Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] przepustnica

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

[B4 ABT] przepustnica

Post autor: schack » 07 paź 2013, 20:37

Heya,
jak się okazało moje auto pali nie tylko baaardzo dużo gazu ale też benzyny (ten sam problem był ze starym silnikiem- wymieniony został jakieś dwa miesiące temu)

Zacząłem szukać, rozbierać dolot, sprawdzać czujniki i zauważyłem od razu, że przy wyłączonym silniku przepustnica jest nie całkiem zamknięta tzn. jak na nią patrzę to nie jest jakby pozioma tylko jakby trochę uchylona, tak powinno być?

Czego czepić się dalej, lambda zmieniona (gaz i tak I gen. więc nie ma to znaczenia), niebieski czujnik też, układ zapłonowy nowy (z rzeczy odpowiadających za spalanie chyba to)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 paź 2013, 20:49

schack pisze:Zacząłem szukać, rozbierać dolot, sprawdzać czujniki i zauważyłem od razu, że przy wyłączonym silniku przepustnica jest nie całkiem zamknięta tzn. jak na nią patrzę to nie jest jakby pozioma tylko jakby trochę uchylona, tak powinno być?

Tego się nie czepiaj, nastawnik przepustnicy nie cofa się po wyłączeniu zapłonu, a ostatnie jego położenie to ustawienie przepustnicy na tyle by silnik maił 850obr/min/


A spalanie Pb to norma, bo podczas jeżdżenia na LPG przestawiasz mapy, i pewnie błąd sondy wywala i wtrysku.

Twój problem znam, sprawdziłeś kont wyprzedzenia zapłonu na każdych obrotach? 1000?2000?3000?4000?

Ewidentnie ciężką nogę masz.


Zrób logi grupy 0000. Dynamiczne i statyczne.

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 07 paź 2013, 22:32

Właśnie zapłon sprawdzał gazownik mówił, że kąt jest dobry, nie mam ciężkiej nogi na prawdę, powyżej 3 tysięcy obrotów nie wychodzę :( To nie jest spalanie w normie, 13 l pb i 18 gazu to dużo za dużo na obu paliwach moim zdaniem. Popytałem ludzi z tym samym silnikiem to średnio 12 gazu po mieście przy ekonomicznej jeździe wsysa.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 paź 2013, 22:36

Gazownik mówił, krysia mówiła, ITD. zero jakiś konkretów zero danych zero podglądów wiec jak coś można powiedzieć nie mając danych?

Jedź do kogoś bardzo konkretnego albo to zostaw, bo takimi metodami to nigdy nie dojdziesz.

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 07 paź 2013, 22:37

Zrobię inaczej. Podepnę go pod kompa, zobaczę co pokarze. Sprawdzę sam zapłon, żebym był pewny i napiszę co i jak jest

Awatar użytkownika
KORU
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 908
Rejestracja: 23 lis 2006, 14:32
Lokalizacja: EPWR

Post autor: KORU » 07 paź 2013, 22:38

U mnie przepustnica jest też lekko podniesiona.

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 07 paź 2013, 22:43

czyli to jest ok. reasumując trzeba koniecznie sprawdzić zapłon to na pewno, co komputer pokarze bo na spalanie gazu to tu już nic nie będzie miało znaczenia chyba.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl