Heya,
jak się okazało moje auto pali nie tylko baaardzo dużo gazu ale też benzyny (ten sam problem był ze starym silnikiem- wymieniony został jakieś dwa miesiące temu)
Zacząłem szukać, rozbierać dolot, sprawdzać czujniki i zauważyłem od razu, że przy wyłączonym silniku przepustnica jest nie całkiem zamknięta tzn. jak na nią patrzę to nie jest jakby pozioma tylko jakby trochę uchylona, tak powinno być?
Czego czepić się dalej, lambda zmieniona (gaz i tak I gen. więc nie ma to znaczenia), niebieski czujnik też, układ zapłonowy nowy (z rzeczy odpowiadających za spalanie chyba to)
[B4 ABT] przepustnica
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
schack pisze:Zacząłem szukać, rozbierać dolot, sprawdzać czujniki i zauważyłem od razu, że przy wyłączonym silniku przepustnica jest nie całkiem zamknięta tzn. jak na nią patrzę to nie jest jakby pozioma tylko jakby trochę uchylona, tak powinno być?
Tego się nie czepiaj, nastawnik przepustnicy nie cofa się po wyłączeniu zapłonu, a ostatnie jego położenie to ustawienie przepustnicy na tyle by silnik maił 850obr/min/
A spalanie Pb to norma, bo podczas jeżdżenia na LPG przestawiasz mapy, i pewnie błąd sondy wywala i wtrysku.
Twój problem znam, sprawdziłeś kont wyprzedzenia zapłonu na każdych obrotach? 1000?2000?3000?4000?
Ewidentnie ciężką nogę masz.
Zrób logi grupy 0000. Dynamiczne i statyczne.
Właśnie zapłon sprawdzał gazownik mówił, że kąt jest dobry, nie mam ciężkiej nogi na prawdę, powyżej 3 tysięcy obrotów nie wychodzę To nie jest spalanie w normie, 13 l pb i 18 gazu to dużo za dużo na obu paliwach moim zdaniem. Popytałem ludzi z tym samym silnikiem to średnio 12 gazu po mieście przy ekonomicznej jeździe wsysa.