Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi Avant 2.2T Q]rodzinne kombi, MTM

Prezentacja w/w od 1991 do 1996.
Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 04 paź 2013, 08:40

Sagem:
potrzebuje pewnego info ( nie od sąsiada który mówił że przeczytał w komentarzach na wp :-P ) czy wewnętrzne przeguby tylne od 2.3 NG avanta wraz z półosiami pasują w dyferencjał od sedana 2.3 NG quattro, bo jak wiemy zewnętrzne przeguby są inne, bo avant ma duże łożyska a sedan małe?
Tylko Coupe ma małe łożysko z tyłu, sedan i avant mają duże łożysko w ABY.
Druga sprawa:
- W Coupe tylne półośki różnią się tylko wewnętrznym przegubem. S2 ma 108, a reszta 100. Wałki są takie same tylko różnią się ilością i wielkością zębów od wewnętrznej (kiedyś to liczyłem).
Jeśli chodzi o Twój przypadek to wielkość przegubu determinuje flansza dyferencjału.
Powiedz jaki masz dyfer.
Ale na Twoim miejscy szukałbym wałków pod przegub 108, łatwiej później przejść na torsena.

A teraz moje pytanie:
Macie porobione wymiary piast? I co było bazą?
Zdrówka.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 04 paź 2013, 20:25

Mały UP, żeby nie było że nic nie robię. :-P :-P :-P

Nowe przeguby wewnętrzne tylne + kolektorek wodny ABY.
Obrazek
keczy pisze:
Przemo95 pisze:A jakieś plany masz, czy będzie seria?
Pierwszy wpis. <rotfl>
Hehe, zdecydowanie seria. :->
zserty pisze:Tylko Coupe ma małe łożysko z tyłu, sedan i Avant mają duże łożysko w ABY.
Druga sprawa:
- W Coupe tylne półośki różnią się tylko wewnętrznym przegubem. S2 ma 108, a reszta 100. Wałki są takie same tylko różnią się ilością i wielkością zębów od wewnętrznej (kiedyś to liczyłem).
Dokładnie, co do Coupe to znam temat i nie ma co go drążyć, bo nic mi nie da.
zserty pisze:Jeśli chodzi o Twój przypadek to wielkość przegubu determinuje flansza dyferencjału.
Powiedz jaki masz dyfer.
Dokładnie, teraz już wiem, że Sedan i Avant ma inne nawet dyfry, a widzisz, jak bym to wiedział jak zmieniałem napęd na pewno dawcą był by Avant, teraz przez to mam masę wydatków i problemów.
Ja mam dyfer obecnie AZD czyli przeguby 90 mm, a zakładam półosie z przegubami na duże łożysko, więc przegub od strony dyfra musi być 100 mm, więc zakupiłem dyfer AZC (100 mm) z Avanta i to mi się zgra.
zserty pisze:Ale na Twoim miejscy szukałbym wałków pod przegub 108, łatwiej później przejść na Torsen'a.
Już za późno, pokupowałem sporo gratów i je odnowiłem, niektóre są nowe. Skoro zawieszenie z Sedana wytrzymywało 2.2T z MTM'em, więc te z Avanta na pewno póki co da sobie radę, tym bardziej że będzie złożone na nowo, no i będzie to mix S2/B4. A w dalszych planach mam zamiar zakupu S2 na przeszczep części, ale do tego daleka droga.
zserty pisze:Macie porobione wymiary piast? I co było bazą?
Nie mierzyłem piast. Dzięki uprzejmości dobrego kolegi miałem na wzór oryginalną piastę S2 i do jej wymiaru wszystko było poprawione. Moja obecna ma identyczne wymiary jak piasta S2, z tym że jest o 2 mm bardziej w głąb auta.

Pozdro. ;-)
Ostatnio zmieniony 04 lis 2013, 18:20 przez sagem, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 04 paź 2013, 20:36

zserty napisał/a:
Ale na Twoim miejscy szukałbym wałków pod przegub 108, łatwiej później przejść na torsena.


Już za późno, pokupowałem sporo gratów i je odnowiłem, niektóre są nowe. Skoro zawieszenie z Sedana wytrzymywało 2.2T z MTM'em, więc te z avanta na pewno póki co da sobie radę, tym bardziej że będzie złożone na nowo, no i będzie to mix s2/b4. A w dalszych planach mam zamiar zakupu S2 na przeszczep części, ale do tego daleka droga...
Nie jest zapóźno. Kupuj wałki z przegubem 108, bo potem jak kupisz torsena z flanszami z V8 to podejdą P&P, a tak bdziesz kombinował z podkładkami albo tuningował flasze.
Ja mam dyfer 100, torsena z flaszami 108 i pałki z S2.
Zrób tak samo, bo później znów będziesz szukał i niepotrzebnie kasę wydawał.

2. Ale jakiej piasty użyłeś do przetoczenia? Z jakiego auta? PW?
Zdrówka.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 09 paź 2013, 19:00

zserty pisze:Nie jest za późno. Kupuj wałki z przegubem 108, bo potem jak kupisz Torsen'a z flanszami z V8 to podejdą P&P, a tak będziesz kombinował z podkładkami albo tuningował flasze.
Ja mam dyfer 100, Torsen'a z flanszami 108 i pałki z S2.
Zrób tak samo, bo później znów będziesz szukał i niepotrzebnie kasę wydawał.
Zobaczymy, na razie kupiłem półosie na przeguby 100 mm. :-/
zserty pisze:2. Ale jakiej piasty użyłeś do przetoczenia? Z jakiego auta? PW?
Poleciało. ;-)

EDIT

Malutki UP, przygotowywanie zawieszenia do montażu.

Codziennie wieczorami małymi kroczkami coś tam się dłubie. Przez ostatnie trzy dni zajmowałem się dyferencjałem, został wyczyszczony, wyskrobany, oszlifowany, zagruntowany i pomalowany, wszystko w czerń. Wyczyszczona pompka, wężyki, kable.
Czekam jeszcze na olej, wymiana i tylne zawieszenie mogę zakładać.
Tylne półosie mają nowe przeguby, osłony i lakier.
Obrazek

Udało się też sposobem ogarnąć kółeczko linki w kolektorze.
Obrazek, Obrazek

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 04 lis 2013, 18:31 przez sagem, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Harry71
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 672
Rejestracja: 25 gru 2009, 10:38
Lokalizacja: DW

Post autor: Harry71 » 09 paź 2013, 22:17

kroćce do podcisnien do kolektora dorobiles

Awatar użytkownika
DeS
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 780
Rejestracja: 04 paź 2007, 00:09
Imię: Paweł
Model: Audi A8
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: DeS » 09 paź 2013, 22:46

Tyle monet za ten piękny napis i on nie jest kompletny?? :shock:

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 09 paź 2013, 22:48

Harry71 pisze:kroćce do podcisnien do kolektora dorobiles
W piątek będę ogarniał, okazało się że nie trzeba płacić 16zł za sztukę bo można po 1.80zł :-D
DeS pisze:Tyle monet za ten piękny napis i on nie jest kompletny?? :shock:
Niestety Panie, trzeba dokupić gniazda wtryskiwaczy, kółeczko za bagatela 136PLN i króćce 3x małe i 1x duże, blaszka do kołnierza linki i kolanko do krokowca w komplecie ;-)

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 09 paź 2013, 22:56

Ile złotówek ten MTM ?

EDIT :

sporo :lol:

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 11 paź 2013, 22:55

Harry71 pisze:Króćce do podciśnień do kolektora dorobiłeś.
"Pacz no majster", ba, nawet poradziłem się Twoich rad, i oto jest:

Kompletny i gotowy do montażu MTM. :-D
Obrazek, Obrazek

<piwo>
Ostatnio zmieniony 04 lis 2013, 18:39 przez sagem, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 11 paź 2013, 23:30

Ja nadal nie moge uwierzyć, że to auto będzie zimą pod kocem... Tyle roboty, tyle serca, kasy i czasu...a ten go w szlafrok chce zapakować i ma się kisić do wiosny... :mrgreen:


BTW...ciekaw jestem co Ty zrobisz z tym czasem jak już ukończysz ten prodżekt, który bądź co bądź jest...przeqr ten tego :-)

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 11 paź 2013, 23:46

bloku pisze: Ja nadal nie moge uwierzyć, że to auto będzie zimą pod kocem... Tyle roboty, tyle serca, kasy i czasu...a ten go w szlafrok chce zapakować i ma się kisić do wiosny... :mrgreen:
Mordo, to auto za mojej kadencji nigdy zimy nie widziało, jak nie musiało :-P
bloku pisze:BTW...ciekaw jestem co Ty zrobisz z tym czasem jak już ukończysz ten prodżekt, który bądź co bądź jest...przeqr ten tego :-)
Haha, z jakim czasem? Ja już od roku nie mam ani jednej niedzieli wolnej a Ty mi mówisz o nadmiarze czasu? ziom :lol:
Jak u siebie ogarnę wstępnie te grubsze rzeczy, które pochlaniają najwiecęj kasy to na pierwszy ogień muszę zrobić silnik w coupe i ją całą oddać do malowania, potem będę mógł coś robić. Ale to plany trochę odległe więc nic nie będę zdradzał ;-) Na pewno nie będę lezał:)

Awatar użytkownika
Mortiis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 729
Rejestracja: 24 lis 2009, 00:13
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Mortiis » 12 paź 2013, 08:09

sagem, masz czas żeby się schlać? :-P

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 12 paź 2013, 08:52

sagem pisze:Haha, z jakim czasem? Ja już od roku nie mam ani jednej niedzieli wolnej a Ty mi mówisz o nadmiarze czasu? ziom
Nadmiaru to nikt nie ma. Ale usprawiedliłeś się Coupe :mrgreen:

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 13 paź 2013, 13:18

Panowie, doradźcie,

jestem na etapie poszukiwania i w niedługim czasie zakupu opon na moje 18calowe felgi, jak ktoś nie wie szerokość 8J. I teraz rozważam chyba tylko dwie opcje, 215/40 która mnie przekonuje, jednakowóż w tym rozmiarze jest średni wybór i pomyślałem też o 215/45, tylko czy nie będzie za dużo "mięsa" ?
Co sądzicie, i co będzie lepiej wyglądało, głównie chodzi mi o aspekt wizualny. 225 chyba nie biorę pod uwagę bo będzie za szeroko.

Pozdro

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 13 paź 2013, 13:24

Jak dla mnie na 8.5 nawet 215/40 jest źle. Więc ja polecam 215/35.

Zablokowany

Wróć do „Audi 80/90 - B4.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl