potrzebuje pewnego info ( nie od sąsiada który mówił że przeczytał w komentarzach na wp ) czy wewnętrzne przeguby tylne od 2.3 NG avanta wraz z półosiami pasują w dyferencjał od sedana 2.3 NG quattro, bo jak wiemy zewnętrzne przeguby są inne, bo avant ma duże łożyska a sedan małe?
Tylko Coupe ma małe łożysko z tyłu, sedan i avant mają duże łożysko w ABY.
Druga sprawa:
- W Coupe tylne półośki różnią się tylko wewnętrznym przegubem. S2 ma 108, a reszta 100. Wałki są takie same tylko różnią się ilością i wielkością zębów od wewnętrznej (kiedyś to liczyłem).
Jeśli chodzi o Twój przypadek to wielkość przegubu determinuje flansza dyferencjału.
Powiedz jaki masz dyfer.
Ale na Twoim miejscy szukałbym wałków pod przegub 108, łatwiej później przejść na torsena.
A teraz moje pytanie:
Macie porobione wymiary piast? I co było bazą?
Zdrówka.
Nowe przeguby wewnętrzne tylne + kolektorek wodny ABY.
keczy pisze:
Przemo95 pisze:A jakieś plany masz, czy będzie seria?
Pierwszy wpis. <rotfl>
Hehe, zdecydowanie seria. :->
zserty pisze:Tylko Coupe ma małe łożysko z tyłu, sedan i Avant mają duże łożysko w ABY.
Druga sprawa:
- W Coupe tylne półośki różnią się tylko wewnętrznym przegubem. S2 ma 108, a reszta 100. Wałki są takie same tylko różnią się ilością i wielkością zębów od wewnętrznej (kiedyś to liczyłem).
Dokładnie, co do Coupe to znam temat i nie ma co go drążyć, bo nic mi nie da.
zserty pisze:Jeśli chodzi o Twój przypadek to wielkość przegubu determinuje flansza dyferencjału.
Powiedz jaki masz dyfer.
Dokładnie, teraz już wiem, że Sedan i Avant ma inne nawet dyfry, a widzisz, jak bym to wiedział jak zmieniałem napęd na pewno dawcą był by Avant, teraz przez to mam masę wydatków i problemów.
Ja mam dyfer obecnie AZD czyli przeguby 90 mm, a zakładam półosie z przegubami na duże łożysko, więc przegub od strony dyfra musi być 100 mm, więc zakupiłem dyfer AZC (100 mm) z Avanta i to mi się zgra.
zserty pisze:Ale na Twoim miejscy szukałbym wałków pod przegub 108, łatwiej później przejść na Torsen'a.
Już za późno, pokupowałem sporo gratów i je odnowiłem, niektóre są nowe. Skoro zawieszenie z Sedana wytrzymywało 2.2T z MTM'em, więc te z Avanta na pewno póki co da sobie radę, tym bardziej że będzie złożone na nowo, no i będzie to mix S2/B4. A w dalszych planach mam zamiar zakupu S2 na przeszczep części, ale do tego daleka droga.
zserty pisze:Macie porobione wymiary piast? I co było bazą?
Nie mierzyłem piast. Dzięki uprzejmości dobrego kolegi miałem na wzór oryginalną piastę S2 i do jej wymiaru wszystko było poprawione. Moja obecna ma identyczne wymiary jak piasta S2, z tym że jest o 2 mm bardziej w głąb auta.
Pozdro.
Ostatnio zmieniony 04 lis 2013, 18:20 przez sagem, łącznie zmieniany 1 raz.
zserty napisał/a:
Ale na Twoim miejscy szukałbym wałków pod przegub 108, łatwiej później przejść na torsena.
Już za późno, pokupowałem sporo gratów i je odnowiłem, niektóre są nowe. Skoro zawieszenie z Sedana wytrzymywało 2.2T z MTM'em, więc te z avanta na pewno póki co da sobie radę, tym bardziej że będzie złożone na nowo, no i będzie to mix s2/b4. A w dalszych planach mam zamiar zakupu S2 na przeszczep części, ale do tego daleka droga...
Nie jest zapóźno. Kupuj wałki z przegubem 108, bo potem jak kupisz torsena z flanszami z V8 to podejdą P&P, a tak bdziesz kombinował z podkładkami albo tuningował flasze.
Ja mam dyfer 100, torsena z flaszami 108 i pałki z S2.
Zrób tak samo, bo później znów będziesz szukał i niepotrzebnie kasę wydawał.
2. Ale jakiej piasty użyłeś do przetoczenia? Z jakiego auta? PW?
Zdrówka.
zserty pisze:Nie jest za późno. Kupuj wałki z przegubem 108, bo potem jak kupisz Torsen'a z flanszami z V8 to podejdą P&P, a tak będziesz kombinował z podkładkami albo tuningował flasze.
Ja mam dyfer 100, Torsen'a z flanszami 108 i pałki z S2.
Zrób tak samo, bo później znów będziesz szukał i niepotrzebnie kasę wydawał.
Zobaczymy, na razie kupiłem półosie na przeguby 100 mm.
zserty pisze:2. Ale jakiej piasty użyłeś do przetoczenia? Z jakiego auta? PW?
Poleciało.
EDIT
Malutki UP, przygotowywanie zawieszenia do montażu.
Codziennie wieczorami małymi kroczkami coś tam się dłubie. Przez ostatnie trzy dni zajmowałem się dyferencjałem, został wyczyszczony, wyskrobany, oszlifowany, zagruntowany i pomalowany, wszystko w czerń. Wyczyszczona pompka, wężyki, kable.
Czekam jeszcze na olej, wymiana i tylne zawieszenie mogę zakładać.
Tylne półosie mają nowe przeguby, osłony i lakier.
Udało się też sposobem ogarnąć kółeczko linki w kolektorze. ,
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 04 lis 2013, 18:31 przez sagem, łącznie zmieniany 2 razy.
Harry71 pisze:kroćce do podcisnien do kolektora dorobiles
W piątek będę ogarniał, okazało się że nie trzeba płacić 16zł za sztukę bo można po 1.80zł
DeS pisze:Tyle monet za ten piękny napis i on nie jest kompletny?? :shock:
Niestety Panie, trzeba dokupić gniazda wtryskiwaczy, kółeczko za bagatela 136PLN i króćce 3x małe i 1x duże, blaszka do kołnierza linki i kolanko do krokowca w komplecie
Ja nadal nie moge uwierzyć, że to auto będzie zimą pod kocem... Tyle roboty, tyle serca, kasy i czasu...a ten go w szlafrok chce zapakować i ma się kisić do wiosny... :mrgreen:
BTW...ciekaw jestem co Ty zrobisz z tym czasem jak już ukończysz ten prodżekt, który bądź co bądź jest...przeqr ten tego
bloku pisze:
Ja nadal nie moge uwierzyć, że to auto będzie zimą pod kocem... Tyle roboty, tyle serca, kasy i czasu...a ten go w szlafrok chce zapakować i ma się kisić do wiosny... :mrgreen:
Mordo, to auto za mojej kadencji nigdy zimy nie widziało, jak nie musiało
bloku pisze:BTW...ciekaw jestem co Ty zrobisz z tym czasem jak już ukończysz ten prodżekt, który bądź co bądź jest...przeqr ten tego
Haha, z jakim czasem? Ja już od roku nie mam ani jednej niedzieli wolnej a Ty mi mówisz o nadmiarze czasu? ziom :lol:
Jak u siebie ogarnę wstępnie te grubsze rzeczy, które pochlaniają najwiecęj kasy to na pierwszy ogień muszę zrobić silnik w coupe i ją całą oddać do malowania, potem będę mógł coś robić. Ale to plany trochę odległe więc nic nie będę zdradzał Na pewno nie będę lezał:)
jestem na etapie poszukiwania i w niedługim czasie zakupu opon na moje 18calowe felgi, jak ktoś nie wie szerokość 8J. I teraz rozważam chyba tylko dwie opcje, 215/40 która mnie przekonuje, jednakowóż w tym rozmiarze jest średni wybór i pomyślałem też o 215/45, tylko czy nie będzie za dużo "mięsa" ?
Co sądzicie, i co będzie lepiej wyglądało, głównie chodzi mi o aspekt wizualny. 225 chyba nie biorę pod uwagę bo będzie za szeroko.