Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.3 NG 136KM] Remont silnika i zysk po remoncie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Kierak92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 17 sie 2011, 19:55
Lokalizacja: Suwałki

[B3 2.3 NG 136KM] Remont silnika i zysk po remoncie

Post autor: Kierak92 » 07 paź 2013, 10:15

Witam,
Mianowicie sprawa ma się następująco, jestem szczęśliwym posiadaczem Audi Coupe 2.3 NG i powiem wam że I`m inprest ;P mam przejechane jakieś 650 tyś. i dziś postanowiłem że przydało by się ten piękny silnik trochę wyremontować. Także chodzi mianowicie o to czy jest ktoś w stanie (a na pewno jest) opisać mi mniej więcej przebieg remontu i jego koszt w częściach ? nie chodzi mi o wydawanie kosmicznych cen ale o wymianę wszystkiego co powinno się wymienić przy remoncie tego silnika. I tu najważniejsze ile % życia tego silnika odzyskamy ;)
czekam na odpowiedzi i dzięki.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 07 paź 2013, 10:22

Pierwsze to zadaj sobie pytanie czy jest sens reanimacji. Warto sprawdzić jego obecny stan i zużycie podzespołów. Może być na tyle duże, że taniej i łatwiej będzie wymiana silnika. No i kwestia kasy...może w tej kasie lepiej będzie przeswapować na inną motorownię.

Koszt pełnego remontu może być w granicach 3-6tys w zależności od jakości materiałów użytych do reanimacji. (w tym robocizna rzecz jasna)

Kierak92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 17 sie 2011, 19:55
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Kierak92 » 07 paź 2013, 10:37

6 tysięcy ? obawiałem się większej kwoty. już kilka osob mi mówiło czy jest sens.. ale spójrz na to z drugiej strony. jeśli wrzucę drugi silnik to raz ze jest po dużym przebiegu dwa że nie pożyje tyle co po remoncie ;P a ja jestem już pewny że jest sens bo to dla mnie coś więcej niż tylko samochód.. ;) kto ma takie auto to wie co to znaczy ;P a pieniądze się znajdą

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 07 paź 2013, 10:38

bloku, koszt pelnego remontu NG przewyższyc moze nawet 8 kola.Wszystko zalezy co trzeba by wymienic.

Kierak92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 17 sie 2011, 19:55
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Kierak92 » 07 paź 2013, 10:46

masz rację wszystko zależy od stanu tech. a jaki jest koszt części które na pewno trzeba wymienić przy reanimacji :P

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 07 paź 2013, 10:47

Napisałem taką kwotę sugerując się:
Kierak92 pisze:nie chodzi mi o wydawanie kosmicznych cen ale o wymianę wszystkiego co powinno się wymienić przy remoncie tego silnika

Kierak92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 17 sie 2011, 19:55
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Kierak92 » 07 paź 2013, 10:51

No tak, słusznie to czyli 6 tyś + 3 na dodatkowe części które wyjdą w praniu tak? i co dalej jaki stan po tym wszystkim ma silnik ? jest w 100% nowy ? można zerować licznik i lecieć ? heh

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 07 paź 2013, 10:55

Tak naprawde cene remontu zweryfikuje jego stan po rozebraniu.Czy bedzie Cie to kosztowalo 4 kola czy 8 to wróżenie z fusów.Nie zobaczysz przeciez przez głowice czy Twoje tłoki maja np kształt Jajka no chyba ze masz takie zdolnosci :mrgreen: Zawsze przy takich rzeczach cos tam jeszcze wyjdzie zeby od razu zrobic jak juz wszystko jest na wierzchu.

Kierak92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 17 sie 2011, 19:55
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Kierak92 » 07 paź 2013, 10:59

No w sumie to racja ;P a tak z innej beczki jaki silnik dobrze by się tam sprawował ? tylko nie V bo Dzwięk 5 cyl. w 2.3 jest powalający ;D

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 07 paź 2013, 11:01

Do ośki...hmm...7A lub MC. Ja bym tak wybrał.

Kierak92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 17 sie 2011, 19:55
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Kierak92 » 07 paź 2013, 11:04

No tak tylko ciężko trochę znaleźć te 2.2 t ;P

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 07 paź 2013, 11:05

Nic nie brzmi lepiej od 5 cyl w NG.7A jak dla mnie to nie to samo...Lepiej jezdzi wiadomo ale nie ten dźwiek... :-/

Awatar użytkownika
hubertm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 335
Rejestracja: 06 mar 2011, 00:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hubertm » 07 paź 2013, 11:28

Cześć,
Jest w kraju kilku dobrych handlarzy części uzywanych audi 80 z ogromnymi zapasami cały czas powiększanymi poprzez dowóz aut na części ze Szwajcarii i Niemiec.., którzy bez problemu dają gwarancję i nie pozwalają sobie na wciskanie złomu.
Uparłeś się widzę przy kosztownym remoncie za 6tys i pewnie sporo więcej też..,ale przemyśl koszta i zastanów się czy nie lepiej kupić używany silnik NG za max 1000-1200zł ,-bo więcej nie kosztują...
Sprawdzenie stanu silnika nie jest trudne..,-można sprawdzić/zmierzyć spaliny,kompresje itp...Można też przy handlarzu częściami w ich siedzibie poprosić o rozebranie silnika i przyjrzenie się jak on wygląda od wewnątrz. Na wszystko wydasz 25% kwoty remontu i będziesz się cieszył zdrowym silnikiem ,-a reszte przeznaczysz na reszte..,-bo pewnie skrzynia przy takim przebiegu też już na wykończeniu jak i wydech, chłodnica, wtryski, maglownica, pompa wspomagania itp itd... Samo upieranie się przy najzdrowszym silniku nie wiele da..,ale zrobisz jak uważasz.


P.S
Słyszałem o NG z przebiegami 400tys km w dobrym stanie..,-z 500ts km już ze słabszym..,ale 650 po raz pierwszy...

2.2T przy napędzie z przodu to za dużo i mija się z celem. Zresztą w takim wypadku trzeba zmienić całą mase rzeczy oprócz silnika..,-lepiej i prościej na 7A, ale on brzmi już "wysokoobrotowo",-inaczej niż dostojny NG.

Silnik NG w dobrej kondycji-nigdy nie zasilany lpg jak w opisie ,-za dobrą cenę ma w tej chwili do sprzedania kolega !StaSiu ..,-patrz w autogiełda..,-zawsze to lepiej od klubowicza.

NG ma 98kW -> 133KM.

Pozdrawiam.

zukreator

Post autor: zukreator » 11 paź 2013, 09:25

czy ktos z wyzej udzielajacych sie osob, remontowal kiedys silnik osobiscie ? pytam nie czy ktos slyszal, ze ktos remontowal, albo ktos mu powiedzial ze sie nie oplaca, czy ze kosztuje tyle i tyle.. kto sam robil remont, zrobil go i teraz moze sie wypowiedziec ?

te 8 tys zlotych skad sie niby wzielo ? koszt nowych czesci w aso ?

kolega pytal o zarys kosztow niezbednych zabiegow, potrzebnych czesci itp. bez zbednej robocizny ktora pewnie moglby zrobic sam

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 11 paź 2013, 09:58

zukreator, zarys kosztów niezbednych do zabiegu??A kto Ci zrobi taki zarys bez rozebranie silnika i zweryfikowania co jest do wymiany a co nie zwlaszcza ze silnik ma juz 650 tysi.Co do samego remontu-jesli chodzi o NG to kwota oscylujaca w okolicach 6-8 tys jest calkiem mozliwa jesli chcesz to zrobic profi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl