[2.0 ABK LPG] Przerywa, gaśnie, nie odpala
[2.0 ABK LPG] Przerywa, gaśnie, nie odpala
Witam Wszystkich
Panowie mam od pewnego czasu problem z audicą. W czasie jazdy zaczyna przerywać i gaśnie. Nie mogę przez jakiś czas odpalić po czym odpala normalnie. Dzisiaj odpaliłem brykę i chodziła przez ok 5 minut po czym zgasła. Nie wyłączając zapłonu podniosłem maskę i usłyszałem jak w kopułce cały czas przeskakuje iskra. Zdarłem kapturek z kopułki ten od cewki (ale przy kopułce) to mnie pokopało. Możliwe jest że to siedzi czujnik halla? Macie jakąś metodę na jego sprawdzenie? Pozdrawiam
Panowie mam od pewnego czasu problem z audicą. W czasie jazdy zaczyna przerywać i gaśnie. Nie mogę przez jakiś czas odpalić po czym odpala normalnie. Dzisiaj odpaliłem brykę i chodziła przez ok 5 minut po czym zgasła. Nie wyłączając zapłonu podniosłem maskę i usłyszałem jak w kopułce cały czas przeskakuje iskra. Zdarłem kapturek z kopułki ten od cewki (ale przy kopułce) to mnie pokopało. Możliwe jest że to siedzi czujnik halla? Macie jakąś metodę na jego sprawdzenie? Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 12 paź 2013, 23:27 przez master84, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jak odłączysz wtyczkę z halla (ostrożnie aby nie wyrwać gniazda z aparatu) i przestanie skakać iskra na raczej hall będzie.
Sprawdzenie czy czujnik Halla w aparacie zapłonowym daje sygnał:
Możesz też spróbować sprawdzić czy z Halla wychodzi sygnał masy na środkowym pinie (boczne to plus i minus które go zasilają). Ale używaj do tego tylko miernika bo jeśli podłączysz do niego żarówkę (nawet małą) z plusem to możesz go uszkodzić. Najlepiej wkłuć się igłą w środkowy pin, drugi koniec miernika podłączyć pod plus i ustawić na pomiar napięcia stałego. Teraz wystarczy powoli kręcić silnikiem najlepiej wrzucić wyższy bieg i popychać auto. Napięcie powinno pojawiać się znikać (tzn. 12V później 0V).
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
master84, zapoznaj się z tym -zanim-cos-tu-napiszesz-przeczytaj-nazy ... t9608.html
Cześć
Założyłem do ABK aparat zapłonowy od ABT. Odpaliłem auto bez problemu, trochę jest przymulone ale myślę że to kwestia regulacji zapłonu. Chciałem zapytać czy ta zamiana nie grozi spaleniem jakiegoś urządzenia? Ktoś napisał na forum że się nie da zamienić aparatów i nie będzie działać a jednak działa. W starym aparacie czujnik halla jest trochę inny bo na 2 śrubki. Ten który założyłem jest montowany na płytce z 4 śrubkami. zauważyłem że te okienka na tym dekielku co się obraca są nieco szersze w tym oryginalnym aparacie tj. od ABK. No cóż teraz kolejny krok to prawidłowe ustawienie zapłonu Co o tym wszystkim myślicie?
Pozdrawiam
Założyłem do ABK aparat zapłonowy od ABT. Odpaliłem auto bez problemu, trochę jest przymulone ale myślę że to kwestia regulacji zapłonu. Chciałem zapytać czy ta zamiana nie grozi spaleniem jakiegoś urządzenia? Ktoś napisał na forum że się nie da zamienić aparatów i nie będzie działać a jednak działa. W starym aparacie czujnik halla jest trochę inny bo na 2 śrubki. Ten który założyłem jest montowany na płytce z 4 śrubkami. zauważyłem że te okienka na tym dekielku co się obraca są nieco szersze w tym oryginalnym aparacie tj. od ABK. No cóż teraz kolejny krok to prawidłowe ustawienie zapłonu Co o tym wszystkim myślicie?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 13 paź 2013, 11:27 przez master84, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Dodatkową różnicą aparatów nawet w obrębie samych silników ABK jest fakt czy pochodzą sprzed '93 czy po.
Różnica polega na talerzyku pod palcem sterujący hallem. Starsze miały 4 przerwy oraz z jedną przerwą. Oba nie są zamienne.
Podejrzewam, że do starszej wersji ABK aparat z ABT dlatego podejdzie ponieważ będzie miał 4 przerwy na owym talerzyku.
Różnica polega na talerzyku pod palcem sterujący hallem. Starsze miały 4 przerwy oraz z jedną przerwą. Oba nie są zamienne.
Podejrzewam, że do starszej wersji ABK aparat z ABT dlatego podejdzie ponieważ będzie miał 4 przerwy na owym talerzyku.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Bzdury co nie którzy piszą. Hal to Hal nie ma różnicy czy od abk czy od abt zasada działania taka sama i sygnał taki sam.
Jeszcze gorsza bzdura abt miał tylko z 4 przerwami z jedną przerwą można spotkać tylko w ADA.Francis1982 pisze:Starsze miały 4 przerwy oraz z jedną przerwą
Ale jest jeden producent ECU wiec sygnał nie morze się różnic.aldi pisze:Ponadto do któregoś z tych silników było dwóch producentów więc może się różnić jeszcze bardziej.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 803
- Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
- Lokalizacja: Tomaszow Maz.