[B3 2.3 NG 136KM] Remont silnika i zysk po remoncie
[B3 2.3 NG 136KM] Remont silnika i zysk po remoncie
Witam,
Mianowicie sprawa ma się następująco, jestem szczęśliwym posiadaczem Audi Coupe 2.3 NG i powiem wam że I`m inprest ;P mam przejechane jakieś 650 tyś. i dziś postanowiłem że przydało by się ten piękny silnik trochę wyremontować. Także chodzi mianowicie o to czy jest ktoś w stanie (a na pewno jest) opisać mi mniej więcej przebieg remontu i jego koszt w częściach ? nie chodzi mi o wydawanie kosmicznych cen ale o wymianę wszystkiego co powinno się wymienić przy remoncie tego silnika. I tu najważniejsze ile % życia tego silnika odzyskamy
czekam na odpowiedzi i dzięki.
Mianowicie sprawa ma się następująco, jestem szczęśliwym posiadaczem Audi Coupe 2.3 NG i powiem wam że I`m inprest ;P mam przejechane jakieś 650 tyś. i dziś postanowiłem że przydało by się ten piękny silnik trochę wyremontować. Także chodzi mianowicie o to czy jest ktoś w stanie (a na pewno jest) opisać mi mniej więcej przebieg remontu i jego koszt w częściach ? nie chodzi mi o wydawanie kosmicznych cen ale o wymianę wszystkiego co powinno się wymienić przy remoncie tego silnika. I tu najważniejsze ile % życia tego silnika odzyskamy
czekam na odpowiedzi i dzięki.
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Pierwsze to zadaj sobie pytanie czy jest sens reanimacji. Warto sprawdzić jego obecny stan i zużycie podzespołów. Może być na tyle duże, że taniej i łatwiej będzie wymiana silnika. No i kwestia kasy...może w tej kasie lepiej będzie przeswapować na inną motorownię.
Koszt pełnego remontu może być w granicach 3-6tys w zależności od jakości materiałów użytych do reanimacji. (w tym robocizna rzecz jasna)
Koszt pełnego remontu może być w granicach 3-6tys w zależności od jakości materiałów użytych do reanimacji. (w tym robocizna rzecz jasna)
6 tysięcy ? obawiałem się większej kwoty. już kilka osob mi mówiło czy jest sens.. ale spójrz na to z drugiej strony. jeśli wrzucę drugi silnik to raz ze jest po dużym przebiegu dwa że nie pożyje tyle co po remoncie ;P a ja jestem już pewny że jest sens bo to dla mnie coś więcej niż tylko samochód.. kto ma takie auto to wie co to znaczy ;P a pieniądze się znajdą
Tak naprawde cene remontu zweryfikuje jego stan po rozebraniu.Czy bedzie Cie to kosztowalo 4 kola czy 8 to wróżenie z fusów.Nie zobaczysz przeciez przez głowice czy Twoje tłoki maja np kształt Jajka no chyba ze masz takie zdolnosci :mrgreen: Zawsze przy takich rzeczach cos tam jeszcze wyjdzie zeby od razu zrobic jak juz wszystko jest na wierzchu.
Cześć,
Jest w kraju kilku dobrych handlarzy części uzywanych audi 80 z ogromnymi zapasami cały czas powiększanymi poprzez dowóz aut na części ze Szwajcarii i Niemiec.., którzy bez problemu dają gwarancję i nie pozwalają sobie na wciskanie złomu.
Uparłeś się widzę przy kosztownym remoncie za 6tys i pewnie sporo więcej też..,ale przemyśl koszta i zastanów się czy nie lepiej kupić używany silnik NG za max 1000-1200zł ,-bo więcej nie kosztują...
Sprawdzenie stanu silnika nie jest trudne..,-można sprawdzić/zmierzyć spaliny,kompresje itp...Można też przy handlarzu częściami w ich siedzibie poprosić o rozebranie silnika i przyjrzenie się jak on wygląda od wewnątrz. Na wszystko wydasz 25% kwoty remontu i będziesz się cieszył zdrowym silnikiem ,-a reszte przeznaczysz na reszte..,-bo pewnie skrzynia przy takim przebiegu też już na wykończeniu jak i wydech, chłodnica, wtryski, maglownica, pompa wspomagania itp itd... Samo upieranie się przy najzdrowszym silniku nie wiele da..,ale zrobisz jak uważasz.
P.S
Słyszałem o NG z przebiegami 400tys km w dobrym stanie..,-z 500ts km już ze słabszym..,ale 650 po raz pierwszy...
2.2T przy napędzie z przodu to za dużo i mija się z celem. Zresztą w takim wypadku trzeba zmienić całą mase rzeczy oprócz silnika..,-lepiej i prościej na 7A, ale on brzmi już "wysokoobrotowo",-inaczej niż dostojny NG.
Silnik NG w dobrej kondycji-nigdy nie zasilany lpg jak w opisie ,-za dobrą cenę ma w tej chwili do sprzedania kolega !StaSiu ..,-patrz w autogiełda..,-zawsze to lepiej od klubowicza.
NG ma 98kW -> 133KM.
Pozdrawiam.
Jest w kraju kilku dobrych handlarzy części uzywanych audi 80 z ogromnymi zapasami cały czas powiększanymi poprzez dowóz aut na części ze Szwajcarii i Niemiec.., którzy bez problemu dają gwarancję i nie pozwalają sobie na wciskanie złomu.
Uparłeś się widzę przy kosztownym remoncie za 6tys i pewnie sporo więcej też..,ale przemyśl koszta i zastanów się czy nie lepiej kupić używany silnik NG za max 1000-1200zł ,-bo więcej nie kosztują...
Sprawdzenie stanu silnika nie jest trudne..,-można sprawdzić/zmierzyć spaliny,kompresje itp...Można też przy handlarzu częściami w ich siedzibie poprosić o rozebranie silnika i przyjrzenie się jak on wygląda od wewnątrz. Na wszystko wydasz 25% kwoty remontu i będziesz się cieszył zdrowym silnikiem ,-a reszte przeznaczysz na reszte..,-bo pewnie skrzynia przy takim przebiegu też już na wykończeniu jak i wydech, chłodnica, wtryski, maglownica, pompa wspomagania itp itd... Samo upieranie się przy najzdrowszym silniku nie wiele da..,ale zrobisz jak uważasz.
P.S
Słyszałem o NG z przebiegami 400tys km w dobrym stanie..,-z 500ts km już ze słabszym..,ale 650 po raz pierwszy...
2.2T przy napędzie z przodu to za dużo i mija się z celem. Zresztą w takim wypadku trzeba zmienić całą mase rzeczy oprócz silnika..,-lepiej i prościej na 7A, ale on brzmi już "wysokoobrotowo",-inaczej niż dostojny NG.
Silnik NG w dobrej kondycji-nigdy nie zasilany lpg jak w opisie ,-za dobrą cenę ma w tej chwili do sprzedania kolega !StaSiu ..,-patrz w autogiełda..,-zawsze to lepiej od klubowicza.
NG ma 98kW -> 133KM.
Pozdrawiam.
czy ktos z wyzej udzielajacych sie osob, remontowal kiedys silnik osobiscie ? pytam nie czy ktos slyszal, ze ktos remontowal, albo ktos mu powiedzial ze sie nie oplaca, czy ze kosztuje tyle i tyle.. kto sam robil remont, zrobil go i teraz moze sie wypowiedziec ?
te 8 tys zlotych skad sie niby wzielo ? koszt nowych czesci w aso ?
kolega pytal o zarys kosztow niezbednych zabiegow, potrzebnych czesci itp. bez zbednej robocizny ktora pewnie moglby zrobic sam
te 8 tys zlotych skad sie niby wzielo ? koszt nowych czesci w aso ?
kolega pytal o zarys kosztow niezbednych zabiegow, potrzebnych czesci itp. bez zbednej robocizny ktora pewnie moglby zrobic sam
zukreator, zarys kosztów niezbednych do zabiegu??A kto Ci zrobi taki zarys bez rozebranie silnika i zweryfikowania co jest do wymiany a co nie zwlaszcza ze silnik ma juz 650 tysi.Co do samego remontu-jesli chodzi o NG to kwota oscylujaca w okolicach 6-8 tys jest calkiem mozliwa jesli chcesz to zrobic profi.