabawy, bo gdy ustawi się najpierw tył, to po ustawieniu przodu odczyty tylnej osi zmienią się, także trzeba się bawić, aby wszystko wyszło na cacy.
To drżenie kierownicy wskazywałoby raczej na luzy, niż źle ustawioną geometrię.
I pod żadnym pozorem nie jedź na laserówki. Tylko i wyłącznie cyfrowe ustawienie geometrii.
Przy ustawianiu geometrii obu osi jest trochę zabawy, bo gdy ustawi się najpierw tył, to po ustawieniu przodu odczyty tylnej osi zmienią się, także trzeba się bawić, aby wszystko wyszło na cacy.
To drżenie kierownicy wskazywałoby raczej na luzy, niż źle ustawioną geometrię.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga