Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 94r. avant ABK+LPG] Nie chce zapalic

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
zygfryd73
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 26 sty 2010, 14:09

[B4 94r. avant ABK+LPG] Nie chce zapalic

Post autor: zygfryd73 » 06 sty 2011, 11:53

Witam. Ma takie pytanie. Jest to moja 3 audi 80 i sie nie spotkałem jeszcze z czymś takim ze akumulator ma na tyle mocy ze bez problemu kręci rozrusznikiem a nie ma iskry na świecach. Czy to moze tylko w silnikach AKB tak jest że napięci akumalutora wystarczy na krecieniem rozrusznika a na nie ma tyle napięcia aby była iskra? Proszę o jakąś podpowiedz.

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 06 sty 2011, 12:28

Jeśli nie ma iskry a aku jest dobry to trzeba szukać usterki po stronie cewka-aparat zapłonowy-przewody WN-świeca.

Awatar użytkownika
Bibol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 404
Rejestracja: 23 lip 2007, 18:02
Lokalizacja: Dormagen

Post autor: Bibol » 06 sty 2011, 17:34

Bankowo padła Ci cewka, ja ostatnio to przerabiałem, przy odpaleniu silnik kręcił " bez gadania " i czuć było benzynkę, wykręcona świeca okazała się mokra, za cewkę firmy Bremi dałem 95zł + wysyłka.

zygfryd73
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 26 sty 2010, 14:09

Post autor: zygfryd73 » 06 sty 2011, 18:32

No ale cos takiego zdarzyło mi sie dwa razy w ciagu 2 miesiecy. We srode nie odpalił rano a potem podłaczyłem prostownik i juz za pierwszym razem zapalił tak ze cewka jest ok. To musi byc chyba wina akumulatora tylko mnie dziwi ze skoro słaby akumulator to nie powinien krecic rozrusznikiem. A on kreci a nie ma pradu na cewce.

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 06 sty 2011, 19:55

zygfryd73 pisze:A on kreci a nie ma pradu na cewce.
No właśnie "nie ma prądu na cewce" - sam napisałeś.

Awatar użytkownika
Bibol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 404
Rejestracja: 23 lip 2007, 18:02
Lokalizacja: Dormagen

Post autor: Bibol » 08 sty 2011, 00:22

Kolego, ja za nim cewka padła na dobre miałem takie objawy: kilkakrotnie w różnych odstępach czasu silnik po zgaszeniu nie dawał się odpalić, długo trza było kręcić i kulał to na jeden to na dwa cylindry, człek musiał się piłować rozrusznikiem żeby odpalić aż w końcu cewka padła śmiercią naturalną. Po za tym cewki w ABK mają tendencję do padania " z partyzanta " zgasisz silnik a rano już nie odpalisz.

A tak na marginesie to rozrusznik pochłania masę prądu w chwili kręcenia, jeżeli akumulator byłby wychechłany i ledwo kręcił no to wiadomo że będzie słaba iskra i " będzie ją zdmuchiwało " Jeżeli naładujesz akumulator i będzie on kręcił jak szalony i mimo wszystko Audi nie odpala to winna temu jest na bank cewka. Najłatwiej to wykręć świecę i sprawdź jaka jest iskra i czy w ogóle jest. Jak stary masz akumulator ??

zygfryd73
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 26 sty 2010, 14:09

Post autor: zygfryd73 » 08 sty 2011, 15:20

Akumlator chyba na wykonczeniu. Auto kupiłem w czerwcu 2008 w niemczech i do dzis działa a kiedy go kupił poprzedni własciciel to nie wiem. Pewnie chwile jeszcze wytrzyma i pasuje nowy nabyc.

zajchu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 20 cze 2010, 14:22
Lokalizacja: Korczyna -> RKR

Post autor: zajchu » 09 sty 2011, 15:54

jak rozrusznik kręci, pompa paliwowa buczy(podaje paliwo) a iskry brak na świecach to cewka amen :-/
ściągnij przewód pomiędzy kopułką zapłonową a cewką przy cewce przyłóż blisko końcówkę i zakręć rozrusznikiem, jak cewka padła to nie będzie iskry :-x

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 15 sty 2011, 21:16

a w abk są rozroszniki z przełożeniem "planetarnym" jak to nazywają i ciągnie mało prądu wiec jeśli aku bedzie słaby na tyle że cewka nie da iskry to rozrusznik jeszcze zakręci słabo bo słabo ale zakręci a iskry nie będzie.

Kecaj86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 01 lut 2013, 11:19
Lokalizacja: Radymno

Post autor: Kecaj86 » 07 paź 2013, 18:24

Witam nie chce zakładać nowego tematu ale mam podobny problem co kolega z tym że jadąc na gazie auto mi zgasło i później nie chciało mi odpalić ani na benzynie ani na gazie. Przejechałem około 10 km i wtedy mi zgasło. Mam silnik ABK 2.0 115 KM

koziolmc60
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 803
Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
Lokalizacja: Tomaszow Maz.

Post autor: koziolmc60 » 07 paź 2013, 22:07

Kecaj86 pisze:adąc na gazie auto mi zgasło i później nie chciało mi odpalić ani na benzynie ani na gazie
u mnie bylo identycznie i wymienilem swiece przewody WN kopulke i palec i to samo bylo i pewnego razu jak mi auto zdechlo podczas jazdy to dotknolem cewki to prawie mnie opazyla no i zainwestowalem 180zl w cewke i problem sie skonczyl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl