Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Stukanie panewek

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 29 sie 2013, 15:23

Niestety obstawiam panewki.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 29 sie 2013, 15:25

Wg. mnie szklanki by stukały cały czas a w szczególności na niższych obrotach. A takie stukanie przy zmianie obrotów silnika to musi być coś na dole silnika (panewka albo sworzeń tłoka).

Jasik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 19 kwie 2013, 21:43
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Jasik » 29 sie 2013, 17:57

hmmm... takie odpowiedzi mi wystarcza. dzieki wielkie :)

a da sie sprawdzic czy to panewki bez sciagania misy?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 29 sie 2013, 18:23

Jest taki sposób:
1. wykręcasz świece
2. kręcisz silnikiem aż tłok dojdzie do ZZ
3. Kręcisz dalej aby tłok był za trochę za ZZ (żeby spuścił się z centymetr).
4. Bierzesz jakiś długi pręt który wkładasz w świece i wciskasz sprawdzając czy tłok lekko wskoczy około milimetr w dół.

Do się najlepiej da się wyczuć jeśli będzie naprawdę duży luz.

Awatar użytkownika
Kamuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 359
Rejestracja: 19 maja 2011, 14:00
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Kamuś » 29 sie 2013, 18:24

Wykręć świece, kręć wałem, aż tłok będzie na samej górze i zacznie delikatnie opadać, weź jakąś rurkę i spróbuj wtedy pchnąć tłok w dół. Powtórz to na każdym cylindrze. Jeśli tłok po pchnięciu pójdzie w dół, to znaczy, że panewki już nie ma.

Jasik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 19 kwie 2013, 21:43
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Jasik » 29 sie 2013, 20:47

Jutro zobacze ten myk i dam znac czy to panewki :) thx guys

Awatar użytkownika
BLUECONECT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15

Post autor: BLUECONECT » 05 wrz 2013, 00:26

Jak panewki to panewki i tyle- wystarczy sprawdzenie osłuchowe na gorącym silniku.
Będzie wtedy metaliczne klepanie na 'dole' silnika. Natomiast 'szklanki' to słychać jest ewidentnie od 'góry' siedząc w kabinie i najbardziej na zimnym silniku zimą (niska temperatura).
Często ten mankament związany z panewkami wychodzi, gdy kupimy auto i po jakimś czasie wymieniamy olej na świeży- sprzedawcy notorycznie dolewają do zużytego silnika jakiś zagęszcacz, np. motodoktor, żeby wyciszyć silnik <ok>

Jasik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 19 kwie 2013, 21:43
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Jasik » 03 paź 2013, 19:19

wkoncu znalazłem czas i po meczarniach wykreciłem wszystkie świece (zapieczone) i nie zauwazylem zadnych luzów na tłokach. to samo tyczy sie szklanek bo kreca sie tylko wokół siebie. stukanie słuchac u góry tam gdzie szklanki ale dzwiek moze sie roznosic. dzisiaj zauważyłem lekkie stukanie z kabiny na obrotach jałowych przy ciepłym silniku wiec jest coraz gorzej tak mysle.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 03 paź 2013, 19:28

Zwalasz miskę, odkręcasz pompę oleju i potem po kolei stopki korbowodów. Od strony wału powinny być szare a jak są miedziane to znaczy są do wymiany. Jak nie ma żadnych otarć na wale ani wżerów i słyszysz tylko pukanie wymień jak najszybciej na nominał panewki zaopatrując się przy okazji w nowe śruby (bądź nakrętki) korbowodów i klucz dynamometryczny.

Proces montażu panewek i dokręcania stopek korbowodów mam w filmiku u siebie w opisie swojej niuni. Jakość słaba ale widać OCB.

No i do poszukania od razu pompa oleju (koniecznie ori używka lub nowa ori bo nowe zamienniki siadają bardzo szybko). Plus nowa uszczelka miski i gotowe. Nawet nie ma aż tyle roboty. Zwłaszcza jak nie ma klimy to bajka robota.

[ Dodano: 2013-10-03, 19:30 ]
Dodam:

Później każda stopka ma trafić na korbowód w takiej samej pozycji i nie wolno zamieniać stopek. Co wykręciłeś z jednego miejsca ma trafić tam z powrotem w tej samej pozycji.

Plus olej do wymiany i miska do czyszczenia...

Jasik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 19 kwie 2013, 21:43
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Jasik » 03 paź 2013, 23:06

juz kiedys widziałem Twoje filmiki na YT, sam znalazłem przypadkiem.

czyli bez kanału sie nie obedzie wiec bedzie ciezko.

stopka to ten polksiezyc który wykrecasz a potem dopasowujesz panewke? czyli to?
Obrazek


ten silnik to studnia bez dna. jak nie to to silnik nierowno chodzi i szukanie po omacku. brak sił

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 03 paź 2013, 23:27

ważny jest stan panewek od strony wału bo w stopkach siedzi twardo na zamkach

zamki to tzw. zatrzaski jak weźmiesz dwie na sucho przyłożysz to się jakby zatrzaskują

pewnie masz zdjęcia skądś

Na upartego do kontroli możesz założyć stare śruby (nakrętki).

Ale przede wszystkim zrób test prędkości na rozgrzanym silniku. 2000 rpm i V bieg na równej powierzchni. Robisz za tempomat i jak coś zacznie wówczas stukać to są panewki. Najlepiej to słychać na wysokooktanowym paliwie typu V-power itp.

Jasik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 19 kwie 2013, 21:43
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Jasik » 04 paź 2013, 12:16

własnie przy normalnej jezdzie równym tempem slychac stukot czy na zimnym czy na ciepłym, ale przy przy delikatnym przyspieszaniu nic nie slychac. postawie go komus na warsztat i zobaczymy. jak to nie to to bynajmniej olej wymienią i uszczelke pod mise założą bo sie olej sączy. wtedy dam znac czy to było to. poki co, dziekuje za odpowiedzi :)

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 04 paź 2013, 13:53

Jeżeli to są panewki to każdy kilometr więcej zabija systematycznie silnik aż do momentu obrócenia panewki. Wówczas nie ma sensu nawet remontować silnika.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 04 paź 2013, 14:06

Jasik pisze:juz kiedys widziałem Twoje filmiki na YT, sam znalazłem przypadkiem.

czyli bez kanału sie nie obedzie wiec bedzie ciezko.

stopka to ten polksiezyc który wykrecasz a potem dopasowujesz panewke? czyli to?
Obrazek


ten silnik to studnia bez dna. jak nie to to silnik nierowno chodzi i szukanie po omacku. brak sił
nie studnia bez dna, tylko kupiłeś szrota/doprowadziłeś do takiego stanu i tyle! Może masz przejechane zamiast 200.000 to 700.000 ?

Co do panewek - jak jeszcze trochę pojeździsz to tzw. mały remont będzie nieopłacalny, bo spatrzy się wał korbowy, i zatrą cylindry od opiłek panewek. I szlif wału nawet nie pomoże.

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 06 paź 2013, 19:24

Jasik , mam identycznie jak Ty , tylko ja mam ABK , dosłownie wszystko identycznie , dźwięk , to jak lekko dodam gazu to tak pyrkocze a jak przyśpieszam to nie słychać tego i moi mechanicy zdiagnozowali że niestety panewki i kupiłem nowy silnik

[ Dodano: 2013-10-06, 19:30 ]
Kupiłem nowy silnik od kolegi Arturo997 i mam takie pytanie mam już kupiony olej lotos gas czy mogę go wlać czy lepiej nie i kupić np: Motula 6100

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl