[B4 2.3 NG 133KM] wymiana silnika na 2.2 turbo
-
- Forum Audi 80
- Posty: 442
- Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.3 7A
- Lokalizacja: Bochnia
spoko spoko zdaje sobie sprawy z kosztami, ale ty sagem, dałeś rady ''zeswapać'' na 2.2 więc może i ja to zrobię w przyszłości dlatego pytam wstępnie co i jak, może dla niektórych to nie ma sensu bo stare auto itd. itp. ale to jak dla mnie żadna frajda kupić drogie auto i szpanować jak jakiś łysy BMW
Ja chciałem swapowac do mojej gleby 2,3 miałem cały samochód dawce, jak policzyłem koszty wymiany silnika, remontu itd to wyszlo chyba z 3500.
Sadze iż w twoim wypadku jak zamkniesz się 6000 - 8000 to będzie dobrze.
Frajdą jest kupić wypasione nowe BMW i nie czarujmy się, moge się nawet założyć, że gdyby każdemu z forum dali by po 10 000 zł od razu 80 poszły by na handel i w garazach zawiatły nowsze autka
Sadze iż w twoim wypadku jak zamkniesz się 6000 - 8000 to będzie dobrze.
Frajdą jest kupić wypasione nowe BMW i nie czarujmy się, moge się nawet założyć, że gdyby każdemu z forum dali by po 10 000 zł od razu 80 poszły by na handel i w garazach zawiatły nowsze autka
nic z tego, ja swoje dopieszczam, mam drugie dużo młodsze w domu i nawet nie mam ochoty wsiadać jak moja 80 stoi obok, to zależy od podejścia ;P
Swap na 1.8T mieści się (dobrze zrobiony) w 6 tysiacach jeśli dobrze kupi się graty i trochę samemu pogrzebie też, 170 kucy w serii robi robotę a silnik uturbiony więc jest podstawa do modzenia dalszego.
W Lublinie turla się kilka takich i robią robotę.
Swap na 1.8T mieści się (dobrze zrobiony) w 6 tysiacach jeśli dobrze kupi się graty i trochę samemu pogrzebie też, 170 kucy w serii robi robotę a silnik uturbiony więc jest podstawa do modzenia dalszego.
W Lublinie turla się kilka takich i robią robotę.
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
No widzisz, to zależy kto jak liczy. Nie realne jest zrobić za 3 tysiące kompletnego remontu silnika, niestety. Ale niektórzy piszą, że robią remont silnika a wymieniają uszczelniacze i to bez zdejmowania głowicy. A jeśli rozmawiamy o 2.2t 20V, to niestety od 10k trzeba szykować.LUKASZdiy pisze:Ja chciałem swapowac do mojej gleby 2,3 miałem cały samochód dawce, jak policzyłem koszty wymiany silnika, remontu itd to wyszlo chyba z 3500.
Tyle to on musi wydać na stare, zużyte, prawie 20 letnie części typu silnik i cały osprzęt do niego, oraz inne duperele które będą potrzebne żeby to zrobić.LUKASZdiy pisze:Sadze iż w twoim wypadku jak zamkniesz się 6000 - 8000 to będzie dobrze.
jasne:)LUKASZdiy pisze:Frajdą jest kupić wypasione nowe BMW i nie czarujmy się, moge się nawet założyć, że gdyby każdemu z forum dali by po 10 000 zł od razu 80 poszły by na handel i w garazach zawiatły nowsze autka
Zrozumiesz jak realnie dowiesz się o co chodzi, ale ja Ci życzę powodzenia i chętnie pomogę.krs pisze: dlatego pytam wstępnie co i jak, może dla niektórych to nie ma sensu bo stare auto itd.
170KM to ma bardzo rzadki AMB. Najczęściej jest to 150, kosztuje najmniej bo jest starszy.schack pisze:Swap na 1.8T mieści się (dobrze zrobiony) w 6 tysiacach jeśli dobrze kupi się graty i trochę samemu pogrzebie też, 170 kucy w serii robi robotę a silnik uturbiony więc jest podstawa do modzenia dalszego.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 442
- Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.3 7A
- Lokalizacja: Bochnia
schack, no fakt spokojnie ale jak napisał Leo,
to trochę mnie zdenerwowało, i jakieś głupie kłótnie na forum nie mają sensu a do tego to dąży jak na razie, jedni piszą ze dużo kasy choć sami dołożyli dużo i innych ''gnoją'' że to się nie opłaca itp. tak więc może lepiej zamknąć temat bo chyba wszystko zostało wyjaśnione :mrgreen:Leo pisze:no przecież zaraz włożą to między bajki
Sorry za taką długą przerwę w nieodzywaniu się.... ale nie miałem możliwości..
faktycznie jeżeli koszty swapa na 2.2t AAN są takie wysokie to się nie opłaca ale zainteresował mnie temat tego 1.8t...
powiedzcie mi czy oprócz silnika trzeba wymieniać coś jeszcze..? klocki, zawieszenie, skrzynia itp..?
faktycznie jeżeli koszty swapa na 2.2t AAN są takie wysokie to się nie opłaca ale zainteresował mnie temat tego 1.8t...
powiedzcie mi czy oprócz silnika trzeba wymieniać coś jeszcze..? klocki, zawieszenie, skrzynia itp..?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
co do przekładki na AEB tu masz temat allprzekladka-silnika-18t-do-audi-80-faq-t74698.html
To zależy tak na prawdę ile masz pieniędzy i jak dużo chcesz w tego swapa władować.amati pisze:Sorry za taką długą przerwę w nieodzywaniu się.... ale nie miałem możliwości..
faktycznie jeżeli koszty swapa na 2.2t AAN są takie wysokie to się nie opłaca ale zainteresował mnie temat tego 1.8t...
powiedzcie mi czy oprócz silnika trzeba wymieniać coś jeszcze..? klocki, zawieszenie, skrzynia itp..?
W tym momencie masz silnik 2,3, do niego były zakładane już nie najgorsze graty jak, przeguby, hamulce, skrzynia itp. więc jest duże prawdopodobieństwo, że będzie mogło to zostać i ew będziesz sobie przy okresowych wymianach kombinował na coś innego ale jeździło będzie.
Nie wiem czy wydechu nie wypadało by kombinować, wydaje mi się, że można by pełen przelot zrobić, to silnik z turbiną więc wszystko jak trzeba wydmucha, ja mam przelot w wolnossaku to mi np. trochę spalanie skoczyło.
Najlepiej wrzucając do b4 1.8T z tego co pamiętam brać go z a4 bo jest w tym samym miejscu komputer itp. i lepiej to przełożyć z wiązką.
może koledzy coś więcej napiszą.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jest w zupełnie innym miejscu. W A4 jest po stronie kierowcy a 80tece po stronie pasażera. Aby wsadzić sterownik w fabryczne miejsce niektórzy wsadzają wiązkę z AEBa z anglika.schack pisze:Najlepiej wrzucając do b4 1.8T z tego co pamiętam brać go z a4 bo jest w tym samym miejscu komputer itp. i lepiej to przełożyć z wiązką.
Ostatnio zmieniony 15 paź 2013, 18:46 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Takie same przeguby jak do ABT/ABK/ADA, półosie i skrzynie tez. Jedynie co flansze mogły mieć zamiast 100mm 108. Hamulce jak w ABK/ADA/ACE. Ogólnie mały wieloklin i małe łożyska, czyli lipa, choć u mnie wytrzymywało to 2.2T + chipschack pisze:masz silnik 2,3, do niego były zakładane już nie najgorsze graty jak, przeguby, hamulce, skrzynia itp. więc jest duże prawdopodobieństwo, że będzie mogło to zostać i ew będziesz sobie przy okresowych wymianach kombinował na coś innego ale jeździło będzie.
Dokładnie. Ogólnie wiązka z EU i cały komp to rzeźba, jak chcesz oryginał to albo kombinacje z UK, albo rob Pan se sam kabelki.aldi pisze:schack napisał/a:
Najlepiej wrzucając do b4 1.8T z tego co pamiętam brać go z a4 bo jest w tym samym miejscu komputer itp. i lepiej to przełożyć z wiązką.
Jest w zupełnie innym miejscu. W A4 jest po stronie kierowcy a 80tece po stronie pasażera. Aby wsadzić sterownik w fabryczne miejsce niektórzy paskują wiązkę z anglika.
Wszystko masz w dziale który podał Piotr.amati pisze:powiedzcie mi czy oprócz silnika trzeba wymieniać coś jeszcze..? klocki, zawieszenie, skrzynia itp..?