Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT 90KM] Nie pali na 3 cylindrze

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
sadam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 09 mar 2010, 21:36
Lokalizacja: Błonie

[B4 2.0 ABT 90KM] Nie pali na 3 cylindrze

Post autor: sadam » 05 paź 2013, 21:17

Witam!
Problem wygląda następująco: od jakiegoś czasu silnik nierówno pracuje na wolnych obrotach.
Drogą dedukcji po zdjęciu fajki na 3 cylindrze nie zmienia się praca silnika. Zostaly wymieniony caly uklad WN(swiece,kable,kopulka,palec), niestety bez rezultatu. Cisnienie na cylindrach w normie(cisnieniomierz wadliwy?). Dodam że autko na wyższych obrotach zachowuje się normalnie. Po zresetowaniu komputera(odpięty aku) obroty jałowe szaleją. Raz na poziomie 1000, czasami nawet do 2000obr/min.

Układ wtryskowy wyczyszczony i raczej szczelny.
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam Sadam07

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 05 paź 2013, 21:57

Jeździsz na PB czy PB+LPG??

sadam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 09 mar 2010, 21:36
Lokalizacja: Błonie

Post autor: sadam » 06 paź 2013, 08:45

Z nastawieniem na LPG, ale PB to samo :/ Zresetowalem komputer, i uczylem go na PB, lecz nic nie pomoglo. Wypalony zawor od gazu?

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 06 paź 2013, 11:38

a ciśnienie ma ?? takie coś wyczujesz podczas kręcenia rozrusznikiem albo nawet kluczem za śrubę na wałku rozrządu. Może świeca padła ?

sadam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 09 mar 2010, 21:36
Lokalizacja: Błonie

Post autor: sadam » 06 paź 2013, 15:58

Cały komplet WN wymieniony, swiece zamieniane z innych cilindrow.
Ciśnienie sprawdzalem jakims starym zegarem, i nie ma spadkow w stosunku do reszty. Nic nadzwyczajnego przy kreceniu rozrusznikiem tez nie slychac. Dodam ze w ramach testu wyskoczylem na autostrade i na wyzszym obrotach radzi sobie bardzo dobrze.

Wypalone zawory? Przedmuchy?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 06 paź 2013, 17:27

Zobacz czy nie ssie ci lewego powietrza na ten cylinder np. przez uszkodzony kolektor albo uszczelkę między kolektorem a głowicą (popryskaj jakimś łatwopalnym sprayem i słuchaj czy nie zmieni się praca silnika). Bo objawy które opisujesz (na jałowych źle pracuje przy wyższych obrotach dobrze) pasują idealnie do nieszczelności jednego z kanałów.

sadam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 09 mar 2010, 21:36
Lokalizacja: Błonie

Post autor: sadam » 06 paź 2013, 22:01

To jest myśl! :) Jutro obadam temat, dzieki za trop :)

Uszczelka została profilaktycznie wymieniona, lecz przyczyna leżała w przewodzie kolektor ssący-serwo. Dziekuje za wsparcie techniczne :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl