Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1Z] Zablokowany silnik

btn1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 15 sty 2011, 19:59

Post autor: btn1990 » 29 wrz 2013, 15:52

Odkręciłem miskę olejową , silnik blokuje się jak drugi i trzeci tłok są w GMP.
Na dole silnika wszystko wygląda ok.

Awatar użytkownika
rafal9h10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 06 sty 2010, 18:31
Lokalizacja: Uchanie/Chełm

Post autor: rafal9h10 » 29 wrz 2013, 21:15

Jak koło zamachowe jest ustawione na 0 , w wałek rozrządu od tyłu wchodzi płaskownik a w koło pompy wtryskowej wchodzi blokada, oraz sama pompa podczas obrotów ręką nie blokuje się, to przyczyną problemów najprawdopodobniej jest głowica. A więc odkręcasz wtedy głowicę i do weryfikacji.

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 29 wrz 2013, 22:09

Wątpię by nastąpiła kolizja zaworu z tlokiem. Napisałeś że zaczęło coś stukać w silniku i zgasiles silnik. Jakby to była kolizja to by zgasl natychmiast po uderzeniu. Dodatkowo by się rozrzad rozjechal a takiej sytulacji nie mamy. Ustaw rozrzad na znaki i spróbuj w ten czas pokrecic silnikiem. Miałem też sytulacje że rozlecialo się sprzegło i jego elementy blokowały silnik. Więc jak narazie mamy tylko spekulacje a żadnej trafionej diagnozy. Życzę powodzenia w poszukiwaniu usterki.

btn1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 15 sty 2011, 19:59

Post autor: btn1990 » 02 lis 2013, 18:35

Głowica zdjęta . Okazało się ,że na trzecim tłoku urwała się świeca żarowa.Uszkodziła tłok i dwa zawory , głowica cała .

[ Dodano: 2013-11-02, 18:28 ]
Witam , silnik już po remoncie.Do wymiany poszło:
-jeden tłok
-pierścienie
-kompletnie zrobiona głowica(popychacze ,zawory,prowadnice,planowanie,badanie szczelności,uszczelniacze)
-panewki korbowodowe
-komplety rozrząd
-uszczelnienia silnika

Po wymianie zrobiłem dopiero około 100km , staram się docierać silnik na spokojnie nie przekraczając 2500obr.
Występuje teraz biało-niebieskie dymienie , głównie gdy dodam trochę gazu. Na wolnych obrotach występuje tylko chwile po odpaleniu.

Czy silnik się jeszcze ułoży?? Dobrym sposobem docieram silnik ?

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 02 lis 2013, 20:24

btn1990 pisze:Dobrym sposobem docieram silnik ?
Wystarczy jeździć spokojnie i go nie katowac.
btn1990 pisze:Występuje teraz biało-niebieskie dymienie , głównie gdy dodam trochę gazu. Na wolnych obrotach występuje tylko chwile po odpaleniu.
Początek wtrysku dobrze ustawiony?

btn1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 15 sty 2011, 19:59

Post autor: btn1990 » 01 sty 2014, 16:27

Dalsza walka z problem trwa.Zrobiłem już jakieś ponad 3000km i problem dymienia nie ustąpił.Dalej występuje takie niebiesko-siwe dymienie pod odpaleniu ustępujące po przejechaniu kilku kilometrów.

Oleju ani płynu chłodniczego nie ubywa ,kat wtrysku 51, EGR zaślepiony, brak problemów z odpalanie zimnego lub ciepłego silnika.
Turbina pompuje 0,8-0,9Bara, więc jest ok.

A tak to wygląda po odpaleniu:


Jakieś pomysły?

matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 01 sty 2014, 18:57

a wtryski nie leją? auto na boschu czy pierburg?

btn1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 15 sty 2011, 19:59

Post autor: btn1990 » 01 sty 2014, 19:38

Auto na Boschu , Wtryski jeszcze jednosprężynowe nie sprawdzane na stole , problemów z rozruchem nie ma , spalanie w normie. Tylko zastanawia mnie to czy lejący wtrysk może dymić tak na niebiesko-siwo...

Sterujący może dawać takie objawy ? Rezystancja jego jest dużo za duża (dokładnie nie pamiętam , ale wynosi około kilka [Kilo-Omów]. Posiadam inny sterujący ,ale dwuspręzynowy. Można go podmienić zostawiając trzy wtryski jednosprężynowe ?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 01 sty 2014, 19:47

Raczej wtedy kopci na czarno.Taki dymek jak u ciebie to od spalonego oleju.
P.S ile ci wyszło za taki remoncik?

matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 01 sty 2014, 19:56

Ja taki dym mialem na jednosprezynkowych jak mialem kat wtrysku w granicach 020-025 dlatego troche to dziwne. A wlasnie kosztow jestem ciekawy tez :-P

btn1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 15 sty 2011, 19:59

Post autor: btn1990 » 01 sty 2014, 20:16

hudy pisze:P.S ile ci wyszło za taki remoncik?
Same części około 1900zł + robocizna.
hudy pisze:Raczej wtedy kopci na czarno.Taki dymek jak u ciebie to od spalonego oleju.
No i z tym dalej począć , jak po zrobieniu 3000km stan oleju jest w tym sam miejscu na miarce co przed wymiana.. :-?

matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 01 sty 2014, 22:22

A na cieplym silniku jak go zapalisz tez tak poddymia??

btn1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 15 sty 2011, 19:59

Post autor: btn1990 » 01 sty 2014, 22:32

matek10912 pisze:A na cieplym silniku jak go zapalisz tez tak poddymia??
Na ciepłym silniku nie poddymia..

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 02 sty 2014, 00:33

sprawdz jaki masz dynamiczny w 000 na zimnym

[ Dodano: 2014-01-02, 00:34 ]
a jak byl wymieniony tlok to miezyłes jedo wysokosc czy jest rowna z innymi??

btn1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 15 sty 2011, 19:59

Post autor: btn1990 » 02 sty 2014, 15:31

bartek18150 pisze:sprawdz jaki masz dynamiczny w 000 na zimnym
Na zimnym po odpaleniu statyczny oscyluje między 57-58 jednostek.Wraz z wzrostem temp. maleje do wartości 51.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl