Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 AAH] Gdzie jest ecu?

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 01 paź 2013, 16:39

no musialem to rozebrac aby wykonac przezbrojenie sciezek pod diesla, ale az tak sie nie zwracalem uwagi ktory pin jest uzywany w bc

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 09 paź 2013, 12:29

a jeszcze takie pytanko, czy jak BC chcę wpakować do V6, które pochodzi z innego silnika to nie muszę czegoś przełącząć?
nie znam sie na tym ale czy tutaj nie piszą czasem, że musi być konkretny układ zamknięty dla konkretnego motoru?
http://www.4ringe.de/bordc.htm

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 09 paź 2013, 14:29

Rychu82 pisze:wpakować do V6, które pochodzi z innego silnika to nie muszę czegoś przełącząć?
chyba niebardzo czytales temat "rezanie BC +manetka"

jedyne co to interesuje cie plytka kodowa i to wszystko, tam w temacie to pisze

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 09 paź 2013, 14:34

z tą płytką wiem, moją sprawdzałem i jest od V6........no szukam szukam czemu to mi nie bangla więc łapię każdy trop jaki mi się nawinie.....

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 09 paź 2013, 14:44

Rychu82 pisze:moją sprawdzałem i jest od V6
no cos nie bardzo jednak czytales, bo one tylko sa do okreslania jednostek czy golony/mile lub litry/km

co do nie dzialania, to
- sie upewnij miernikiem czy na kablu ktory wpiales w BC sie napiecie zwieksza jak dajesz gazu, a jak masz miernik z czestotliwoscia to nawet mozesz sprawdzic jego parametry tego sygnalu i porownac, ktos tam w tym temacie o rezaniu BC to opisal,

tu nie miejsce o dyskusji o BC

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 09 paź 2013, 14:51

no przyznaje, że nie pamietam z tą płytką o co dokładnie chodziło bo tylko sprawdziełem, czy moja jest OK .
dzięki Szara80tkaTdi, za trop do sprawdzenia BC jeszcze który to kabelek jak byspowiedział, albo w który pin jest wpięty, schematu też szukałem....bezowocnie
co do właściwego tematu, to tutaj ja i autor mamy podobny proble, innego "żywego" na ten temat niestety nie znalazłem

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 09 paź 2013, 15:03

jest to 10 pin z tej wtyczki w BC, tej czarnej, kabel zolty ale ktory to pin jest w kompie silnika to nawet chyba masz na tej stronie co podales linka, ja niewiem ktory to w V6

tam masz napisane:

KE-Jetronic: Kontakt "10"
Digifant: Kontakt "10 oder B8"
Multipoint Injection: Kontakt "11"
KE-Motronic: Kontakt "10"
Motronic: Kontakt "31"
Mono Motronic: Kontakt "11 oder 27"
Motronic: Kontakt "31"

w ogole l;udzie pisza o zoltym kablu z kompa silnika, i napewno opisali pod twoj silnik

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 09 paź 2013, 21:35

No ale to prosto stwierdzić po czyjej stronie to wina. Przy złym podłączeniu do ECU BC i tak będzie liczył średnia prędkość.

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 09 paź 2013, 22:36

Szara80tkaTdi, dzieki znowu, przejrzałem ścieżkę, niby wygląda OK.
Można pewnie sprawdzić puszczając impuls po tym pinie i na któryć dając napięcie i na jakiś mase...wtedy zobaczyć czy na wyświetlaczu coś się pojawia.
tylko jakie częstotliwości puścić przez ten 10? no i może ktoś ten schemat gdzieś widział żebym mógł to sprawdzić.

Jarewa, jeśli jest tak jak piszesz to powinno coś nie działać u mnie( u Ciebie pewnie też) w samym BC. A u Ciebie jakieś postępy są w rozwiązywaniu tego problemu?

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 09 paź 2013, 23:11

Rychu82 pisze:Można pewnie sprawdzić puszczając impuls po tym pinie i na któryć dając napięcie i na jakiś mase...wtedy zobaczyć czy na wyświetlaczu coś się pojawia.
to bodajze bedziesz musial to robic 15 razy na sekunde, napieciem okolo 1V, wiec nikle szanse aby ci to wyszlo, pozatym to wartosc dla biegu jalowego
Rychu82 pisze:no i może ktoś ten schemat gdzieś widział żebym mógł to sprawdzić.
a no jest nawet tu na forum, temat "schematy elektryczne" i to w jednym z mych postow, wrzucilem niedawno schemat pod AAH pin B11 kolor kabla zolty, pisalem ci to nawet na tej stronie wyzej, niewiem czy czytasz uwaznie - Multipoint Injection: Kontakt "11"

dodatkowo jest na necie poradnik pod BC do a80 - "ACBC Audi80 B3B4 pl"

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 10 paź 2013, 10:21

troche mi sie rozjaśniło po zassaniu "ACBC Audi80 B3B4 pl", ze schematów z Twoich tematów, znalazłem płytkę licznika, przez co mogłem się dowiedzieć gdzie dać + i - na BC (przy ekranie dwie wystające wsuwki) niestyty samo podanie + i - nie poskutkowało zaświeceniem sie wyświetlacz.
pytanie1. gdzie jeszcze mam dać napięcie aby w ogóle zaświecił się BC
pyt 2. co sie stanie jak pin10 potraktuje stałym prądem 1,5 V (i tak sprawdze :)
pytanie 3
Szara80tkaTdi pisze:wrzucilem niedawno schemat pod AAH pin B11
ngdzie to jest bo naprawdę nie mogę tego znależć

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 10 paź 2013, 11:27

jest taki temat [B4 1Z]Rezanie AC / BC + Manetka https://audi80.pl/b4-1zrezanie-ac-bc ... t12677.htm od ktorego kazdy powinien zaczac plus poradnik co podalem wczesniej, bez tego jezeli ktos sie nie orientuje to bedzie sie pytal w kolko o to samo i nic nie skapuje

tam na ostatniej stronie (czyli 49) wlasnie niedawno komus pokazalem jakie piny wykorzystac aby sie choc pokazalo 000

jesli chodzi o schematy to juz pisalem wyzej chyba z 2 razy jest temat [All] Schematy instalacji elektrycznej https://audi80.pl/all-schematy-insta ... t34012.htm i na drugiej stronie jest w polwie moj post z duza iloscia schematow i jest tez silnik AAH

jezeli potraktuijesz napieciem stalym BC to nic sie nie stanie, BC zrozumie ze silnik jest zgaszony i cyferki nie rusza, aby sie cyferki zmienialy musi byc napiecie zmienne

jezeli po tych wszystkich zabiegach BC nic ni pokaze no to szykuj sie na niemila wiadomosc

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 12 paź 2013, 11:40

no dobra to ja też poległem, sprawdzilem tylko czy czy na pewno mam sygnal obrotów pod pin10 poprowadzony, no i jestem wpiety jak na foto czyli pod żółtyObrazek

a jak dorwe działający BC na przykład z wylanym wyświetlaczem, to czy przełożenie mojego jest do zrobienia w taki sposób żeby nic się nie rozleciało, czy to jakieś lutowanie i wyskakujące sprężyny?

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 12 paź 2013, 11:46

Rychu82 pisze:a jak dorwe działający BC na przykład z wylanym wyświetlaczem, to czy przełożenie mojego jest do zrobienia w taki sposób żeby nic się nie rozleciało, czy to jakieś lutowanie i wyskakujące sprężyny?
bezproblemowe przynajmniej przy tych 3ech sztukach co mialem w rekach


a nawet z 100 mozesz zapodac wyswietlacz, bo kiedys ubrata sie przekladalo

no i najwazniejsze, te podlaczenie pod zolty kabelek musi byc 100% pewne, zadnego ani luzu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl