[2,3NG remont ]demontaż LPG, nowy wtrysk mechaniczny problem
Wszytkie tropy do tej pory okazały się być nieprawdziwe
Wymieniłem regulator napięcia ladowanie prawie 14 V
pompa paliwa daje tak duże cisnienei iż po odkręceniu powrotu z wtrysku o 1/8 obrotu paliwo zaczęło sikać na wszystkie strony notabene wziąłem sobie prysznic z etyliny
Później zacząłem odłączać poszczególne wtyczki ale z tego juz nagrałem filmik z komentarzem, oczywiście profesjonalny lektor niesety plik wrzucam na youtuba wiec zajmie to dłuższa chwilkę
Ciekawe jest zachowanie korkowca, sprawdzalem na dwóch silniczkach z czego jeden nówka z ASO, chyba że jego praca faktycznie zaczyna się dopiero po chwili od odpalenia
[ Dodano: 2013-10-09, 18:54 ]
Czytam czytam czytam i czytam, podmieniłem nastawnik ciśnienia na element z poprzedniego wtrysku i bez zmian.
Pobawiłem się także z odłączaniem poszczególnych cylindrów i powiem szczerze ze większej zmiany z nie obserwuje w działaniu silnika gdy nie ma jednego z przewodów WN.
Psikałem na nie wodą i żaden nie jest przebity.
Samochód na LPg do konca pracował idealnie więc nie chce mi sie wierzyć w usterke ukladu zapłonowego.
Czy jakies rady jak sprawdzić układ zapłonowy???
[ Dodano: 2013-10-09, 18:56 ]
Odłaczylem także wtyczke od wtrysku rozruchowego bo podejżewałem że może jest on non stop otwarty i zalewa ale nie ma różnicy w pracy na PB
[ Dodano: 2013-10-09, 19:09 ]
i jeszcze jedno info silnik zachowuje sie identycznie na podłączonym czujniku temperatury jak i odlaczonym
Wymieniłem regulator napięcia ladowanie prawie 14 V
pompa paliwa daje tak duże cisnienei iż po odkręceniu powrotu z wtrysku o 1/8 obrotu paliwo zaczęło sikać na wszystkie strony notabene wziąłem sobie prysznic z etyliny
Później zacząłem odłączać poszczególne wtyczki ale z tego juz nagrałem filmik z komentarzem, oczywiście profesjonalny lektor niesety plik wrzucam na youtuba wiec zajmie to dłuższa chwilkę
Ciekawe jest zachowanie korkowca, sprawdzalem na dwóch silniczkach z czego jeden nówka z ASO, chyba że jego praca faktycznie zaczyna się dopiero po chwili od odpalenia
[ Dodano: 2013-10-09, 18:54 ]
Czytam czytam czytam i czytam, podmieniłem nastawnik ciśnienia na element z poprzedniego wtrysku i bez zmian.
Pobawiłem się także z odłączaniem poszczególnych cylindrów i powiem szczerze ze większej zmiany z nie obserwuje w działaniu silnika gdy nie ma jednego z przewodów WN.
Psikałem na nie wodą i żaden nie jest przebity.
Samochód na LPg do konca pracował idealnie więc nie chce mi sie wierzyć w usterke ukladu zapłonowego.
Czy jakies rady jak sprawdzić układ zapłonowy???
[ Dodano: 2013-10-09, 18:56 ]
Odłaczylem także wtyczke od wtrysku rozruchowego bo podejżewałem że może jest on non stop otwarty i zalewa ale nie ma różnicy w pracy na PB
[ Dodano: 2013-10-09, 19:09 ]
i jeszcze jedno info silnik zachowuje sie identycznie na podłączonym czujniku temperatury jak i odlaczonym
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
To może nie powrót odkręciłeś. Na przewodzie powrotnym nie powinno być większego ciśnienia.LUKASZdiy pisze:pompa paliwa daje tak duże cisnienei iż po odkręceniu powrotu z wtrysku o 1/8 obrotu paliwo zaczęło sikać na wszystkie strony
Jaką wtyczkę odłączyłeś pod koniec (czas 3:45)? Bo nie było widać.
Sprawdź miernikiem czy działa styk zamknięcia przepustnicy (wtyczka obok przepustnicy). W poradniku: https://docs.google.com/file/d/0B_ZOP1d ... sp=sharing jest opisane jak to zrobić gdybyś nie wiedział.
Silnik trochę kuleje tak jakby nie chodził na któryś gar. Ale jak sprawdzałeś zdejmując kable i nie znalazłeś niepracującego cylindra to może być coś z mieszanką.
Próbowałeś już kręcić śrubką od regulacji składu mieszanki w przepływomierzu? Może problem z wkręcanie się na obroty i tą kulawą pracą silnika na biegu jałowym tkwi w regulacji...
Ostatnio zmieniony 11 paź 2013, 11:12 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.
jeszcze raz dziekuję za pomoc
sądziłem iż będzie łatwiej i skonczy sie na przełożeniu kompletnego wtrysku z działajacego samochodu plan na jutro jest taki:
regulacja talerzyka bo mam kolo 2,2 mm
wymiana swiec, kabli, kopulki, palca na nowe
regulacja potencjometra ramienia przepływomierza
sprawdzenie działania układu wolnych obrotów
ustawienie zapłonu na 15 stopniprzy pomocy lampy stroboskopowej
jeżeli te prace nie dadzą zadowalajacego efektu zaczne kręcić sróba mieszanki, jheżeli dobrze kojaże to ta sróba jest pomiedzy guma przepływki a kopulką rozdzielacza, taka mała dziurka na imbusik??
Jeżeli spowoduje to poprawe pracy silnika wtedy udam sie na stacje diagnostyczna i wykonam regulację na analizatorze spalin,czy jeszcze jakis punkt pominałem?
3,45
Co do wtyczki którawyciagnałem w tym momecnie na filmie 3,45 to wtyczka od aparatu zapłonowego
sądziłem iż będzie łatwiej i skonczy sie na przełożeniu kompletnego wtrysku z działajacego samochodu plan na jutro jest taki:
regulacja talerzyka bo mam kolo 2,2 mm
wymiana swiec, kabli, kopulki, palca na nowe
regulacja potencjometra ramienia przepływomierza
sprawdzenie działania układu wolnych obrotów
ustawienie zapłonu na 15 stopniprzy pomocy lampy stroboskopowej
jeżeli te prace nie dadzą zadowalajacego efektu zaczne kręcić sróba mieszanki, jheżeli dobrze kojaże to ta sróba jest pomiedzy guma przepływki a kopulką rozdzielacza, taka mała dziurka na imbusik??
Jeżeli spowoduje to poprawe pracy silnika wtedy udam sie na stacje diagnostyczna i wykonam regulację na analizatorze spalin,czy jeszcze jakis punkt pominałem?
3,45
Co do wtyczki którawyciagnałem w tym momecnie na filmie 3,45 to wtyczka od aparatu zapłonowego
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tak to ta. Jak nie chcesz kręcić tą śrubką to na wolnych obrotach możesz ręką popchnąć albo pociągnąć "wahadło" w przepływomierzu po wyciągnięciu filtra powietrza.LUKASZdiy pisze:przepływki a kopulką rozdzielacza, taka mała dziurka na imbusik??
Zobacz czy nie ssie ci lewego powietrza przez uszkodzoną rurkę odmy.
Wszystkie weże są nowe, i kwestie lewego powietrza wyeliminowałem samostartem
Układ regulacji wolnych obrotów działa, sprawdziłem ch-ki
czujnika temperatury, tak z ciekawości od czego jest czujnik w króćcu wodnym tam gdzie jest temperaturowy od spodu?
silniczek krokowy działa prawidłowo po dołączeniu wtyczki obroty wzrastają.
talerzyk idealnie 1,9 mm z zachowaniem dokladności do 00,00000000001 miejsca po przecinku
Nie bardzo wiem na czym sprawdzić to napięcie zależne od kąta wychylenia klapy przepływki o którym mowa jest w instrukcji o radzeniu sobie z problemem falowania wolnych obrotów który zassałem z centrum.
Co do tej sróbki pomiedzy wtryskiem a guma przepływki to ja tam wkładając imbusik nie mogę nic podregulować, wygląda na to iż jest tam chyba jakaś śruba 12
Jeżeli ktoś mógłby mi przyblizyć zasadę regulacji składu mieszanki w NG ?
Dzis wymienei jeszcze raz kable zaplonowe na jakies markowe ...
Układ regulacji wolnych obrotów działa, sprawdziłem ch-ki
czujnika temperatury, tak z ciekawości od czego jest czujnik w króćcu wodnym tam gdzie jest temperaturowy od spodu?
silniczek krokowy działa prawidłowo po dołączeniu wtyczki obroty wzrastają.
talerzyk idealnie 1,9 mm z zachowaniem dokladności do 00,00000000001 miejsca po przecinku
Nie bardzo wiem na czym sprawdzić to napięcie zależne od kąta wychylenia klapy przepływki o którym mowa jest w instrukcji o radzeniu sobie z problemem falowania wolnych obrotów który zassałem z centrum.
Co do tej sróbki pomiedzy wtryskiem a guma przepływki to ja tam wkładając imbusik nie mogę nic podregulować, wygląda na to iż jest tam chyba jakaś śruba 12
Jeżeli ktoś mógłby mi przyblizyć zasadę regulacji składu mieszanki w NG ?
Dzis wymienei jeszcze raz kable zaplonowe na jakies markowe ...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jest od wskaźnika temperatury na desce (3 lub 4 pinowy).LUKASZdiy pisze:czujnika temperatury, tak z ciekawości od czego jest czujnik w króćcu wodnym tam gdzie jest temperaturowy od spodu?
To napięcie na potencjometrze przepływomierza. Podłączasz się do wtyczki 3 pinowej z boku przepływomierza do środkowego pinu i jednego ze skrajnych (tego skrajnego na którym napięcie będzie wzrastać w miarę otwierania klapy przepływomierza). Oczywiście podłączasz się do podłączonej wtyczki.LUKASZdiy pisze:Nie bardzo wiem na czym sprawdzić to napięcie zależne od kąta wychylenia klapy przepływki o którym mowa jest w instrukcji o radzeniu sobie z problemem falowania wolnych obrotów który zassałem z centrum.
Może masz jeszcze nie odplombowany ten otwór do regulacji. A jeśli był to miejsce na imbus mogło zostać zatkane brudem. Zobacz na swoim starym przepływomierzu, jak nie dojdziesz to poszukam u siebie pozostałości po jakimś rozdzielaczu i sprawdzę.LUKASZdiy pisze:Co do tej sróbki pomiedzy wtryskiem a guma przepływki to ja tam wkładając imbusik nie mogę nic podregulować, wygląda na to iż jest tam chyba jakaś śruba 12
Jeżeli ktoś mógłby mi przyblizyć zasadę regulacji składu mieszanki w NG ?
Regulację najlepiej robić gdy ma się sprawną sondę. Zanim zaczniesz odłącz wtyczkę od różnicowego regulatora ciśnienia paliwa.
Jeśli masz napięcie od 0,7 do 1V na sondzie to masz za bogato i skręcasz aż spadnie na 0-0,3V. Jeśli skręciłeś albo już miałeś niższe napięcie to powoli rozkręcasz aż będziesz miał to wyższe i wtedy się zatrzymujesz. Wtedy po podłączeniu praca różnicowego regulatora ciśnienia paliwa powinna mieścić się w zakresie -20mA do 20mA.
Zamiast na napięcie z sondy można regulować na natężenie prądu właśnie w tym regulatorze aby praca oscylowała w okolicy 0mA. Choć wg mnie nie zawsze to może się udać, bo sterownik silnika może w pewnym momencie zrezygnować z prób sterowania tym regulatorem jak nie otrzyma informacji o zmianie napięcia na sondzie (wyczerpie zakres regulacji).
Jeżeli dobrze rozumiem muszę wykonać połączenie kabelkami tych dwóch elementów tak by włożyć w to miejsce miernik
Martwi mnie to iż patrzyłem na ta śrubkę i on jest jakby na ramieniu przepływki, po włożeniu imbusa i dociśnięciu dławię silnik bo zamykam przepływkę!!
Na rysunku zaznaczyłem strzałkami wtyczke w której muszę zrobić pomiary i otworek do regulacji w którym muszę kręcić chyba że coś pokręciłem
Martwi mnie to iż patrzyłem na ta śrubkę i on jest jakby na ramieniu przepływki, po włożeniu imbusa i dociśnięciu dławię silnik bo zamykam przepływkę!!
Na rysunku zaznaczyłem strzałkami wtyczke w której muszę zrobić pomiary i otworek do regulacji w którym muszę kręcić chyba że coś pokręciłem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tak musisz sobie przedłużyć bo normalnych końcówek miernika tam nie włożysz. Po ściągnięciu gumki z wtyczki będziesz mógł wsadzić tam kable.LUKASZdiy pisze:Jeżeli dobrze rozumiem muszę wykonać połączenie kabelkami tych dwóch elementów tak by włożyć w to miejsce miernik
Trzeba go trzymać tak aby nie wpływać na ruch ramienia albo wyjmować po każdym przekręceniu śrubką.LUKASZdiy pisze:Martwi mnie to iż patrzyłem na ta śrubkę i on jest jakby na ramieniu przepływki, po włożeniu imbusa i dociśnięciu dławię silnik bo zamykam przepływkę!!
Za zdjęciu zaznaczyłeś właściwą rzecz.
I jeszcze jedno, ktoś kiedyś pisał że jak za mocno dokręci się regulator ciśnienia paliwa (ten z 2pinową kostką) to potrafią dziać się cuda.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Nie powinien wpłynąć, bo jego włożenie i wyjęcie powinno wywołać kody błyskowe. Jeśli nie masz kontrolki od kodów może wpiąć się małą żarówką w złącze obd. Poszukaj na forum było opisane gdzie i jak podłączyć.A ja mam trochę inne pytanko czy jak w przekaźniku 215 jest włożony bezpiecznik bo ma jakiś wpływ na prace silnika??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 442
- Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.3 7A
- Lokalizacja: Bochnia
no właśnie tak myślałem ale chciałem się upewnić bo mam wrażenie jakby coś się poprawiło po jego wyciągnięciu ale to może tylko wrażenie, bo u mnie są podobne objawy jak u LUKASZdiy tyle że u mnie dalej jest LPG więc dalej czekam na rozwiązanie problemu może u mnie też będzie coś podobnego :mrgreen:aldi pisze:Nie powinien wpłynąć, bo jego włożenie i wyjęcie powinno wywołać kody błyskowe. Jeśli nie masz kontrolki od kodów może wpiąć się małą żarówką w złącze obd. Poszukaj na forum było opisane gdzie i jak podłączyć.A ja mam trochę inne pytanko czy jak w przekaźniku 215 jest włożony bezpiecznik bo ma jakiś wpływ na prace silnika??
aldi pisze:Jest od wskaźnika temperatury na desce (3 lub 4 pinowy).LUKASZdiy pisze:czujnika temperatury, tak z ciekawości od czego jest czujnik w króćcu wodnym tam gdzie jest temperaturowy od spodu?
To napięcie na potencjometrze przepływomierza. Podłączasz się do wtyczki 3 pinowej z boku przepływomierza do środkowego pinu i jednego ze skrajnych (tego skrajnego na którym napięcie będzie wzrastać w miarę otwierania klapy przepływomierza). Oczywiście podłączasz się do podłączonej wtyczki.LUKASZdiy pisze:Nie bardzo wiem na czym sprawdzić to napięcie zależne od kąta wychylenia klapy przepływki o którym mowa jest w instrukcji o radzeniu sobie z problemem falowania wolnych obrotów który zassałem z centrum.
Może masz jeszcze nie odplombowany ten otwór do regulacji. A jeśli był to miejsce na imbus mogło zostać zatkane brudem. Zobacz na swoim starym przepływomierzu, jak nie dojdziesz to poszukam u siebie pozostałości po jakimś rozdzielaczu i sprawdzę.LUKASZdiy pisze:Co do tej sróbki pomiedzy wtryskiem a guma przepływki to ja tam wkładając imbusik nie mogę nic podregulować, wygląda na to iż jest tam chyba jakaś śruba 12
Jeżeli ktoś mógłby mi przyblizyć zasadę regulacji składu mieszanki w NG ?
Regulację najlepiej robić gdy ma się sprawną sondę. Zanim zaczniesz odłącz wtyczkę od różnicowego regulatora ciśnienia paliwa.
Jeśli masz napięcie od 0,7 do 1V na sondzie to masz za bogato i skręcasz aż spadnie na 0-0,3V. Jeśli skręciłeś albo już miałeś niższe napięcie to powoli rozkręcasz aż będziesz miał to wyższe i wtedy się zatrzymujesz. Wtedy po podłączeniu praca różnicowego regulatora ciśnienia paliwa powinna mieścić się w zakresie -20mA do 20mA.
Zamiast na napięcie z sondy można regulować na natężenie prądu właśnie w tym regulatorze aby praca oscylowała w okolicy 0mA. Choć wg mnie nie zawsze to może się udać, bo sterownik silnika może w pewnym momencie zrezygnować z prób sterowania tym regulatorem jak nie otrzyma informacji o zmianie napięcia na sondzie (wyczerpie zakres regulacji).
Trochę temat przestudziłem ale pomalu pomalu ruszyło
Dzis dokonałem pomiaru napięcia potencjometru przepustnicy i wartości zgadzają się z tymi zamieszczonymi w poradniku dotyczącego falowania obrotów
bieg jałowy 1,5 V
1500 obr 1,5
2000 obr 1,7 itd!!!!
Sprawdzałem także napięcie na regulatorze różnicowym ciśnienia i napięcie mam idealnie na 0,19V stabilne jak skala wzrasta wraz ze wzrostem obrotów dołączam filmik
Rece mi już opadaja wygląda ze usterka leży po stronie układu zapłonowego bo wszytko czego nie dotknę przy wtrysku działa książkowo
Kolego jakie V ma być mA.Sprawdzałem także napięcie na regulatorze różnicowym ciśnienia i napięcie mam idealnie na 0,19V
Kolega @aldi wyraźnie pisał parę postów wyżej.
Regulację najlepiej robić gdy ma się sprawną sondę. Zanim zaczniesz odłącz wtyczkę od różnicowego regulatora ciśnienia paliwa.
Jeśli masz napięcie od 0,7 do 1V na sondzie to masz za bogato i skręcasz aż spadnie na 0-0,3V. Jeśli skręciłeś albo już miałeś niższe napięcie to powoli rozkręcasz aż będziesz miał to wyższe i wtedy się zatrzymujesz. Wtedy po podłączeniu praca różnicowego regulatora ciśnienia paliwa powinna mieścić się w zakresie -20mA do 20mA.
Zamiast na napięcie z sondy można regulować na natężenie prądu właśnie w tym regulatorze aby praca oscylowała w okolicy 0mA.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Też miałem pisać że źle sprawdzałeś ten regulator. Powinieneś mierzyć natężenie więc miernik na mierzenie amperów i pamiętaj że wpinasz się inaczej niż w przypadku mierzenia napięcie. Przy mierzeniu natężenie trzeba się wpiąć szeregowo, więc musisz przeciąć kabel albo zrobić sobie coś w rodzaju przelotki od wtyczki.
Jakbyś miał LPG to mógłbyś sprawdzić te kulejące obroty to nie wina rozregulowanego mechanicznego wtrysku.
Jakbyś miał LPG to mógłbyś sprawdzić te kulejące obroty to nie wina rozregulowanego mechanicznego wtrysku.