Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG 133KM] wymiana silnika na 2.2 turbo

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 10 paź 2013, 16:04

Już chyba na prawdę lepiej 1.8T wstawić, mocy ma ile trzeba do cabrio a już nie jeden klubowicz taki swap do siebie robił i będzie mógł pomóc.

krs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.3 7A
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: krs » 10 paź 2013, 18:10

spoko spoko zdaje sobie sprawy z kosztami, ale ty sagem, dałeś rady ''zeswapać'' na 2.2 więc może i ja to zrobię w przyszłości :-P dlatego pytam wstępnie co i jak, może dla niektórych to nie ma sensu bo stare auto itd. itp. ale to jak dla mnie żadna frajda kupić drogie auto i szpanować jak jakiś łysy BMW :-P

LUKASZdiy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 20 paź 2008, 12:23

Post autor: LUKASZdiy » 10 paź 2013, 18:44

Ja chciałem swapowac do mojej gleby 2,3 miałem cały samochód dawce, jak policzyłem koszty wymiany silnika, remontu itd to wyszlo chyba z 3500.
Sadze iż w twoim wypadku jak zamkniesz się 6000 - 8000 to będzie dobrze.
Frajdą jest kupić wypasione nowe BMW i nie czarujmy się, moge się nawet założyć, że gdyby każdemu z forum dali by po 10 000 zł od razu 80 poszły by na handel i w garazach zawiatły nowsze autka

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 10 paź 2013, 18:53

nic z tego, ja swoje dopieszczam, mam drugie dużo młodsze w domu i nawet nie mam ochoty wsiadać jak moja 80 stoi obok, to zależy od podejścia ;P

Swap na 1.8T mieści się (dobrze zrobiony) w 6 tysiacach jeśli dobrze kupi się graty i trochę samemu pogrzebie też, 170 kucy w serii robi robotę a silnik uturbiony więc jest podstawa do modzenia dalszego.

W Lublinie turla się kilka takich i robią robotę.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 10 paź 2013, 19:20

LUKASZdiy pisze:Ja chciałem swapowac do mojej gleby 2,3 miałem cały samochód dawce, jak policzyłem koszty wymiany silnika, remontu itd to wyszlo chyba z 3500.
No widzisz, to zależy kto jak liczy. Nie realne jest zrobić za 3 tysiące kompletnego remontu silnika, niestety. Ale niektórzy piszą, że robią remont silnika a wymieniają uszczelniacze i to bez zdejmowania głowicy. A jeśli rozmawiamy o 2.2t 20V, to niestety od 10k trzeba szykować.
LUKASZdiy pisze:Sadze iż w twoim wypadku jak zamkniesz się 6000 - 8000 to będzie dobrze.
Tyle to on musi wydać na stare, zużyte, prawie 20 letnie części typu silnik i cały osprzęt do niego, oraz inne duperele które będą potrzebne żeby to zrobić.
LUKASZdiy pisze:Frajdą jest kupić wypasione nowe BMW i nie czarujmy się, moge się nawet założyć, że gdyby każdemu z forum dali by po 10 000 zł od razu 80 poszły by na handel i w garazach zawiatły nowsze autka
jasne:)
krs pisze: dlatego pytam wstępnie co i jak, może dla niektórych to nie ma sensu bo stare auto itd.
Zrozumiesz jak realnie dowiesz się o co chodzi, ale ja Ci życzę powodzenia i chętnie pomogę.
schack pisze:Swap na 1.8T mieści się (dobrze zrobiony) w 6 tysiacach jeśli dobrze kupi się graty i trochę samemu pogrzebie też, 170 kucy w serii robi robotę a silnik uturbiony więc jest podstawa do modzenia dalszego.
170KM to ma bardzo rzadki AMB. Najczęściej jest to 150, kosztuje najmniej bo jest starszy.

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 10 paź 2013, 19:23

Wiem wiem, ale są też takie wersje. Generalnie chodzi o to, że można wsadzić fajny silniczek uturbiony za jeszcze znośne pieniądze.

krs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.3 7A
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: krs » 10 paź 2013, 19:59

Może lepiej już zamknąć temat bo dojdzie jeszcze do jakichś rękoczynów :-P jak dla mnie na razie wszystko wyjaśnione, bo niestety jak zawsze wszystko kręci się w okół pieniędzy :P

krs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.3 7A
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: krs » 10 paź 2013, 23:17

schack, no fakt spokojnie :-P ale jak napisał Leo,
Leo pisze:no przecież zaraz włożą to między bajki :D
to trochę mnie zdenerwowało, i jakieś głupie kłótnie na forum nie mają sensu a do tego to dąży jak na razie, jedni piszą ze dużo kasy choć sami dołożyli dużo i innych ''gnoją'' że to się nie opłaca itp. tak więc może lepiej zamknąć temat bo chyba wszystko zostało wyjaśnione :mrgreen:

amati

Post autor: amati » 15 paź 2013, 08:56

Sorry za taką długą przerwę w nieodzywaniu się.... ale nie miałem możliwości..

faktycznie jeżeli koszty swapa na 2.2t AAN są takie wysokie to się nie opłaca ale zainteresował mnie temat tego 1.8t...

powiedzcie mi czy oprócz silnika trzeba wymieniać coś jeszcze..? klocki, zawieszenie, skrzynia itp..?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 paź 2013, 08:59

co do przekładki na AEB tu masz temat allprzekladka-silnika-18t-do-audi-80-faq-t74698.html

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 15 paź 2013, 12:58

amati pisze:Sorry za taką długą przerwę w nieodzywaniu się.... ale nie miałem możliwości..

faktycznie jeżeli koszty swapa na 2.2t AAN są takie wysokie to się nie opłaca ale zainteresował mnie temat tego 1.8t...

powiedzcie mi czy oprócz silnika trzeba wymieniać coś jeszcze..? klocki, zawieszenie, skrzynia itp..?
To zależy tak na prawdę ile masz pieniędzy i jak dużo chcesz w tego swapa władować.
W tym momencie masz silnik 2,3, do niego były zakładane już nie najgorsze graty jak, przeguby, hamulce, skrzynia itp. więc jest duże prawdopodobieństwo, że będzie mogło to zostać i ew będziesz sobie przy okresowych wymianach kombinował na coś innego ale jeździło będzie.
Nie wiem czy wydechu nie wypadało by kombinować, wydaje mi się, że można by pełen przelot zrobić, to silnik z turbiną więc wszystko jak trzeba wydmucha, ja mam przelot w wolnossaku to mi np. trochę spalanie skoczyło.
Najlepiej wrzucając do b4 1.8T z tego co pamiętam brać go z a4 bo jest w tym samym miejscu komputer itp. i lepiej to przełożyć z wiązką.

może koledzy coś więcej napiszą.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 paź 2013, 14:55

schack pisze:Najlepiej wrzucając do b4 1.8T z tego co pamiętam brać go z a4 bo jest w tym samym miejscu komputer itp. i lepiej to przełożyć z wiązką.
Jest w zupełnie innym miejscu. W A4 jest po stronie kierowcy a 80tece po stronie pasażera. Aby wsadzić sterownik w fabryczne miejsce niektórzy wsadzają wiązkę z AEBa z anglika.
Ostatnio zmieniony 15 paź 2013, 18:46 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 15 paź 2013, 15:05

A w jakiejś wersji jest tak samo? może mi się pomyliło o.O

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 15 paź 2013, 18:33

schack pisze:masz silnik 2,3, do niego były zakładane już nie najgorsze graty jak, przeguby, hamulce, skrzynia itp. więc jest duże prawdopodobieństwo, że będzie mogło to zostać i ew będziesz sobie przy okresowych wymianach kombinował na coś innego ale jeździło będzie.
Takie same przeguby jak do ABT/ABK/ADA, półosie i skrzynie tez. Jedynie co flansze mogły mieć zamiast 100mm 108. Hamulce jak w ABK/ADA/ACE. Ogólnie mały wieloklin i małe łożyska, czyli lipa, choć u mnie wytrzymywało to 2.2T + chip :-D
aldi pisze:schack napisał/a:
Najlepiej wrzucając do b4 1.8T z tego co pamiętam brać go z a4 bo jest w tym samym miejscu komputer itp. i lepiej to przełożyć z wiązką.

Jest w zupełnie innym miejscu. W A4 jest po stronie kierowcy a 80tece po stronie pasażera. Aby wsadzić sterownik w fabryczne miejsce niektórzy paskują wiązkę z anglika.
Dokładnie. Ogólnie wiązka z EU i cały komp to rzeźba, jak chcesz oryginał to albo kombinacje z UK, albo rob Pan se sam kabelki.
amati pisze:powiedzcie mi czy oprócz silnika trzeba wymieniać coś jeszcze..? klocki, zawieszenie, skrzynia itp..?
Wszystko masz w dziale który podał Piotr.

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 15 paź 2013, 19:34

Czyli może pociągnie i 1.8 T :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl