[B4 ABT] Stukanie panewek
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jest taki sposób:
1. wykręcasz świece
2. kręcisz silnikiem aż tłok dojdzie do ZZ
3. Kręcisz dalej aby tłok był za trochę za ZZ (żeby spuścił się z centymetr).
4. Bierzesz jakiś długi pręt który wkładasz w świece i wciskasz sprawdzając czy tłok lekko wskoczy około milimetr w dół.
Do się najlepiej da się wyczuć jeśli będzie naprawdę duży luz.
1. wykręcasz świece
2. kręcisz silnikiem aż tłok dojdzie do ZZ
3. Kręcisz dalej aby tłok był za trochę za ZZ (żeby spuścił się z centymetr).
4. Bierzesz jakiś długi pręt który wkładasz w świece i wciskasz sprawdzając czy tłok lekko wskoczy około milimetr w dół.
Do się najlepiej da się wyczuć jeśli będzie naprawdę duży luz.
- BLUECONECT
- Forum Audi 80
- Posty: 227
- Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15
Jak panewki to panewki i tyle- wystarczy sprawdzenie osłuchowe na gorącym silniku.
Będzie wtedy metaliczne klepanie na 'dole' silnika. Natomiast 'szklanki' to słychać jest ewidentnie od 'góry' siedząc w kabinie i najbardziej na zimnym silniku zimą (niska temperatura).
Często ten mankament związany z panewkami wychodzi, gdy kupimy auto i po jakimś czasie wymieniamy olej na świeży- sprzedawcy notorycznie dolewają do zużytego silnika jakiś zagęszcacz, np. motodoktor, żeby wyciszyć silnik <ok>
Będzie wtedy metaliczne klepanie na 'dole' silnika. Natomiast 'szklanki' to słychać jest ewidentnie od 'góry' siedząc w kabinie i najbardziej na zimnym silniku zimą (niska temperatura).
Często ten mankament związany z panewkami wychodzi, gdy kupimy auto i po jakimś czasie wymieniamy olej na świeży- sprzedawcy notorycznie dolewają do zużytego silnika jakiś zagęszcacz, np. motodoktor, żeby wyciszyć silnik <ok>
wkoncu znalazłem czas i po meczarniach wykreciłem wszystkie świece (zapieczone) i nie zauwazylem zadnych luzów na tłokach. to samo tyczy sie szklanek bo kreca sie tylko wokół siebie. stukanie słuchac u góry tam gdzie szklanki ale dzwiek moze sie roznosic. dzisiaj zauważyłem lekkie stukanie z kabiny na obrotach jałowych przy ciepłym silniku wiec jest coraz gorzej tak mysle.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Zwalasz miskę, odkręcasz pompę oleju i potem po kolei stopki korbowodów. Od strony wału powinny być szare a jak są miedziane to znaczy są do wymiany. Jak nie ma żadnych otarć na wale ani wżerów i słyszysz tylko pukanie wymień jak najszybciej na nominał panewki zaopatrując się przy okazji w nowe śruby (bądź nakrętki) korbowodów i klucz dynamometryczny.
Proces montażu panewek i dokręcania stopek korbowodów mam w filmiku u siebie w opisie swojej niuni. Jakość słaba ale widać OCB.
No i do poszukania od razu pompa oleju (koniecznie ori używka lub nowa ori bo nowe zamienniki siadają bardzo szybko). Plus nowa uszczelka miski i gotowe. Nawet nie ma aż tyle roboty. Zwłaszcza jak nie ma klimy to bajka robota.
[ Dodano: 2013-10-03, 19:30 ]
Dodam:
Później każda stopka ma trafić na korbowód w takiej samej pozycji i nie wolno zamieniać stopek. Co wykręciłeś z jednego miejsca ma trafić tam z powrotem w tej samej pozycji.
Plus olej do wymiany i miska do czyszczenia...
Proces montażu panewek i dokręcania stopek korbowodów mam w filmiku u siebie w opisie swojej niuni. Jakość słaba ale widać OCB.
No i do poszukania od razu pompa oleju (koniecznie ori używka lub nowa ori bo nowe zamienniki siadają bardzo szybko). Plus nowa uszczelka miski i gotowe. Nawet nie ma aż tyle roboty. Zwłaszcza jak nie ma klimy to bajka robota.
[ Dodano: 2013-10-03, 19:30 ]
Dodam:
Później każda stopka ma trafić na korbowód w takiej samej pozycji i nie wolno zamieniać stopek. Co wykręciłeś z jednego miejsca ma trafić tam z powrotem w tej samej pozycji.
Plus olej do wymiany i miska do czyszczenia...
juz kiedys widziałem Twoje filmiki na YT, sam znalazłem przypadkiem.
czyli bez kanału sie nie obedzie wiec bedzie ciezko.
stopka to ten polksiezyc który wykrecasz a potem dopasowujesz panewke? czyli to?
ten silnik to studnia bez dna. jak nie to to silnik nierowno chodzi i szukanie po omacku. brak sił
czyli bez kanału sie nie obedzie wiec bedzie ciezko.
stopka to ten polksiezyc który wykrecasz a potem dopasowujesz panewke? czyli to?
ten silnik to studnia bez dna. jak nie to to silnik nierowno chodzi i szukanie po omacku. brak sił
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
ważny jest stan panewek od strony wału bo w stopkach siedzi twardo na zamkach
zamki to tzw. zatrzaski jak weźmiesz dwie na sucho przyłożysz to się jakby zatrzaskują
pewnie masz zdjęcia skądś
Na upartego do kontroli możesz założyć stare śruby (nakrętki).
Ale przede wszystkim zrób test prędkości na rozgrzanym silniku. 2000 rpm i V bieg na równej powierzchni. Robisz za tempomat i jak coś zacznie wówczas stukać to są panewki. Najlepiej to słychać na wysokooktanowym paliwie typu V-power itp.
zamki to tzw. zatrzaski jak weźmiesz dwie na sucho przyłożysz to się jakby zatrzaskują
pewnie masz zdjęcia skądś
Na upartego do kontroli możesz założyć stare śruby (nakrętki).
Ale przede wszystkim zrób test prędkości na rozgrzanym silniku. 2000 rpm i V bieg na równej powierzchni. Robisz za tempomat i jak coś zacznie wówczas stukać to są panewki. Najlepiej to słychać na wysokooktanowym paliwie typu V-power itp.
własnie przy normalnej jezdzie równym tempem slychac stukot czy na zimnym czy na ciepłym, ale przy przy delikatnym przyspieszaniu nic nie slychac. postawie go komus na warsztat i zobaczymy. jak to nie to to bynajmniej olej wymienią i uszczelke pod mise założą bo sie olej sączy. wtedy dam znac czy to było to. poki co, dziekuje za odpowiedzi
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
nie studnia bez dna, tylko kupiłeś szrota/doprowadziłeś do takiego stanu i tyle! Może masz przejechane zamiast 200.000 to 700.000 ?Jasik pisze:juz kiedys widziałem Twoje filmiki na YT, sam znalazłem przypadkiem.
czyli bez kanału sie nie obedzie wiec bedzie ciezko.
stopka to ten polksiezyc który wykrecasz a potem dopasowujesz panewke? czyli to?
Obrazek
ten silnik to studnia bez dna. jak nie to to silnik nierowno chodzi i szukanie po omacku. brak sił
Co do panewek - jak jeszcze trochę pojeździsz to tzw. mały remont będzie nieopłacalny, bo spatrzy się wał korbowy, i zatrą cylindry od opiłek panewek. I szlif wału nawet nie pomoże.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
Jasik , mam identycznie jak Ty , tylko ja mam ABK , dosłownie wszystko identycznie , dźwięk , to jak lekko dodam gazu to tak pyrkocze a jak przyśpieszam to nie słychać tego i moi mechanicy zdiagnozowali że niestety panewki i kupiłem nowy silnik
[ Dodano: 2013-10-06, 19:30 ]
Kupiłem nowy silnik od kolegi Arturo997 i mam takie pytanie mam już kupiony olej lotos gas czy mogę go wlać czy lepiej nie i kupić np: Motula 6100
[ Dodano: 2013-10-06, 19:30 ]
Kupiłem nowy silnik od kolegi Arturo997 i mam takie pytanie mam już kupiony olej lotos gas czy mogę go wlać czy lepiej nie i kupić np: Motula 6100