Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1Z] Regeneracja głowicy vs przekładka naPierburg

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Rubicon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 09 paź 2013, 18:57
Lokalizacja: Starogard Gdański

[B4 1.9 TDI 1Z] Regeneracja głowicy vs przekładka naPierburg

Post autor: Rubicon » 09 paź 2013, 23:05

Cześć wszystkim,
na wstępie powiem, że na forum zaglądam od trzech lat, lecz zawsze wystarczała mi lektura istniejących tematów. Szukałem tematów z podobnym problemem i... znalazłem całkiem sporo podobnych, ale jednak nie rozwiewających moich wątpliwości.

Otóż moje problemy zaczęły się nagle i niespodziewanie. Audi 80 94 r. palił na dotyk. Nigdy nie miałem problemów z odpaleniem, nawet w mrozy. Nie było szarpania. Nie miałem się do czego przyczepić, choć może jakbym był bardziej obeznany w temacie to coś bym zauważył.
Jeździłem normalnie po mieście i zatrzymałem się w sklepie. Po zakupach (ok. 20 min) nie chciał odpalić (pierwszy raz), choć kręcił jak głupi. Zostawiłem go tam na noc. Następnego dnia bez problemu. Podjechałem do domu 400 m. Później na próbę kilka razy zapalałem i gasiłem bez problemu. Myślałem, że problem rozwiązał się sam. Po przejechaniu 3 km i zgaszeniu na 5 min przy sklepie już nie odpalił. Następnego dnia rano bez problemu. Co ciekawe pojechałem nim do znajomego mechanika ok. 100 km bez żadnych problemów. Po dotarciu na miejsce zgasiłem go i od razu odpaliłem. Odpalił raz, ale po zgaszeniu na 1 min już nie chciał, choć kręcić mogłem do rozładowania akumulatora.

Objawy:
1. Nie odpala ciepły (po kilku km).
2. Zimny odpala bez problemu.
Do tego jeszcze objawy, których wcześniej nie zauważałem, ale może są związane z usterką:
3. Na postoju samochodem trochę bujało i dziwnie trzęsło, ale nie zawsze.
4. Był dosyć zamulony, rozpędzanie zajmowało trochę czasu, a 150 km/h na autostradzie wyglądało na szczyt jego możliwości.

Lektura forum, nasunęła mi dwie przyczyny: czujnik temperatury albo nastawnik pompy wtryskowej (potencjometryczny Bosch). Mechanik odłączył wężyk od pompy do wtrysków i przy odpalaniu stwierdził, że słabe ciśnienie paliwa z pompy i zdiagnozował pompę jako przyczynę. Pompa oddana do regeneracji, wróciła z komentarzem "Nie ma czego regenerować". Po długich poszukiwaniach używki, oddałem jeszcze raz pompę do diagnostyki do serwisu Bosch. Stwierdzili zużycie jakiś elementów + najpoważniejsze: głowica do wymiany. Ponieważ, same głowice nie są już produkowane zaproponowali: regenerację głowicy za 1600 zł, bo koszt całej nowej pompy to 3500 zł.

Moje pytania:
1. Czy regeneracja pompy (1600 zł) z regeneracją głowicy jest rozwiązaniem długookresowym? I co ważniejsze wartym takiego wydatku.
2. Nikt nie wspomniał nic o nastawniku i wciąż nie wiem, czy po regeneracji nie będzie z kolei problemu z nastawnikiem. Może zużycie pompy wyszło przy okazji, ale nie ono było bezpośrednią przyczyną problemu.
3. Zakładając, że nastawnik jest ok, czy mogę kupić jakąś inną pompę (lub tańszą z uszkodzonym nastawnikiem), żeby przełożyć tylko nastawnik.
4. Czy kupno "100% sprawnej" pompy na alledrogo za 800-1000 zł jest dobrym pomysłem? W końcu to loteria, a wolałbym choć droższe, lecz pewniejsze rozwiązanie.
5. Rozwiązanie ku któremu bym się skłaniał: zamiast bawić się w regenerację, czy nie lepiej przełożyć wszystko na Pierburga. Problemem jest znalezienie kogoś kto by się tego podjął, ale z lektury forum wydaje się rozwiązaniem, z którego większość użytkowników jest zadowolona. A koszt przekładki raczej nie przekroczy kosztu regeneracji.

P.S. Po pierwszym sprawdzeniu pompy po ponownym włożeniu nawet na zimnym były problemy z odpaleniem, aż przestał odpalać w ogóle. To było dobrych kilka miesięcy temu. Mechanik już jej nie chce wkładać, chyba że ją zregenerują i dadzą gwarancję. Czyli jestem unieruchomiony, ewentualnie hol/laweta do kilkunastu km, albo włożenie zamiennej pompy na miejscu.

P.S.2. Jeśli ktoś doczytał do tego momentu, wielkie dzięki za cierpliwość :-)

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 10 paź 2013, 07:30

Na problem z nastawnikiem skontaktuj sie z https://audi80.pl/endriu210,u,7112.htm

pozbedziesz sie problemu raz na zawsze. A co do regeneracji głowicy to narazie odpuść te ich teorie :mrgreen:

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 10 paź 2013, 11:36

Krzysiek 84 pisze:Na problem z nastawnikiem skontaktuj sie z https://audi80.pl/endriu210,u,7112.htm

pozbedziesz sie problemu raz na zawsze. A co do regeneracji głowicy to narazie odpuść te ich teorie :mrgreen:
Potwierdzam. Endriu ogarniał moją furę pogina aż miło po dziś dzień.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 10 paź 2013, 13:31

Rubicon, Problem ewidentnie z nastawnikiem potencjometrycznym 8-) ,żadne tam głowice ,pompy czy inne cuda wymyślane przez "znawców " :roll: Mechanicy którzy nie mieli do czynienia z nastawnikami potencjometrycznym ,nie mają zielonego pojącia jakie to urządzenie potrafi "czynić cuda " :mrgreen: A zapewniam, że potrafi zapewnić takie "atrakcje " :roll: że można się bardzo zniechęcić ,do słynnego z trwałości i niezawodnosci starego tdi... nie z tym typem nastawnika , niestety :-/ Słyszałem nie raz tekst "Panie ,jak się nie da nic zrobić ,to na złom go zaprowadzę " Hehe , oczywiście że się da i sie robi ,mina właściciela po tej robocie bezcenna ,szczególnie jak dostanie zmodzony sterownik :mrgreen: ... przerabiałem już praktycznie wszystkie możliwe objawy jakie powodują te nastawniki i dla kogoś kto nie miał z tym do czynienia ,te objawy mogą być i zwykle są ,bardzo ,bardzo mylące ...skutek <ok> wymyślają różne,czasem niesamowite wręcz teorie :-P .Ale co się dziwić ,jak niektórzy nawet nie potrafią rozpoznać ewidentnych objawów brudnego nastawnika indukcyjnego ,gdzie w odróżnieniu od potencjometrycznego ,można przeprowadzić prosty i 100% test ,trwający tyle ile odpięcie wtyczki impulsatora ,i krótka przejążdzka ,gdzie po odpięciu ,szarpania ustają ...Test ten jest 100% ,pod warunkiem że nastawnik nie jest bardzo brudny i nie falują nam już obroty na jałowym biegu ,bo wtedy odpinanie impulsatora juz niczego nie zmieni 8-) Dla czytających ten tekst , włascicieli nastawników potencjometrycznych ,przypominam że żaden test ,nie działa na nastawnik potencjometryczny ,i odpinanie imulsatora nie ma najmniejszego sensu w takim przypadku ;-) Na ten wynalazek ,jest tylko jeden test <ok> podmiana na sprawny 8-) Albo jeszcze lepszy sposób <ok> zmiana na indukcyjny 8-)A Tak poza tematem ,to niezłe macie tam ceny ...regeneracja pompy vp 37 <ok> 1600zł ...z fotela prawie spadłem :roll: zgłoś się do mnie jak będziesz coś potrzebował ,zostanie ci duuuużo kasy w kieszeni ;-)

Awatar użytkownika
Rubicon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 09 paź 2013, 18:57
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Rubicon » 10 paź 2013, 22:06

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Wychodzi na to, że moje nieśmiałe podejrzenia w stosunku do nastawnika były słuszne. Z porad na pewno skorzystam :-) MUNIOR, niestety człowiek najlepiej uczy się (albo musi) na własnych błędach, chyba że ma pod dostatkiem "pacjentów" do diagnozy. Dla mnie każdy przypadek jest na razie "pierwszym", ale z każdą usterką jestem bogatszy o nowe wiadomości, co jest czasem frustrujące (błahostka, a człowiek się nie zna) albo bolesne (dla kieszeni... bo też się człowiek nie zna) :-D

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 12 paź 2013, 15:24


Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 29 gru 2013, 20:59

Panowie przylepie się do tematu kolegi.Sprawa tyczy się audicy wujka.Objawy inne niż u kolegi ale na bank nastawnik.Namówiłem go na przekładkę ale do znanych mi ludzi którzy to robią jest dość daleko jak dla mojego wujka więc na razie szukam kogoś bliżej.I tu moje pytanie czy znacie kogoś kto ogarnia temat zmiany nastwnika i jest powiedzmy z Małopolski bądź Śląska?

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 29 gru 2013, 22:31

Koledzy Zadko bywa ale bywa ze mocno uszkodzona glłowica wtryskowa daje objawy uszkodzonego nastawnika. Dzis 1600zł za ta pompe to jakis skandal. Wiec albo przerubka, albo daj nastawnik do sprawdzenia

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 30 gru 2013, 06:56

hudy pisze:Panowie przylepie się do tematu kolegi.Sprawa tyczy się audicy wujka.Objawy inne niż u kolegi ale na bank nastawnik.Namówiłem go na przekładkę ale do znanych mi ludzi którzy to robią jest dość daleko jak dla mojego wujka więc na razie szukam kogoś bliżej.I tu moje pytanie czy znacie kogoś kto ogarnia temat zmiany nastwnika i jest powiedzmy z Małopolski bądź Śląska?
Do Trepka uderzaj
https://audi80.pl/trepek,u,9342.htm

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 30 gru 2013, 17:00

Trepek opanował tę sztukę a to nie wiedziałem <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl