Witam!
Problem wygląda następująco: od jakiegoś czasu silnik nierówno pracuje na wolnych obrotach.
Drogą dedukcji po zdjęciu fajki na 3 cylindrze nie zmienia się praca silnika. Zostaly wymieniony caly uklad WN(swiece,kable,kopulka,palec), niestety bez rezultatu. Cisnienie na cylindrach w normie(cisnieniomierz wadliwy?). Dodam że autko na wyższych obrotach zachowuje się normalnie. Po zresetowaniu komputera(odpięty aku) obroty jałowe szaleją. Raz na poziomie 1000, czasami nawet do 2000obr/min.
Układ wtryskowy wyczyszczony i raczej szczelny.
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam Sadam07
[B4 2.0 ABT 90KM] Nie pali na 3 cylindrze
Cały komplet WN wymieniony, swiece zamieniane z innych cilindrow.
Ciśnienie sprawdzalem jakims starym zegarem, i nie ma spadkow w stosunku do reszty. Nic nadzwyczajnego przy kreceniu rozrusznikiem tez nie slychac. Dodam ze w ramach testu wyskoczylem na autostrade i na wyzszym obrotach radzi sobie bardzo dobrze.
Wypalone zawory? Przedmuchy?
Ciśnienie sprawdzalem jakims starym zegarem, i nie ma spadkow w stosunku do reszty. Nic nadzwyczajnego przy kreceniu rozrusznikiem tez nie slychac. Dodam ze w ramach testu wyskoczylem na autostrade i na wyzszym obrotach radzi sobie bardzo dobrze.
Wypalone zawory? Przedmuchy?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Zobacz czy nie ssie ci lewego powietrza na ten cylinder np. przez uszkodzony kolektor albo uszczelkę między kolektorem a głowicą (popryskaj jakimś łatwopalnym sprayem i słuchaj czy nie zmieni się praca silnika). Bo objawy które opisujesz (na jałowych źle pracuje przy wyższych obrotach dobrze) pasują idealnie do nieszczelności jednego z kanałów.