Coupe 1990 2,3 NG feniks ---> LPG out
Coupe 1990 2,3 NG feniks ---> LPG out
Witajcie..
Samochód zapewne znany z forum coupe
Historyja..
Jakis rok temu na lokalnym forum kolega klubowy chciał sprzedać swoją coupe...
W nocy przyśniło mi się, że kupie sobie ją, na części, zderzak, światła, el szyber, el, lustra, silnik. Cena była smieszna bo samochodzik wyrwałem za 1000 zł
Już w momencie odpalenia zakochałem się w dźwięku R5 z wydechem Remusa, podróż do domu.
Trochę nim pojeździłem i decyzja zapadła Zostaje! Samochód jest wyjątkowy i juz na dzień dzisiejszy jest pewnego rodzaju unikatem, podjąłem decyzję o odbudowie 100% ori
Wymieniłem olej płyny, i po ok 1,5 msc jazdy przezyłem szok... samochód nie bierze grama oleju, do mechanika pomiar ciśnienia na cylindrach i kolejny szok praktycznie każdy cylinder 12....Ciśnienie oleju na biegu jałowym w granicach 2 atm
Teraz trochę o samochodzie:
Silnik 2,3 NG + LPG spalanie Pb w granicach 10 /100 km w cyklu mieszanym, LPG ok 14-15
Automatyczne szyby napędzane rękoma
El. szyberdach
El lustra + podgrzewanie
Wspomaganie
hmmm i to chyba wszytko:
Stan początkowy
Silnik nie pracował równo na Pb
Każdy boczek drzwiowy z innego samochodu
Powgniatane progi
Ubytki lakieru
Podarte wnętrze
Luzy w zawieszeniu
Brak amortyzatorów
ITD
Hamulce stan opłakany
tylnia półka z otworami po głosnikach 25 cm
Nieopuszczając sie szyba kierowcy okazało się ze była podparta gustowną stolarka okienną
Stan na 12.09.2013
Wymienione 4 tarcze
Wymienie klocki
Wymienione łożyska
Regenerowane tylne zaciski
Nowy wydech środkowy
Nowe rury wydechu do tłumika końcowego Remusa
Uszczelki silnika
Pasek rozrządu
Filtry
Oleje
Tuleje tylnej belki
Nowe przednie wachacze wraz z sworzniami końcówkami itd
Uszczelki dolotu, wtrysków
Czarna tylna półka
Nowe boczki w kolorze ori tapicery
Pasowanie przednich świateł + dorabianie uchwytów
Tymczasowe poprawki lakiernicze + polerka lakieru przez lakiernika
Elektryczne szyby
Nowe sterowanie elektryki
Naprawa klamek, wkłądek
Renowacja kierownicy
Regeneracja odbłyśników
Polerka szkieł zespolaków
Dzis zakładam nowe listwy boczne
Plany na zimę 2013/2014
Nowa tapicerka (waham sie pomiędzy czarną skórą a kremową)
Nowe amortyzatory gazowe
Pelna lakierka samochodu
Nowe koło (w momencie słabości kupiłem do niej Borbet A8,5 cala jednak nie przemawia do mnei ta felga)
Nowa tylna klapa
Prawdopodobny demontaż LPG jednak koszt jazdy jest niższy więc może wleci BLOS
Koszta:
Samochód kosztował mnie ok 1000zł
Wydech ok 500zł
Poprawki lakiernicze i progi 250 zł
Tarcze, klocki, linka ręcznego, łozyska, zacisk, tuleje, końcówki sworznie itd ok 1500zł
Silnik paski, oleje filtry ok 500 zł
Elektryczne szyby boczki pólka 700 zł
A co będzie dalej nie wiadomo
Nakoniec kilka fotek
Zregenerowana kiera
Tutaj zdjęcie po wymontowaniu świateł, i prostowaniu listew, pasowaniu zderzaka
Gustowan stolarka drzwiowa poprzedniego właściela, w sumie wyjaśniło sie dlaczego szyba się nie opuszczałą
Pordzewiałe progi i listwy
Po powrocie od lakiernika z pomalowanymi progami przed poprawkami i polerką
Złożone przednie regenerowane światła razem z moim oczkiem w głowie glebą
No i na koniec kilka foteczek tego jak niunia wygląda dzis jeszcze na stalówkach ale w tym sezonie nie zakladam już alusów
Dziś miałem zajebiaszczy dzień, z synem wyskoczylismy do znajomego z innego klubu i za 250 zł tak za 250 zł powtórzę 250 zł
Wyrwałem
Klape tylna w stanie bdb w kolorze mojej puni
Dwa błotniki przednie świeżo co malowane w kolorze
Drzwi pasażera z listwa środkową w idealnym stanie
Popielniczkę od niepalacego nigdy!
Caly zestaw przełączników z zaślepkami, halo przód tyl, światła, szyba, abs, zaślepki
Pedal gazu nowy
Gościu ma na podwórku w stanie idealnym na części cabrio z 2,3 NG, i prawdopodobnie wezmę od niego cały silnik na przekładkę osprzętu do mojej coupety!!!
Od poniedziałku ruszaja dalsze pracę!
[ Dodano: 2013-09-22, 00:30 ]
Czy ktoś z forum był by wstanie pomódz mi ogarnąć AC??
[ Dodano: 2013-09-25, 18:27 ]
Dzis był świetny dzień razem z siostrzeńcem dzeilnei wlaczylismy z coupe
Założone nowe błotniki, drzwi, pełna elektryka, nowe boczki, pracy było z tym co niemiara, okazało się że coupeta nie była nigdy bita, blachy zdrowe, wszystkie śruby wykręciły się od razu
Przygotowywanie do zdjęcia błotnika
zwalony błotnik i zdrowe wnętrze
nowe drzwi juz na miejscu
tapicera i elektryka zrobione podłączone
Złożona w kupe, wszystkiekie przerwy ustawione
Teraz jutro pozostało założyć lampy, muszę dorobić dwa zaczepy reflektorów, później mycie, polereczka
Niestety okazało się że jeden z błotników jest od B4 i ma wycięte miejsce na kierunki ,więc zostaje mi do kupenie jakichś dymionych kierunków w błotnik
Zderzak już też pomalowany jutro pokazę całość
6.10.2013
Wywaliłem z samochodu, zło, przyczynę wszystkich problemów, zamulenia samochodu L P G.
Wyleciał cały układ zasilania, kolektory
Wleciała nowa pompa paliwowa z ASO, komplet uszczelek na wtryski, uszczelki kolektora, czujnik temperatury, ciśnienia oleju.
Panowie z Aso sprawdzili wtryski i są okej, prócz rozruchowego trochę leje więc profilaktycznie zamówiłem ori.
Teraz trzeba wszystko pospinać iw poniedziałek feniks się obudzi mam nadzieję
kilka foteczek z rozbióreczki silniczka
Samochód zapewne znany z forum coupe
Historyja..
Jakis rok temu na lokalnym forum kolega klubowy chciał sprzedać swoją coupe...
W nocy przyśniło mi się, że kupie sobie ją, na części, zderzak, światła, el szyber, el, lustra, silnik. Cena była smieszna bo samochodzik wyrwałem za 1000 zł
Już w momencie odpalenia zakochałem się w dźwięku R5 z wydechem Remusa, podróż do domu.
Trochę nim pojeździłem i decyzja zapadła Zostaje! Samochód jest wyjątkowy i juz na dzień dzisiejszy jest pewnego rodzaju unikatem, podjąłem decyzję o odbudowie 100% ori
Wymieniłem olej płyny, i po ok 1,5 msc jazdy przezyłem szok... samochód nie bierze grama oleju, do mechanika pomiar ciśnienia na cylindrach i kolejny szok praktycznie każdy cylinder 12....Ciśnienie oleju na biegu jałowym w granicach 2 atm
Teraz trochę o samochodzie:
Silnik 2,3 NG + LPG spalanie Pb w granicach 10 /100 km w cyklu mieszanym, LPG ok 14-15
Automatyczne szyby napędzane rękoma
El. szyberdach
El lustra + podgrzewanie
Wspomaganie
hmmm i to chyba wszytko:
Stan początkowy
Silnik nie pracował równo na Pb
Każdy boczek drzwiowy z innego samochodu
Powgniatane progi
Ubytki lakieru
Podarte wnętrze
Luzy w zawieszeniu
Brak amortyzatorów
ITD
Hamulce stan opłakany
tylnia półka z otworami po głosnikach 25 cm
Nieopuszczając sie szyba kierowcy okazało się ze była podparta gustowną stolarka okienną
Stan na 12.09.2013
Wymienione 4 tarcze
Wymienie klocki
Wymienione łożyska
Regenerowane tylne zaciski
Nowy wydech środkowy
Nowe rury wydechu do tłumika końcowego Remusa
Uszczelki silnika
Pasek rozrządu
Filtry
Oleje
Tuleje tylnej belki
Nowe przednie wachacze wraz z sworzniami końcówkami itd
Uszczelki dolotu, wtrysków
Czarna tylna półka
Nowe boczki w kolorze ori tapicery
Pasowanie przednich świateł + dorabianie uchwytów
Tymczasowe poprawki lakiernicze + polerka lakieru przez lakiernika
Elektryczne szyby
Nowe sterowanie elektryki
Naprawa klamek, wkłądek
Renowacja kierownicy
Regeneracja odbłyśników
Polerka szkieł zespolaków
Dzis zakładam nowe listwy boczne
Plany na zimę 2013/2014
Nowa tapicerka (waham sie pomiędzy czarną skórą a kremową)
Nowe amortyzatory gazowe
Pelna lakierka samochodu
Nowe koło (w momencie słabości kupiłem do niej Borbet A8,5 cala jednak nie przemawia do mnei ta felga)
Nowa tylna klapa
Prawdopodobny demontaż LPG jednak koszt jazdy jest niższy więc może wleci BLOS
Koszta:
Samochód kosztował mnie ok 1000zł
Wydech ok 500zł
Poprawki lakiernicze i progi 250 zł
Tarcze, klocki, linka ręcznego, łozyska, zacisk, tuleje, końcówki sworznie itd ok 1500zł
Silnik paski, oleje filtry ok 500 zł
Elektryczne szyby boczki pólka 700 zł
A co będzie dalej nie wiadomo
Nakoniec kilka fotek
Zregenerowana kiera
Tutaj zdjęcie po wymontowaniu świateł, i prostowaniu listew, pasowaniu zderzaka
Gustowan stolarka drzwiowa poprzedniego właściela, w sumie wyjaśniło sie dlaczego szyba się nie opuszczałą
Pordzewiałe progi i listwy
Po powrocie od lakiernika z pomalowanymi progami przed poprawkami i polerką
Złożone przednie regenerowane światła razem z moim oczkiem w głowie glebą
No i na koniec kilka foteczek tego jak niunia wygląda dzis jeszcze na stalówkach ale w tym sezonie nie zakladam już alusów
Dziś miałem zajebiaszczy dzień, z synem wyskoczylismy do znajomego z innego klubu i za 250 zł tak za 250 zł powtórzę 250 zł
Wyrwałem
Klape tylna w stanie bdb w kolorze mojej puni
Dwa błotniki przednie świeżo co malowane w kolorze
Drzwi pasażera z listwa środkową w idealnym stanie
Popielniczkę od niepalacego nigdy!
Caly zestaw przełączników z zaślepkami, halo przód tyl, światła, szyba, abs, zaślepki
Pedal gazu nowy
Gościu ma na podwórku w stanie idealnym na części cabrio z 2,3 NG, i prawdopodobnie wezmę od niego cały silnik na przekładkę osprzętu do mojej coupety!!!
Od poniedziałku ruszaja dalsze pracę!
[ Dodano: 2013-09-22, 00:30 ]
Czy ktoś z forum był by wstanie pomódz mi ogarnąć AC??
[ Dodano: 2013-09-25, 18:27 ]
Dzis był świetny dzień razem z siostrzeńcem dzeilnei wlaczylismy z coupe
Założone nowe błotniki, drzwi, pełna elektryka, nowe boczki, pracy było z tym co niemiara, okazało się że coupeta nie była nigdy bita, blachy zdrowe, wszystkie śruby wykręciły się od razu
Przygotowywanie do zdjęcia błotnika
zwalony błotnik i zdrowe wnętrze
nowe drzwi juz na miejscu
tapicera i elektryka zrobione podłączone
Złożona w kupe, wszystkiekie przerwy ustawione
Teraz jutro pozostało założyć lampy, muszę dorobić dwa zaczepy reflektorów, później mycie, polereczka
Niestety okazało się że jeden z błotników jest od B4 i ma wycięte miejsce na kierunki ,więc zostaje mi do kupenie jakichś dymionych kierunków w błotnik
Zderzak już też pomalowany jutro pokazę całość
6.10.2013
Wywaliłem z samochodu, zło, przyczynę wszystkich problemów, zamulenia samochodu L P G.
Wyleciał cały układ zasilania, kolektory
Wleciała nowa pompa paliwowa z ASO, komplet uszczelek na wtryski, uszczelki kolektora, czujnik temperatury, ciśnienia oleju.
Panowie z Aso sprawdzili wtryski i są okej, prócz rozruchowego trochę leje więc profilaktycznie zamówiłem ori.
Teraz trzeba wszystko pospinać iw poniedziałek feniks się obudzi mam nadzieję
kilka foteczek z rozbióreczki silniczka
Ostatnio zmieniony 06 paź 2013, 09:14 przez LUKASZdiy, łącznie zmieniany 3 razy.
Propsuje ten projekt :mrgreen: i życzę powodzenia w dalszych "modach" czyt. przywracanie autu ori wyglądu
Aż się serce cieszy że jeszcze są na tym świecie tacy wariaci jak Ty/My wszyscy którym auta nie służą tylko do tego żeby wozić nasze zady.
Stolarka drzwiowa roz...ała mi mózg http://s3.amazonaws.com/youthink/photos ... 1323954159
Aż się serce cieszy że jeszcze są na tym świecie tacy wariaci jak Ty/My wszyscy którym auta nie służą tylko do tego żeby wozić nasze zady.
Stolarka drzwiowa roz...ała mi mózg http://s3.amazonaws.com/youthink/photos ... 1323954159
Wczoraj kolejny doskonały dzien
udalo mi sie wyrwać cały zespół wtryskowy z działającego tylko na Pb nigdy nie widzącego LPg 2,3 NG cabrio
W tym tygodniu do auta wleci
nowy kolektor
wtryski
rozdzielacz
guma przeplywki
przewody wtryskow
czujniki
krokowiec
itd itd itd ze starego silnika zostanie sam słupek!!
Najwazniejsze jest to że komora silnikowa wróci do ori stanu, z bagażnika wyleci butla jupijajej i nie bedzie LPg
W miedzy czasie malowanie osłony rozrządu, do regeneracji poleciał alterenator + nowa elektronika
[ Dodano: 2013-09-27, 14:44 ]
mam już cały osprzęt wtrysku od poniedziałku ruszają prace
Złe LPG out !!!!!
Nowości pierwszy post
udalo mi sie wyrwać cały zespół wtryskowy z działającego tylko na Pb nigdy nie widzącego LPg 2,3 NG cabrio
W tym tygodniu do auta wleci
nowy kolektor
wtryski
rozdzielacz
guma przeplywki
przewody wtryskow
czujniki
krokowiec
itd itd itd ze starego silnika zostanie sam słupek!!
Najwazniejsze jest to że komora silnikowa wróci do ori stanu, z bagażnika wyleci butla jupijajej i nie bedzie LPg
W miedzy czasie malowanie osłony rozrządu, do regeneracji poleciał alterenator + nowa elektronika
[ Dodano: 2013-09-27, 14:44 ]
mam już cały osprzęt wtrysku od poniedziałku ruszają prace
Złe LPG out !!!!!
Nowości pierwszy post