Audi 80 1,6 Turbo D SB ->AKN swap czas zacząć !!
- andrzejau
- Forum Audi 80
- Posty: 180
- Rejestracja: 28 paź 2010, 22:10
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 PP
- Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka / Ząbki
- Kontakt:
No chyba nie ma... Sam już zwątpiłem. Golfa matka zaprowadziła po tym jak kolo przy 60-70 km/h wjechał mi w tył auta... Ja w kołnierzu a Golf? Bagażnik... tylne drzwi nie do ruszenia. O dziwo ze zderzaka nawet lakier nie odpękł Efekt naprawy jest taki: za 1700 zł tylko wyciągnięcie ramy? Gadałem z gościem to on ciągle do mnie: ale czy to warto? Lepiej sprzedać i kupić drugi. O lakierce nawet nie było mowy. Pozostali to garażowi spece. Ten nie powiem, ale budę ładnie wyciągnął. Tak samo z moją Audi. Wyciągnięcie tylnego lewego rogu i słupka środkowego po lewej stroni, zajęło to by może jeden dzień, co słyszę? Tą samą gadkę. Cena 600-700 zł. Mechanicy i blacharze są tacy, że miałem maskę w Polonezie wgiętą bo piłka do nogi spadła kiedyś na nią, kolo wymienił maskę bo z tamtą za dużo roboty. Inny miał naprawić hamulce - zmienił całe zaciski. Ja z kolei nie mam warunków do takich napraw. Jak popatrzyłem na autko Keczego to aż pozazdrościłem i pożałowałem. Zazdroszczę roboty i żałuję, że tyle mam km bo tak to bym oddał autko na taki remoncik
Tyle ode mnie
Cya!
Tyle ode mnie
Cya!
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
obiecanki cacanki, a ....
nie popełnij mojego błędu tylko zainwestuj najpierw w hamulce,
do 1.6TD wystarczy 256mm wentylowane, ewentualnie zawsze można zmienić potem tarcze i jarzma, i wtedy już mamy 280mm
a tylne zaciski okazuje się żę są łatwe do opanowania, pod warunkiem że się rozumie zasadę ich działania, i ma się proste tarcze i klocki nie na granicy zużycia. ja wreszcie chyba wygrałem z tylnymi zaciskami, po dłuższej jeździe jeśli nie dotykamy hamulców, to możemy po zatrzymaniu oczywiście bez hamowania, po kolei dotknąć bezpośrednio tarcz hamulcowych. jedna z tyłu które jest szczególnie pokiereszowana jest ledwo letnia, komplet klocków i przednie tarcze leżą, a tylne moszę dokupić, przednie jeszcze w dobrym stanie ale tył woła o pomstę do nieba, a że jak tył będę robił duży to musi być przedewszystkim przód na wydajniejszy zmieniony, tarcza chyba finalnie wyląduje 276x10mm na tyle, a z przodu 288x26mm i zaciski ATE 57mm chciałem 52mm ale ciężko znaleźć coś w sensownej cenie.
nie popełnij mojego błędu tylko zainwestuj najpierw w hamulce,
do 1.6TD wystarczy 256mm wentylowane, ewentualnie zawsze można zmienić potem tarcze i jarzma, i wtedy już mamy 280mm
a tylne zaciski okazuje się żę są łatwe do opanowania, pod warunkiem że się rozumie zasadę ich działania, i ma się proste tarcze i klocki nie na granicy zużycia. ja wreszcie chyba wygrałem z tylnymi zaciskami, po dłuższej jeździe jeśli nie dotykamy hamulców, to możemy po zatrzymaniu oczywiście bez hamowania, po kolei dotknąć bezpośrednio tarcz hamulcowych. jedna z tyłu które jest szczególnie pokiereszowana jest ledwo letnia, komplet klocków i przednie tarcze leżą, a tylne moszę dokupić, przednie jeszcze w dobrym stanie ale tył woła o pomstę do nieba, a że jak tył będę robił duży to musi być przedewszystkim przód na wydajniejszy zmieniony, tarcza chyba finalnie wyląduje 276x10mm na tyle, a z przodu 288x26mm i zaciski ATE 57mm chciałem 52mm ale ciężko znaleźć coś w sensownej cenie.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Z tyłu mam bębny :roll:
Z przodu co jakiś czas paszteci mi się ten nieszczęsny lewy zacisk, ale po remoncie auta będą kompletne heble z Audi 90 7A
Zarówno przód jak i tył, do tego kute wahacze z 7A wrzucam + największe serwo hamulcowe jakie tylko do 80 było montowane
I żadnego Girlinga, ATE i Lucas rządzą
Z przodu co jakiś czas paszteci mi się ten nieszczęsny lewy zacisk, ale po remoncie auta będą kompletne heble z Audi 90 7A
Zarówno przód jak i tył, do tego kute wahacze z 7A wrzucam + największe serwo hamulcowe jakie tylko do 80 było montowane
I żadnego Girlinga, ATE i Lucas rządzą
pawelrybak15, zamiast serwa 10" załóż 2x10"
ja takie będę na dniach zakładał.
a co do zacisków przeczytaj PW, już bym bardziej wolał ATE 54mm albo jeśli Ci zależy żeby pedał hamulca działał jak najlżej, tzn żeby przy jak najlżejszym nacisku na pedał było jak najmocniejsze hamowanie to założyć ATE57mm i tarcze 288mm lub tarcze 300mm
gdyby mi stalowe felgi przyjęły tarcze 300mm to bym je zakładał, bo Ronale na których kupiłem audi przyjmują tarcze 300mm i zacisk ATE 57mm.
a nie bedę przekładał opon w tą i z powrotem.
za to bedę tylko szukał już pompki chyba 25,4mm bo moja w serwie podwójnym ma 23,8mm, jeśli bedzie nisko brał hamulec, to się coś podziała żeby brał wyżej, hamulec dobry według mnie na brutalne kopnięcie w pedał, ma reagować równie brutalnie, niestety w porónaniu do zacisków czy to lucas, czy to girling 54mm to Girling 60 (S2) bardzo słabo wypada, owszem lżej się hamulec obsługuje, ale nie ma tej szybkości, i brutalnej reakcji, na wciśnięcie, hamulca, po za tym podobna powierchnia klockó, i mniejsza tarcza stawiają skuteczność podobną na tarcz 280x22mm
grubość dysku tarczy halucowej daje większą powierchnię chłodzenia tarczy, a średnica większy promień roboczy po którym pracuje klocek, zaś wysokość dysku tarczy daje dużą powierzchnie roboczą klocka a to daje już pojemność cieplną większą, czyli możemy znacznie dłużej się hamulcami bawić zanim zaczną świecić.
myślę a raczej jestem przekonany że ori hamulce z S2 bedą skutecznością bardzo podobnie wypadać do tarczy 288mm i zacisku 54mm a przy zacisku 57mm ze względu na nie wielką powierchnię łączną tłoczków w zacisku Griling 60 i zacisku ATE 57mm
to zestaw 288mm i ATE 57 będzie lepiej hamował ponieważ, jest większa tarcza hamulcowa, o większej pojemności cielnej, większa powierzchnia robocza klocków hamulcowych, większy promień roboczy po którym działą klocek, co przy zastosowaniu takich samych kół przełoży się na większą siłę hamowania na jednym tłoczku i większej tarczy, po za tym pozostaje kwestia, szybkości reakcji hamulca, na Grilniach 60 będziesz kopał w hamulec, i czekał aż ten wpadnie do momentu kiedy zacznie stawiać opór i dopiero wtedy auto będzie zaczynało zwalniać...
ja takie będę na dniach zakładał.
a co do zacisków przeczytaj PW, już bym bardziej wolał ATE 54mm albo jeśli Ci zależy żeby pedał hamulca działał jak najlżej, tzn żeby przy jak najlżejszym nacisku na pedał było jak najmocniejsze hamowanie to założyć ATE57mm i tarcze 288mm lub tarcze 300mm
gdyby mi stalowe felgi przyjęły tarcze 300mm to bym je zakładał, bo Ronale na których kupiłem audi przyjmują tarcze 300mm i zacisk ATE 57mm.
a nie bedę przekładał opon w tą i z powrotem.
za to bedę tylko szukał już pompki chyba 25,4mm bo moja w serwie podwójnym ma 23,8mm, jeśli bedzie nisko brał hamulec, to się coś podziała żeby brał wyżej, hamulec dobry według mnie na brutalne kopnięcie w pedał, ma reagować równie brutalnie, niestety w porónaniu do zacisków czy to lucas, czy to girling 54mm to Girling 60 (S2) bardzo słabo wypada, owszem lżej się hamulec obsługuje, ale nie ma tej szybkości, i brutalnej reakcji, na wciśnięcie, hamulca, po za tym podobna powierchnia klockó, i mniejsza tarcza stawiają skuteczność podobną na tarcz 280x22mm
grubość dysku tarczy halucowej daje większą powierchnię chłodzenia tarczy, a średnica większy promień roboczy po którym pracuje klocek, zaś wysokość dysku tarczy daje dużą powierzchnie roboczą klocka a to daje już pojemność cieplną większą, czyli możemy znacznie dłużej się hamulcami bawić zanim zaczną świecić.
myślę a raczej jestem przekonany że ori hamulce z S2 bedą skutecznością bardzo podobnie wypadać do tarczy 288mm i zacisku 54mm a przy zacisku 57mm ze względu na nie wielką powierchnię łączną tłoczków w zacisku Griling 60 i zacisku ATE 57mm
to zestaw 288mm i ATE 57 będzie lepiej hamował ponieważ, jest większa tarcza hamulcowa, o większej pojemności cielnej, większa powierzchnia robocza klocków hamulcowych, większy promień roboczy po którym działą klocek, co przy zastosowaniu takich samych kół przełoży się na większą siłę hamowania na jednym tłoczku i większej tarczy, po za tym pozostaje kwestia, szybkości reakcji hamulca, na Grilniach 60 będziesz kopał w hamulec, i czekał aż ten wpadnie do momentu kiedy zacznie stawiać opór i dopiero wtedy auto będzie zaczynało zwalniać...
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
a nie chcę Cię martwić ale S2 i V6 2.8, i 7A miały właśnie dwutłoczkowe zaciski Girling 60
zaciski co masz w pasku i audi pasuję ale masznie wentylowane, tarcze więc zaciski sąmniejsze, mniejsze nie w sensie średnicy tłoczka, tylko w sensie miejsca na tarczę i kolcek po maksymalnym wciśnięciu tłoczka,
w naszych autlach Lucas i Girling to te same elementy tylko różniące się napisami,
i w pasku przedewszystkim masz sprawniejsze bębny niż w audi, podciągnij trochę na korektorze i wtedy zobaczysz jaka jest różnica w hamowaniu, a jeszcze lepiej załóż 280x22mm, szczególnie w zestawie czterech tarcz 280mm tylne nie koniecznie muszą byćwentylowane ponieważ i tak z tyłu mnasz mniejszy zacisk, jak i siła hamowania jest dławiona ze względu na mniejsze obciążenie tylnej osi podczas hamowania
zaciski co masz w pasku i audi pasuję ale masznie wentylowane, tarcze więc zaciski sąmniejsze, mniejsze nie w sensie średnicy tłoczka, tylko w sensie miejsca na tarczę i kolcek po maksymalnym wciśnięciu tłoczka,
w naszych autlach Lucas i Girling to te same elementy tylko różniące się napisami,
i w pasku przedewszystkim masz sprawniejsze bębny niż w audi, podciągnij trochę na korektorze i wtedy zobaczysz jaka jest różnica w hamowaniu, a jeszcze lepiej załóż 280x22mm, szczególnie w zestawie czterech tarcz 280mm tylne nie koniecznie muszą byćwentylowane ponieważ i tak z tyłu mnasz mniejszy zacisk, jak i siła hamowania jest dławiona ze względu na mniejsze obciążenie tylnej osi podczas hamowania
- quattroBandit
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10
tylko jedyna różnica to cena tarczarwam pisze:a nie chcę Cię martwić ale S2 i V6 2.8, i 7A miały właśnie dwutłoczkowe zaciski Girling 60
najtańcze dla v6, troche droższe i ciężko dostępne to 7A, najdroższe S2
różnica V6 a 7A - odsadzenie tarczy o 5mm różnicy, S2 to wiadomo na 5 szpilek (odsadzenie jak w V6, bo b4...).
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
7A miało też 2 tłokowe zaciski Lucasa, potwierdził mi to Matt1988 - miał Audi 90 7A i miał tam właśnie 2 tłokowe zaciski firmy Lucas <ok>
A co do różnic to z wyglądu oba zaciski w Audi wyglądają tak samo tyle, że Lucas nie sprawia problemów a Girling tak :evil:
P.S. W Passacie mam wentylowane tarcze <ok>
A co do różnic to z wyglądu oba zaciski w Audi wyglądają tak samo tyle, że Lucas nie sprawia problemów a Girling tak :evil:
P.S. W Passacie mam wentylowane tarcze <ok>
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt: