Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK LPG] Przerywa, gaśnie, nie odpala

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
master84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 30 maja 2008, 15:35
Lokalizacja: Krosno RK

[2.0 ABK LPG] Przerywa, gaśnie, nie odpala

Post autor: master84 » 08 paź 2013, 12:28

Witam Wszystkich
Panowie mam od pewnego czasu problem z audicą. W czasie jazdy zaczyna przerywać i gaśnie. Nie mogę przez jakiś czas odpalić po czym odpala normalnie. Dzisiaj odpaliłem brykę i chodziła przez ok 5 minut po czym zgasła. Nie wyłączając zapłonu podniosłem maskę i usłyszałem jak w kopułce cały czas przeskakuje iskra. Zdarłem kapturek z kopułki ten od cewki (ale przy kopułce) to mnie pokopało. Możliwe jest że to siedzi czujnik halla? Macie jakąś metodę na jego sprawdzenie? Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 12 paź 2013, 23:27 przez master84, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Lichy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 19 sie 2012, 14:38
Lokalizacja: Włoszczowa TLW

Post autor: Lichy » 08 paź 2013, 15:21

Było pełno tematów jak sprawdzić czujnik, użyj wyszukiwarki

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 08 paź 2013, 20:36

Jak odłączysz wtyczkę z halla (ostrożnie aby nie wyrwać gniazda z aparatu) i przestanie skakać iskra na raczej hall będzie.
Sprawdzenie czy czujnik Halla w aparacie zapłonowym daje sygnał:
Możesz też spróbować sprawdzić czy z Halla wychodzi sygnał masy na środkowym pinie (boczne to plus i minus które go zasilają). Ale używaj do tego tylko miernika bo jeśli podłączysz do niego żarówkę (nawet małą) z plusem to możesz go uszkodzić. Najlepiej wkłuć się igłą w środkowy pin, drugi koniec miernika podłączyć pod plus i ustawić na pomiar napięcia stałego. Teraz wystarczy powoli kręcić silnikiem najlepiej wrzucić wyższy bieg i popychać auto. Napięcie powinno pojawiać się znikać (tzn. 12V później 0V).

Awatar użytkownika
master84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 30 maja 2008, 15:35
Lokalizacja: Krosno RK

Post autor: master84 » 09 paź 2013, 13:15

Witam ponownie;) Mam pytanie: Czy aparat zapłonowy z ABT będzie pasował do ABK? Mam aparat zapłonowy na zapasie tyle że od silnika ABT. PS. Prawdopodobnie mam uszkodzonego halla i stąd te problemy a cewka sprawdzona i jest ok.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 09 paź 2013, 16:52


Awatar użytkownika
master84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 30 maja 2008, 15:35
Lokalizacja: Krosno RK

Post autor: master84 » 11 paź 2013, 12:48

Cześć
Założyłem do ABK aparat zapłonowy od ABT. Odpaliłem auto bez problemu, trochę jest przymulone ale myślę że to kwestia regulacji zapłonu. Chciałem zapytać czy ta zamiana nie grozi spaleniem jakiegoś urządzenia? Ktoś napisał na forum że się nie da zamienić aparatów i nie będzie działać a jednak działa. W starym aparacie czujnik halla jest trochę inny bo na 2 śrubki. Ten który założyłem jest montowany na płytce z 4 śrubkami. zauważyłem że te okienka na tym dekielku co się obraca są nieco szersze w tym oryginalnym aparacie tj. od ABK. No cóż teraz kolejny krok to prawidłowe ustawienie zapłonu ;) Co o tym wszystkim myślicie?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 13 paź 2013, 11:27 przez master84, łącznie zmieniany 1 raz.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 11 paź 2013, 18:34

Kiedyś sprawdzałem numery aparatów do ABT i ABK i różnią się literą na końcu. Ponadto do któregoś z tych silników było dwóch producentów więc może się różnić jeszcze bardziej.

Awatar użytkownika
Kamuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 359
Rejestracja: 19 maja 2011, 14:00
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Kamuś » 11 paź 2013, 19:16

Ja kiedyś też przerabiałem ten temat i wiem, że od ABT jest inny jak od ABK.

Awatar użytkownika
master84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 30 maja 2008, 15:35
Lokalizacja: Krosno RK

Post autor: master84 » 12 paź 2013, 09:32

OK to wiem że różni się literką na końcu. Tylko pytanie czy przez tą zamianę nic innego nie uszkodzę. Chodzi mi o charakterystykę działania aby były takie same-tych czujników halla. Może jest ktoś kto głębiej interesuje się elektromechaniką. Dziękuję za zainteresowanie.
Pozdrawiam :-)

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 12 paź 2013, 22:34

Dodatkową różnicą aparatów nawet w obrębie samych silników ABK jest fakt czy pochodzą sprzed '93 czy po.

Różnica polega na talerzyku pod palcem sterujący hallem. Starsze miały 4 przerwy oraz z jedną przerwą. Oba nie są zamienne.

Podejrzewam, że do starszej wersji ABK aparat z ABT dlatego podejdzie ponieważ będzie miał 4 przerwy na owym talerzyku.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 paź 2013, 22:50

Bzdury co nie którzy piszą. Hal to Hal nie ma różnicy czy od abk czy od abt zasada działania taka sama i sygnał taki sam.
Francis1982 pisze:Starsze miały 4 przerwy oraz z jedną przerwą
Jeszcze gorsza bzdura abt miał tylko z 4 przerwami z jedną przerwą można spotkać tylko w ADA.
aldi pisze:Ponadto do któregoś z tych silników było dwóch producentów więc może się różnić jeszcze bardziej.
Ale jest jeden producent ECU wiec sygnał nie morze się różnic.

Awatar użytkownika
master84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 30 maja 2008, 15:35
Lokalizacja: Krosno RK

Post autor: master84 » 13 paź 2013, 11:35

Jarewa po Twojej odpowiedzi jestem spokojniejszy. Silnik jak do tej pory nie przerwał pracy ani raz. W tygodniu będę miał stroboskop do ustawiania zapłonu to poustawiam wszystko jak należy. Dzięki za odpowiedź :-) hej

koziolmc60
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 803
Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
Lokalizacja: Tomaszow Maz.

Post autor: koziolmc60 » 13 paź 2013, 14:41

master84, tylko przed ustawieniem zaplonu niezapomnij sterownika zablokowac

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl