Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 avant q] ustawienie geometrii

ODPOWIEDZ
Pietrek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 96
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:59
Lokalizacja: Warszawa

[b4 avant q] ustawienie geometrii

Post autor: Pietrek » 27 wrz 2013, 09:28

Witam, mam pytanie odnośnie geometrii.
otóż po wymianie przednich elementów eksploatacyjnych (tuleje itp) pojechałem na geometrię, ustawili i co: podczas jazdy na wprost, auto ściąga delikatnie na lewo a kierownica delikatnie w prawo, podczas hamowania kiera się prostuje delikatnie drży, opony na pewno są w porządku, nie chcą poprawić bo twierdzą, że to wina tulei, może za miękka któraś jest, (ale to są meyle hd). Przed całą operacja wszystko było ok, kiera tylko trochę krzywa ale mi to nie przeszkadzało. Ewentualnie proszę o jakieś namiary na bardzo dobrego fachowca od geometrii w quattro.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1933
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 27 wrz 2013, 09:33

Jeśli geo jest ok to pozostaje kwestia krzywizny felgi, tarczy, piasty lub samej opony. Zwracałeś uwagę w jaki sposób robili geometrie? Która oś była pierwsza?
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG

Awatar użytkownika
Kamuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 359
Rejestracja: 19 maja 2011, 14:00
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Kamuś » 27 wrz 2013, 12:03

Quattro czy nie, to nie ma znaczenia. Pierwsza rzecz do ustawienia geometrii to absolutnie żadnych luzów. U mnie w pracy jak ustawiamy geometrię sprawdzamy także ciśnienie w oponach, aby nikt nie wrócił zaraz bo "mu ściąga".
I pod żadnym pozorem nie jedź na laserówki. Tylko i wyłącznie cyfrowe ustawienie geometrii.
Przy ustawianiu geometrii obu osi jest trochę zabawy, bo gdy ustawi się najpierw tył, to po ustawieniu przodu odczyty tylnej osi zmienią się, także trzeba się bawić, aby wszystko wyszło na cacy.

To drżenie kierownicy wskazywałoby raczej na luzy, niż źle ustawioną geometrię.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 28 wrz 2013, 17:39

W ogóle to dobry serwis czy tam mechanik, nie powinien wcale podjąć się ustawienia zbieżności i geometrii bez pewności, że wszystko w zawieszeniu jest sprawne.

Pietrek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 96
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pietrek » 29 wrz 2013, 10:35

Nie ma mowy o luzach lub krzywych elementach zawieszenia. Pierwsza ustawiana była oś tylna. Ciśnienie jest ok opony również. Auto na luzie jedzie prosto jak ciągnie wtedy są te objawy jw.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga