Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Dawka paliwa.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 04 paź 2013, 20:44

To prawda
pkrr pisze:a jak mocniej kran odkręcisz to rachunki będą większe czy nie?
I to rownież <ok>
Ganimadeus pisze:Nie myśl też, że jak ustawiasz bardzo małą dawkę to też będziesz miał bardzo niskie spalanie
Zwykle lekko większa dawka ,zbytnio nie wpływa na zwiększenie spalania ...w każdym bądż razie mało zauważalnie 8-) Ori ok.4,4 mg .Niektórzy ustawiaja na 3,6 ...niektórzy na jeszcze więcej ,auto po tym na pewno jest zauwazalnie żwawsze .Ja już dawno przestałem wyliczać ile mi spali ;-) litra w tą ,czy w tą ...szczegół ,ma jechać jak ja chcę ,a nie się toczyć ...ostatnio jezdżąc na ori kompie wytrzymałem dwa dni :-P ...no nie da się normalnie jechać ,i co z tego że spali ok.5 -5,5 l ...ani co wyprzedzić ,ani przyspieszyć jak trzeba ...normalnie masakra jeżdzić na ori , jak się człowiek przyzwyczai do tych tuningowych programów :-P

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 04 paź 2013, 21:57

MUNIOR pisze:To prawda
pkrr pisze:a jak mocniej kran odkręcisz to rachunki będą większe czy nie?
I to rownież <ok>
Ganimadeus pisze:Nie myśl też, że jak ustawiasz bardzo małą dawkę to też będziesz miał bardzo niskie spalanie
Zwykle lekko większa dawka ,zbytnio nie wpływa na zwiększenie spalania ...w każdym bądż razie mało zauważalnie 8-) Ori ok.4,4 mg .Niektórzy ustawiaja na 3,6 ...niektórzy na jeszcze więcej ,auto po tym na pewno jest zauwazalnie żwawsze .Ja już dawno przestałem wyliczać ile mi spali ;-) litra w tą ,czy w tą ...szczegół ,ma jechać jak ja chcę ,a nie się toczyć ...ostatnio jezdżąc na ori kompie wytrzymałem dwa dni :-P ...no nie da się normalnie jechać ,i co z tego że spali ok.5 -5,5 l ...ani co wyprzedzić ,ani przyspieszyć jak trzeba ...normalnie masakra jeżdzić na ori , jak się człowiek przyzwyczai do tych tuningowych programów :-P
Co racja to racja :D Jakby się chciało robić pod ekonomię to by chyba nikt nie bawił się w modyfikacje...
Mnie tylko strasznie denerwuje wskaźnik paliwa... no ale niestety taki urok tego.

Nie sprawdzałem ile łykał mi na dawce 3.0mg ale na 3.8 przy klimie tryb mieszany z przewagą trasy 6litrów na wakacjach, ale brakuje pod pedałem nieco ;d Ale to tak tylko z ciekawości 2x sprawdziłem i wsio. Na zimę to tam nie ma co wariować bo i tak się nie jeździ jak latem.

A tak z ciekawości zapytam, MUNIOR jaka dawka ustawiona? :-P

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 paź 2013, 00:07

Ganimadeus pisze:A tak z ciekawości zapytam, MUNIOR jaka dawka ustawiona?
Ja nie jestem zwolennikiem hadcoru i dymu ,więc na tuningowych kompach zwykle ustawiam sobie "fabrykę "czyli 4mg ;-) A na zimę podepnę sobie ori ,bo i tak nie ma gdzie korzystać z dodatkowych koni i niutonów ;-)

oOo

Post autor: oOo » 09 paź 2013, 12:55

Czy mógłbym prosić o opis, najlepiej ze zdjęciem zmiany dawki przy pomocy przestawienia nastawnika? U mnie po ustawieniu kąta na 49-50 regulacja dawki przez vag jest w zakresie 4.8+, a chciałbym ustawić mniej.

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 09 paź 2013, 16:52

Kolego nastawnikiem dawkę przestawiasz w str szyby zwiększasz a do chłodnicy zmniejszasz ustaw w granicy 2.2-2.4 fajnie jedzie wtedy i nie pali więcej.

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 11 paź 2013, 21:55

Witam panowie. Nie będę zaczynał nowego tematu więc zapytam się tu. A pytanie raczej do znawców tematu. Jak dużą różnica będzie w dynamice silnika jak zwieksze dawkę z obecnych 5.60 do 4.40? Osprzet pierburg. Czy warto wogóle ruszać ta dawkę? Czy przy seri jakby ustawić dawkę na 4 to nie będzie kopcil za mocno. Przy obecnej dawce praktycznie nie widać zadymienia.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 11 paź 2013, 22:00

Ustaw 3 mg a dymu ma nie być a będzie różnica. <piwo>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 paź 2013, 22:03

kamsta pisze: Nie będę zaczynał nowego tematu więc zapytam się tu. A pytanie raczej do znawców tematu. Jak dużą różnica będzie w dynamice silnika jak zwieksze dawkę z obecnych 5.60 do 4.40? Osprzet pierburg. Czy warto wogóle ruszać ta dawkę? Czy przy seri jakby ustawić dawkę na 4 to nie będzie kopcil za mocno.
Nie wiem gdzie znalazłeś takie dane :roll: Dawka 5,6 mg, to na pewno nie seria :roll: sporo za niska...skutek <ok> zamulone auto ,jazda ,a szczególnie wyprzedzenie czegokolwiek ,to mordęga .Seria to 4,4 mg 8-) A najlepiej 3,2-3,6 mg ...na ori sterowniku ,nawet przy takiej dawce nie będzie szału ;-)

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 11 paź 2013, 22:33

Munior dawka 5.60 zostala ustawiona po czyszczeniu nastawnika z racji tego że była taka ustawiona. Co do wyprzedzania to też wielkich problemów nie ma. Redukcja i but w podłogę i jakoś do tych 130 czy 140 idzie. Wiem że z tego silnika bez modow to nie wiele się wycisnie ale nie chodzi mi o to by zapierniczal jak jakiś bolid tylko żeby nie był zbyt mulowaty. Acz kolwiek nie czuje żeby było aż tak źle. Ale dzięki koledzy za informacje jutro zrobię korektę na dawce i zobaczę czy to duża różnica będzie.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 paź 2013, 22:48

kamsta pisze:dawka 5.60 zostala ustawiona po czyszczeniu nastawnika z racji tego że była taka ustawiona
Równie dobrze po czyszczeniu ,można było ustawić serię 4,4 mg 8-) W adaptacjach ustawiamy sobie minimum ,czyli na 8 bitowym kompie ,wartość 108 ,dawkę "robimy "nastawnikiem na ok.5 mg i mamy całe 2 mg regulacji w górę w adaptacjach ,czyli przy max wartości 132 ,mamy ok.3 mg i gitara .I choć na nowych uszczelkach trzeba się trochę pomęczyć z ustawieniem dawki ,to zwykle ustawiam coś koło tego ,po czyszczeniu nastawnika ;-)

[ Dodano: 2013-10-11, 22:52 ]
kamsta pisze:Co do wyprzedzania to też wielkich problemów nie ma. Redukcja i but w podłogę i jakoś do tych 130 czy 140 idzie.
Hmm... i to jest właśnie bidula seria ,nie ma czym wyprzedzać ,dla mnie jazda na ori ,to męczarnia :roll: Po chipsie nie ma takich problemów ;-) redukcja zbędna ,wystarczy but w podłogę i ciągnie aż miło :mrgreen:

Awatar użytkownika
Rafik30023
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 12 paź 2009, 00:33
Lokalizacja: Warszawa / Siedlce
Kontakt:

Post autor: Rafik30023 » 11 paź 2013, 23:07

Ja mam też teraz ok 3 mg na seryjnym sterowniku, wcześniej miałem ok 5mg i różnica jest znacznie odczuwalna, dymem może lekko puści jak go czasami na 2 przeciągnę ponad 3 tyś. Jeżdżę tak od paru miesięcy i spalanie takie same jak przed zmianą.

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 12 paź 2013, 08:09

Ja u siebie na org zawsze miałem w okolicy 2.2 delikatna chmura było to dizel w końcu :-) A spalanie bez zmian.

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 18 paź 2013, 09:34

Tak więc panowie dawka ustawiona na 3.2 i żadnej zadymy nie ma. Szału w sumie też nie ale lepiej ciągnie na niskich obrotach. I w sumie o to mi chodziło. Dzięki panowie za pomoc pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 18 paź 2013, 10:07

kamsta pisze:Tak więc panowie dawka ustawiona na 3.2 i żadnej zadymy nie ma. Szału w sumie też nie ale lepiej ciągnie na niskich obrotach. I w sumie o to mi chodziło. Dzięki panowie za pomoc pozdrawiam.
Może na ori sterowniku (bo taki chyba masz?) większej różnicy nie ma, ale na 16bitowym z chipsem zmiana 1mg/R już daje bardzo widoczne zmiany :)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 18 paź 2013, 12:14

Ganimadeus pisze:
kamsta pisze:Tak więc panowie dawka ustawiona na 3.2 i żadnej zadymy nie ma. Szału w sumie też nie ale lepiej ciągnie na niskich obrotach. I w sumie o to mi chodziło. Dzięki panowie za pomoc pozdrawiam.
Może na ori sterowniku (bo taki chyba masz?) większej różnicy nie ma, ale na 16bitowym z chipsem zmiana 1mg/R już daje bardzo widoczne zmiany :)

Moj przy 5 mg ładnie ciągnie, a co by było gdyby 3 mg było ustawione :mrgreen: :shock:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl