[1Z] Zablokowany silnik
Wątpię by nastąpiła kolizja zaworu z tlokiem. Napisałeś że zaczęło coś stukać w silniku i zgasiles silnik. Jakby to była kolizja to by zgasl natychmiast po uderzeniu. Dodatkowo by się rozrzad rozjechal a takiej sytulacji nie mamy. Ustaw rozrzad na znaki i spróbuj w ten czas pokrecic silnikiem. Miałem też sytulacje że rozlecialo się sprzegło i jego elementy blokowały silnik. Więc jak narazie mamy tylko spekulacje a żadnej trafionej diagnozy. Życzę powodzenia w poszukiwaniu usterki.
Głowica zdjęta . Okazało się ,że na trzecim tłoku urwała się świeca żarowa.Uszkodziła tłok i dwa zawory , głowica cała .
[ Dodano: 2013-11-02, 18:28 ]
Witam , silnik już po remoncie.Do wymiany poszło:
-jeden tłok
-pierścienie
-kompletnie zrobiona głowica(popychacze ,zawory,prowadnice,planowanie,badanie szczelności,uszczelniacze)
-panewki korbowodowe
-komplety rozrząd
-uszczelnienia silnika
Po wymianie zrobiłem dopiero około 100km , staram się docierać silnik na spokojnie nie przekraczając 2500obr.
Występuje teraz biało-niebieskie dymienie , głównie gdy dodam trochę gazu. Na wolnych obrotach występuje tylko chwile po odpaleniu.
Czy silnik się jeszcze ułoży?? Dobrym sposobem docieram silnik ?
[ Dodano: 2013-11-02, 18:28 ]
Witam , silnik już po remoncie.Do wymiany poszło:
-jeden tłok
-pierścienie
-kompletnie zrobiona głowica(popychacze ,zawory,prowadnice,planowanie,badanie szczelności,uszczelniacze)
-panewki korbowodowe
-komplety rozrząd
-uszczelnienia silnika
Po wymianie zrobiłem dopiero około 100km , staram się docierać silnik na spokojnie nie przekraczając 2500obr.
Występuje teraz biało-niebieskie dymienie , głównie gdy dodam trochę gazu. Na wolnych obrotach występuje tylko chwile po odpaleniu.
Czy silnik się jeszcze ułoży?? Dobrym sposobem docieram silnik ?
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
Dalsza walka z problem trwa.Zrobiłem już jakieś ponad 3000km i problem dymienia nie ustąpił.Dalej występuje takie niebiesko-siwe dymienie pod odpaleniu ustępujące po przejechaniu kilku kilometrów.
Oleju ani płynu chłodniczego nie ubywa ,kat wtrysku 51, EGR zaślepiony, brak problemów z odpalanie zimnego lub ciepłego silnika.
Turbina pompuje 0,8-0,9Bara, więc jest ok.
A tak to wygląda po odpaleniu:
Jakieś pomysły?
Oleju ani płynu chłodniczego nie ubywa ,kat wtrysku 51, EGR zaślepiony, brak problemów z odpalanie zimnego lub ciepłego silnika.
Turbina pompuje 0,8-0,9Bara, więc jest ok.
A tak to wygląda po odpaleniu:
Jakieś pomysły?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 406
- Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
- Imię: Mateusz
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik:
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
- Kontakt:
Auto na Boschu , Wtryski jeszcze jednosprężynowe nie sprawdzane na stole , problemów z rozruchem nie ma , spalanie w normie. Tylko zastanawia mnie to czy lejący wtrysk może dymić tak na niebiesko-siwo...
Sterujący może dawać takie objawy ? Rezystancja jego jest dużo za duża (dokładnie nie pamiętam , ale wynosi około kilka [Kilo-Omów]. Posiadam inny sterujący ,ale dwuspręzynowy. Można go podmienić zostawiając trzy wtryski jednosprężynowe ?
Sterujący może dawać takie objawy ? Rezystancja jego jest dużo za duża (dokładnie nie pamiętam , ale wynosi około kilka [Kilo-Omów]. Posiadam inny sterujący ,ale dwuspręzynowy. Można go podmienić zostawiając trzy wtryski jednosprężynowe ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 406
- Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
- Imię: Mateusz
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik:
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 406
- Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
- Imię: Mateusz
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik:
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
- Kontakt:
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt: