Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2,3NG remont ]demontaż LPG, nowy wtrysk mechaniczny problem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
LUKASZdiy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 20 paź 2008, 12:23

Post autor: LUKASZdiy » 09 paź 2013, 18:03

Wszytkie tropy do tej pory okazały się być nieprawdziwe

Wymieniłem regulator napięcia ladowanie prawie 14 V
pompa paliwa daje tak duże cisnienei iż po odkręceniu powrotu z wtrysku o 1/8 obrotu paliwo zaczęło sikać na wszystkie strony notabene wziąłem sobie prysznic z etyliny ;)

Później zacząłem odłączać poszczególne wtyczki ale z tego juz nagrałem filmik z komentarzem, oczywiście profesjonalny lektor niesety plik wrzucam na youtuba wiec zajmie to dłuższa chwilkę





Ciekawe jest zachowanie korkowca, sprawdzalem na dwóch silniczkach z czego jeden nówka z ASO, chyba że jego praca faktycznie zaczyna się dopiero po chwili od odpalenia

[ Dodano: 2013-10-09, 18:54 ]
Czytam czytam czytam i czytam, podmieniłem nastawnik ciśnienia na element z poprzedniego wtrysku i bez zmian.

Pobawiłem się także z odłączaniem poszczególnych cylindrów i powiem szczerze ze większej zmiany z nie obserwuje w działaniu silnika gdy nie ma jednego z przewodów WN.
Psikałem na nie wodą i żaden nie jest przebity.
Samochód na LPg do konca pracował idealnie więc nie chce mi sie wierzyć w usterke ukladu zapłonowego.
Czy jakies rady jak sprawdzić układ zapłonowy???

[ Dodano: 2013-10-09, 18:56 ]
Odłaczylem także wtyczke od wtrysku rozruchowego bo podejżewałem że może jest on non stop otwarty i zalewa ale nie ma różnicy w pracy na PB

[ Dodano: 2013-10-09, 19:09 ]
i jeszcze jedno info silnik zachowuje sie identycznie na podłączonym czujniku temperatury jak i odlaczonym

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 09 paź 2013, 19:53

LUKASZdiy pisze:pompa paliwa daje tak duże cisnienei iż po odkręceniu powrotu z wtrysku o 1/8 obrotu paliwo zaczęło sikać na wszystkie strony
To może nie powrót odkręciłeś. Na przewodzie powrotnym nie powinno być większego ciśnienia.

Jaką wtyczkę odłączyłeś pod koniec (czas 3:45)? Bo nie było widać.

Sprawdź miernikiem czy działa styk zamknięcia przepustnicy (wtyczka obok przepustnicy). W poradniku: https://docs.google.com/file/d/0B_ZOP1d ... sp=sharing jest opisane jak to zrobić gdybyś nie wiedział.

Silnik trochę kuleje tak jakby nie chodził na któryś gar. Ale jak sprawdzałeś zdejmując kable i nie znalazłeś niepracującego cylindra to może być coś z mieszanką.

Próbowałeś już kręcić śrubką od regulacji składu mieszanki w przepływomierzu? Może problem z wkręcanie się na obroty i tą kulawą pracą silnika na biegu jałowym tkwi w regulacji...
Ostatnio zmieniony 11 paź 2013, 11:12 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.

LUKASZdiy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 20 paź 2008, 12:23

Post autor: LUKASZdiy » 09 paź 2013, 22:05

jeszcze raz dziekuję za pomoc

sądziłem iż będzie łatwiej i skonczy sie na przełożeniu kompletnego wtrysku z działajacego samochodu plan na jutro jest taki:

regulacja talerzyka bo mam kolo 2,2 mm
wymiana swiec, kabli, kopulki, palca na nowe
regulacja potencjometra ramienia przepływomierza
sprawdzenie działania układu wolnych obrotów
ustawienie zapłonu na 15 stopniprzy pomocy lampy stroboskopowej
jeżeli te prace nie dadzą zadowalajacego efektu zaczne kręcić sróba mieszanki, jheżeli dobrze kojaże to ta sróba jest pomiedzy guma przepływki a kopulką rozdzielacza, taka mała dziurka na imbusik??
Jeżeli spowoduje to poprawe pracy silnika wtedy udam sie na stacje diagnostyczna i wykonam regulację na analizatorze spalin,czy jeszcze jakis punkt pominałem?
3,45
Co do wtyczki którawyciagnałem w tym momecnie na filmie 3,45 to wtyczka od aparatu zapłonowego

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 09 paź 2013, 22:38

LUKASZdiy pisze:przepływki a kopulką rozdzielacza, taka mała dziurka na imbusik??
Tak to ta. Jak nie chcesz kręcić tą śrubką to na wolnych obrotach możesz ręką popchnąć albo pociągnąć "wahadło" w przepływomierzu po wyciągnięciu filtra powietrza.

Zobacz czy nie ssie ci lewego powietrza przez uszkodzoną rurkę odmy.

LUKASZdiy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 20 paź 2008, 12:23

Post autor: LUKASZdiy » 11 paź 2013, 09:13

Wszystkie weże są nowe, i kwestie lewego powietrza wyeliminowałem samostartem ;)

Układ regulacji wolnych obrotów działa, sprawdziłem ch-ki
czujnika temperatury, tak z ciekawości od czego jest czujnik w króćcu wodnym tam gdzie jest temperaturowy od spodu?
silniczek krokowy działa prawidłowo po dołączeniu wtyczki obroty wzrastają.

talerzyk idealnie 1,9 mm z zachowaniem dokladności do 00,00000000001 miejsca po przecinku
Nie bardzo wiem na czym sprawdzić to napięcie zależne od kąta wychylenia klapy przepływki o którym mowa jest w instrukcji o radzeniu sobie z problemem falowania wolnych obrotów który zassałem z centrum.

Co do tej sróbki pomiedzy wtryskiem a guma przepływki to ja tam wkładając imbusik nie mogę nic podregulować, wygląda na to iż jest tam chyba jakaś śruba 12

Jeżeli ktoś mógłby mi przyblizyć zasadę regulacji składu mieszanki w NG ?

Dzis wymienei jeszcze raz kable zaplonowe na jakies markowe ...

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 11 paź 2013, 11:28

LUKASZdiy pisze:czujnika temperatury, tak z ciekawości od czego jest czujnik w króćcu wodnym tam gdzie jest temperaturowy od spodu?
Jest od wskaźnika temperatury na desce (3 lub 4 pinowy).
LUKASZdiy pisze:Nie bardzo wiem na czym sprawdzić to napięcie zależne od kąta wychylenia klapy przepływki o którym mowa jest w instrukcji o radzeniu sobie z problemem falowania wolnych obrotów który zassałem z centrum.
To napięcie na potencjometrze przepływomierza. Podłączasz się do wtyczki 3 pinowej z boku przepływomierza do środkowego pinu i jednego ze skrajnych (tego skrajnego na którym napięcie będzie wzrastać w miarę otwierania klapy przepływomierza). Oczywiście podłączasz się do podłączonej wtyczki.
LUKASZdiy pisze:Co do tej sróbki pomiedzy wtryskiem a guma przepływki to ja tam wkładając imbusik nie mogę nic podregulować, wygląda na to iż jest tam chyba jakaś śruba 12

Jeżeli ktoś mógłby mi przyblizyć zasadę regulacji składu mieszanki w NG ?
Może masz jeszcze nie odplombowany ten otwór do regulacji. A jeśli był to miejsce na imbus mogło zostać zatkane brudem. Zobacz na swoim starym przepływomierzu, jak nie dojdziesz to poszukam u siebie pozostałości po jakimś rozdzielaczu i sprawdzę.

Regulację najlepiej robić gdy ma się sprawną sondę. Zanim zaczniesz odłącz wtyczkę od różnicowego regulatora ciśnienia paliwa.
Jeśli masz napięcie od 0,7 do 1V na sondzie to masz za bogato i skręcasz aż spadnie na 0-0,3V. Jeśli skręciłeś albo już miałeś niższe napięcie to powoli rozkręcasz aż będziesz miał to wyższe i wtedy się zatrzymujesz. Wtedy po podłączeniu praca różnicowego regulatora ciśnienia paliwa powinna mieścić się w zakresie -20mA do 20mA.
Zamiast na napięcie z sondy można regulować na natężenie prądu właśnie w tym regulatorze aby praca oscylowała w okolicy 0mA. Choć wg mnie nie zawsze to może się udać, bo sterownik silnika może w pewnym momencie zrezygnować z prób sterowania tym regulatorem jak nie otrzyma informacji o zmianie napięcia na sondzie (wyczerpie zakres regulacji).

LUKASZdiy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 20 paź 2008, 12:23

Post autor: LUKASZdiy » 11 paź 2013, 12:33

Jeżeli dobrze rozumiem muszę wykonać połączenie kabelkami tych dwóch elementów tak by włożyć w to miejsce miernik
Martwi mnie to iż patrzyłem na ta śrubkę i on jest jakby na ramieniu przepływki, po włożeniu imbusa i dociśnięciu dławię silnik bo zamykam przepływkę!!
Na rysunku zaznaczyłem strzałkami wtyczke w której muszę zrobić pomiary i otworek do regulacji w którym muszę kręcić chyba że coś pokręciłem


Obrazek

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 11 paź 2013, 18:32

LUKASZdiy pisze:Jeżeli dobrze rozumiem muszę wykonać połączenie kabelkami tych dwóch elementów tak by włożyć w to miejsce miernik
Tak musisz sobie przedłużyć bo normalnych końcówek miernika tam nie włożysz. Po ściągnięciu gumki z wtyczki będziesz mógł wsadzić tam kable.
LUKASZdiy pisze:Martwi mnie to iż patrzyłem na ta śrubkę i on jest jakby na ramieniu przepływki, po włożeniu imbusa i dociśnięciu dławię silnik bo zamykam przepływkę!!
Trzeba go trzymać tak aby nie wpływać na ruch ramienia albo wyjmować po każdym przekręceniu śrubką.
Za zdjęciu zaznaczyłeś właściwą rzecz.

I jeszcze jedno, ktoś kiedyś pisał że jak za mocno dokręci się regulator ciśnienia paliwa (ten z 2pinową kostką) to potrafią dziać się cuda.

krs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.3 7A
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: krs » 14 paź 2013, 13:27

A ja mam trochę inne pytanko czy jak w przekaźniku 215 jest włożony bezpiecznik bo ma jakiś wpływ na prace silnika?? a i jeszcze jedno czy jak wyciągnę wtryski i pokręcę silnikiem bo będzie widać czy leją??

LUKASZdiy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 20 paź 2008, 12:23

Post autor: LUKASZdiy » 14 paź 2013, 13:43

procedure sprwdzenia wtrysków masz odkladnie opisana w ksiązce sam naprawiam audi 80 na centrum w dziale dawnload

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 14 paź 2013, 16:27

A ja mam trochę inne pytanko czy jak w przekaźniku 215 jest włożony bezpiecznik bo ma jakiś wpływ na prace silnika??
Nie powinien wpłynąć, bo jego włożenie i wyjęcie powinno wywołać kody błyskowe. Jeśli nie masz kontrolki od kodów może wpiąć się małą żarówką w złącze obd. Poszukaj na forum było opisane gdzie i jak podłączyć.

krs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.3 7A
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: krs » 14 paź 2013, 19:52

aldi pisze:
A ja mam trochę inne pytanko czy jak w przekaźniku 215 jest włożony bezpiecznik bo ma jakiś wpływ na prace silnika??
Nie powinien wpłynąć, bo jego włożenie i wyjęcie powinno wywołać kody błyskowe. Jeśli nie masz kontrolki od kodów może wpiąć się małą żarówką w złącze obd. Poszukaj na forum było opisane gdzie i jak podłączyć.
no właśnie tak myślałem ale chciałem się upewnić :-P bo mam wrażenie jakby coś się poprawiło po jego wyciągnięciu ale to może tylko wrażenie, bo u mnie są podobne objawy jak u LUKASZdiy tyle że u mnie dalej jest LPG więc dalej czekam na rozwiązanie problemu może u mnie też będzie coś podobnego :mrgreen:

LUKASZdiy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 20 paź 2008, 12:23

Post autor: LUKASZdiy » 30 paź 2013, 15:54

aldi pisze:
LUKASZdiy pisze:czujnika temperatury, tak z ciekawości od czego jest czujnik w króćcu wodnym tam gdzie jest temperaturowy od spodu?
Jest od wskaźnika temperatury na desce (3 lub 4 pinowy).
LUKASZdiy pisze:Nie bardzo wiem na czym sprawdzić to napięcie zależne od kąta wychylenia klapy przepływki o którym mowa jest w instrukcji o radzeniu sobie z problemem falowania wolnych obrotów który zassałem z centrum.
To napięcie na potencjometrze przepływomierza. Podłączasz się do wtyczki 3 pinowej z boku przepływomierza do środkowego pinu i jednego ze skrajnych (tego skrajnego na którym napięcie będzie wzrastać w miarę otwierania klapy przepływomierza). Oczywiście podłączasz się do podłączonej wtyczki.
LUKASZdiy pisze:Co do tej sróbki pomiedzy wtryskiem a guma przepływki to ja tam wkładając imbusik nie mogę nic podregulować, wygląda na to iż jest tam chyba jakaś śruba 12

Jeżeli ktoś mógłby mi przyblizyć zasadę regulacji składu mieszanki w NG ?
Może masz jeszcze nie odplombowany ten otwór do regulacji. A jeśli był to miejsce na imbus mogło zostać zatkane brudem. Zobacz na swoim starym przepływomierzu, jak nie dojdziesz to poszukam u siebie pozostałości po jakimś rozdzielaczu i sprawdzę.

Regulację najlepiej robić gdy ma się sprawną sondę. Zanim zaczniesz odłącz wtyczkę od różnicowego regulatora ciśnienia paliwa.
Jeśli masz napięcie od 0,7 do 1V na sondzie to masz za bogato i skręcasz aż spadnie na 0-0,3V. Jeśli skręciłeś albo już miałeś niższe napięcie to powoli rozkręcasz aż będziesz miał to wyższe i wtedy się zatrzymujesz. Wtedy po podłączeniu praca różnicowego regulatora ciśnienia paliwa powinna mieścić się w zakresie -20mA do 20mA.
Zamiast na napięcie z sondy można regulować na natężenie prądu właśnie w tym regulatorze aby praca oscylowała w okolicy 0mA. Choć wg mnie nie zawsze to może się udać, bo sterownik silnika może w pewnym momencie zrezygnować z prób sterowania tym regulatorem jak nie otrzyma informacji o zmianie napięcia na sondzie (wyczerpie zakres regulacji).


Trochę temat przestudziłem ale pomalu pomalu ruszyło

Dzis dokonałem pomiaru napięcia potencjometru przepustnicy i wartości zgadzają się z tymi zamieszczonymi w poradniku dotyczącego falowania obrotów

bieg jałowy 1,5 V
1500 obr 1,5
2000 obr 1,7 itd!!!!

Sprawdzałem także napięcie na regulatorze różnicowym ciśnienia i napięcie mam idealnie na 0,19V stabilne jak skala wzrasta wraz ze wzrostem obrotów dołączam filmik




Rece mi już opadaja wygląda ze usterka leży po stronie układu zapłonowego bo wszytko czego nie dotknę przy wtrysku działa książkowo ;)

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 31 paź 2013, 17:38

Sprawdzałem także napięcie na regulatorze różnicowym ciśnienia i napięcie mam idealnie na 0,19V
Kolego jakie V ma być mA.
Kolega @aldi wyraźnie pisał parę postów wyżej.
Regulację najlepiej robić gdy ma się sprawną sondę. Zanim zaczniesz odłącz wtyczkę od różnicowego regulatora ciśnienia paliwa.
Jeśli masz napięcie od 0,7 do 1V na sondzie to masz za bogato i skręcasz aż spadnie na 0-0,3V. Jeśli skręciłeś albo już miałeś niższe napięcie to powoli rozkręcasz aż będziesz miał to wyższe i wtedy się zatrzymujesz. Wtedy po podłączeniu praca różnicowego regulatora ciśnienia paliwa powinna mieścić się w zakresie -20mA do 20mA.
Zamiast na napięcie z sondy można regulować na natężenie prądu właśnie w tym regulatorze aby praca oscylowała w okolicy 0mA.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 31 paź 2013, 18:10

Też miałem pisać że źle sprawdzałeś ten regulator. Powinieneś mierzyć natężenie więc miernik na mierzenie amperów i pamiętaj że wpinasz się inaczej niż w przypadku mierzenia napięcie. Przy mierzeniu natężenie trzeba się wpiąć szeregowo, więc musisz przeciąć kabel albo zrobić sobie coś w rodzaju przelotki od wtyczki.

Jakbyś miał LPG to mógłbyś sprawdzić te kulejące obroty to nie wina rozregulowanego mechanicznego wtrysku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl